کد خبر: ۴۶۳۸۳۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

اختری: سخنرانی‌های ائمه جمعه از پیش تعیین شده نیست

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تهران گفت: تاکنون حدود 700 نفر از نمایندگان دانشجویی کشور در پیش از خطبه‌های نماز جمعه اقدام به گفت‌وگو با مردم کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری به مناسبت سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه تهران و سالگرد درگذشت آیت‌الله مشکینی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به گذشت 39 سال از  آغاز تشکیلات نماز جمعه در کشور به بیان گزارشی از عملکرد ستاد اقامه نماز جمعه کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: امروز در حدود 760 شهر و بخش با همت 885 امام جمعه و همین تعداد امام جمعه موقت و با همکاری 43 هزار نفر اعضای ستاد اقامه نماز جمعه شامل 27 هزار نفر برادر و 16 هزار نفر خواهر و همکاری نیروی مقاومت بسیج، نیروی انتظامی و سازمان‌ها و ارگان‌ها مختلف نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به «برگزاری حدود 200 گردهمایی تخصصی درباره نماز جمعه، نماز و عظمت آن در سراسر کشور از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه»  ادامه داد: در حال حاضر تعداد 228 مصلی در سراسر کشور در مرحله طراحی و تعداد 209 مصلی نماز جمعه در دست احداث است. همچنین ستادهای نماز جمعه در سراسر کشور تاکنون 300 گونه نشریه به نمازگزاران ارائه کرده‌اند و همچنین از سال 93 تاکنون 130 عنوان کتاب از سوی این ستادها در اختیار بیش از 400 واحد فروشگاه مذهبی و دینی که در محل برگزاری نمازها تاسیس شده‌اند، قرار گرفته است.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «حدود 250 واحد مشاوره دهنده دائم و حدود 400 واحد موقت از سوی ستادهای نماز جمعه برای نمازگزاران در حاشیه مراسم‌های نماز جمعه برپا شده است»، عنوان کرد: تاکنون حدود 700 نفر از نمایندگان دانشجویی کشور در پیش از خطبه‌های نماز جمعه اقدام به گفت‌وگو با مردم کرده‌اند.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ادامه صحبت‌های خود بر لزوم مورد توجه قرار  گرفتن اهمیت نماز جمعه تاکید کرد و گفت: نماز جمعه از شعائر بزرگ اسلامی و از علائم مطرح بودن یک جامعه توحیدی و خداگراست. امام جمعه نیز به عنوان سرمایه ملی تعهدی دارد که از دین و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری برای مردم در قرارگاه های نماز جمعه پیام‌رسانی کنند.

وی همچنین با انتقاد از برخی اظهارات نسبت به خطبه‌های ائمه جمعه سراسر کشور اظهار داشت:  برخی تصور می‌کنند که هر امام جمعه‌ای، سخنرانی از پیش تعیین شده‌ای از سوی ستاد سیاست گذاری ائمه جمعه را بیان می کند در حالی‌که این چنین نیست و این دیدگاه ناصوابی است. ائمه جمعه در طول فرصت در اختیار خود مانند یک زنبور عسل از غنچه‌های روح بخش حکمت‌ها و دستورهای دین تغذیه می‌کنند و نسخه شفای جان و دل را به نمازگزاران ارائه می دهند.

وی تصریح کرد: نماز جمعه مصداق روشنی از گونه‌ای جهاد کبیر محسوب می شود. این نماز جامعه‌ای ذاکر می‌سازد که از خطر غفلت دور نگه داشته می‌شود و لطف خدا را جلب می‌کند.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در پایان با بیان این‌که «نماز جمعه مصداقی از شجره طیبه‌ای است که خدای متعال در قرآن فرموده است» خاطر نشان کرد: در حدیثی از پیامبر اسلام(ص) درباره شجره طیبه آمده است که «برگ‌های این درخت امت اسلامی و شیعیان هستند»؛ بدیهی است که سرسبزی، خرمی و زنده بودن این درخت نیز به برگ‌های این درخت وابسته است و نمازگزاران جمعه این درخت را سرسبز می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین