کد خبر: ۴۶۳۸۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

ادعای عربستان: انصارالله به نزدیکی مکه موشک شلیک کرد

ائتلاف تجاوز کشورهای عربی به سرکردگی عربستان سعودی جنبش انصار الله یمن را متهم به شلیک یک فروند موشک بالستیک به نزدیکی مکه مکرمه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
این در حالی است که شبکه 'المسیره' اعلام کرد که یگان موشکی یمن شامگاه پنجشنبه با چند فروند موشک بالستیک میان برد پایگاه هوایی 'ملک فهد' در شهر طائف را هدف قرار داده است که موجب وقوع آتش سوزی در این پایگاه شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض، ائتلاف کشورهای عربی متجاوز به یمن در بیانیه ای با متهم کردن انصارالله به هتک حرمت مراسم حج، اعلام کرد: در حالی که یک ماه به آغاز مراسم حج مسلمانان باقی مانده است، حوثی ها شامگاه پنجشنبه، یک فروند موشک به نزدیکی شهر مکه پرتاب کردند.

بیانیه ائتلاف ادعا کرد: این موشک که در 69 کیلومتری جنوب شهر مکه مکرمه در غرب عربستان رهگیری و منهدم شد، تلاش مذبوحانه شیعیان حوثی برای مختل کردن مراسم حج را نشان می دهد که در پایان ماه اوت امسال آغاز می شود.

خبرگزاری فرانسه مدعی شد، این موشک تهدیدی برای برگزاری مراسم حج است که انتظار می رود نزدیک 2 میلیون مسلمان از سراسر جهان در آن شرکت کنند.

ائتلاف تجاوز به یمن در اکتبر 2016 نیز مدعی شده بود که انصار الله یک موشک دور برد به 65 کیلومتری مکه شلیک کرده است، اما انصار الله این ادعا را رد کرد.
عربستان و هم پیمانانش ششم فروردین 94 با تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور تلاش کردند عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن را به قدرت بازگردانند.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی، زخمی شدن ده ها هزار ، آواره شدن میلیون ها نفر و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
انصاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
0
0
استغفرالله
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین