کد خبر: ۴۶۳۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴

انتقاد مصر از مواضع غربی حامی قطر

وزیر خارجه مصر امروز (چهارشنبه) در دیدار با همتای فرانسوی خود در پاریس به بررسی پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای مورد توجه دو طرف از جمله وضعیت در لیبی و همکاری مصر و فرانسه می‌پردازد.
آفتاب‌‌نیوز :
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روابط میان پاریس و قاهره را ستود و مصر را "شریک اصلی فرانسه" در زمینه‌های مختلف و در راس آنها مبارزه با تروریسم توصیف کرد.

 سامح شکری، وزیر خارجه مصر و ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در دیدار خود درمورد نتایج نشست امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و فایز السراج، نخست وزیر لیبی و خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی این کشور گفتگو می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه تصریح کرد که وزیر خارجه این کشور همتای مصری خود را در جریان نتایج سفر اخیرش به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس قرار می‌دهد و دو طرف در مورد مساله صلح خاورمیانه و راه‌های ازسرگیری مذاکرات میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها گفتگو خواهند کرد.

از سوی دیگر، وزیر خارجه مصر از مواضع غربی حامی قطر انتقاد کرد و گفت که این کشورها از درک تاثیرات منفی رفتارهای قطر بر ثبات منطقه امتناع می‌ورزند.

به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم، این سخنان در دیدار سامح شکری با کریستین کامبون، رئیس کمیسیون امور خارجه و دفاع مجلس سنای فرانسه در پاریس مطرح شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین