کد خبر: ۴۶۳۵۸۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

فوت يک كارگر شركت داروسازی در رشت

يك كارگر شركت داروسازي واقع در شهرك صنعتي رشت، به دليل مسموميت ناشي از استنشاق گاز داخل رآكتور توليد مواد اوليه دارويي، جانش را از دست داد.
آفتاب‌‌نیوز :
مهران اكبرنيا، رييس بازرسي اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان گيلان گفت: عصر ديروز دو كارگر براي تميز كردن داخل راكتور توليد مواد اوليه دارويي اين شركت به آن مكان مراجعه مي‌كنند كه يكي از اين افراد با استفاده از ماسك و تجهيزات ايمني لازم به داخل رآكتور مي‌رود اما به علت استنشاق گاز غليظ ناشي از مواد شيميايي داخل محيط، دچار مسموميت شده و بي‌حال مي‌شود. 

وي ادامه داد: كارگر ديگري كه بيرون از اين رآكتور ايستاده بود، به محض مشاهده اين صحنه آژير خطر را به صدا در مي‌آورد و با سازمان آتش‌نشاني و اورژانس نيز تماس مي‌گيرد. 

به گفته اكبرنيا، در همين حين كارگر ديگري با شنيدن صداي زنگ آژير از بخش ديگر اين شركت خود را به محل حادثه مي‌رساند و براي كمك به كارگر داخل اين رآكتور، با تجهيزات ايمني لازم به درون آن رفته و كارگر بي‌حال را از داخل دريچه به بيرون هدايت مي‌كند. 

وي افزود: متاسفانه كارگر دوم كه به عنوان ناجي وارد عمل مي‌شود، دچار گازگرفتگي ناشي از بخار مواد شيميايي محيط شده و نمي‌تواند از آن حفره بيرون بيايد و بي‌حال مي‌شود.

 اكبرنيا گفت: با وجود تلاش عوامل آتش‌نشاني و اورژانس متاسفانه او جانش را از دست مي‌دهد. 

به گفته رييس بازرسي اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي گيلان اين رآكتور حدود يك و نيم متر قطر دارد و هفته‌اي يك‌بار بايد شستشو داده شود كه در شستشوي اين مرتبه اين اتفاق افتاده است. 

به گزارش اعتماد، وي خاطرنشان كرد: درحال حاضر سه نفر دچار مسموميت شده‌اند كه هم‌اكنون در بيمارستان بستري هستند اما گفته شده، حال عمومي آنان مساعد است.

 اكبرنيا اضافه كرد: كارشناسان اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان براي بررسي جزييات اين حادثه در آن مكان مستقر هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین