کد خبر: ۴۶۴۱۶۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹

بازتاب خبر پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ در رسانه‌های جهان/ ایران تهدیدهای آمریکا را نادیده گرفت

به گزارش ایلنا مجله آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی با عنوان «ایران راکت ماهواره بر خود را آزمایش کرد»، نوشت: ایران راکت ماهواره‌بر سیمرغ، که نام یک پرنده افسانه‌ای در ادبیات فارسی است، را با موفقیت آزمایش کرد. اقدامی که می‌تواند تنش‌ها میان این کشور و آمریکا را بیشتر کند.
آفتاب‌‌نیوز :
شبکه i۲۴ رژیم صهیونیستی نیز ضمن پوشش خبر آزمایش موفقیت‌آمیز راکت ماهواره‌بر سیمرغ مدعی شد: وزارت خزانه‌داری آمریکا در پی آزمایش راکت‌هایی با قابلیت پرتاب ماهواره در فضا توسط ایران، این کشور را تحریم کرده است.

این رسانه رژیم صهیونیستی به اظهارات وزیر خزانه‌داری دولت ترامپ نیز اشاره کرد که مدعی شده بود این یک اقدام تحریک آمیز از سوی ایران بوده است و ادعا کرد: توسعه سامانه‌های موشکی بالستیک ایران و حمایت‌ از نیروهای یمنی علیه عربستان سعودی در همین راستا است. 

خبرگزاری شینهوای چین نیز با انتشار اظهارات بهرام قاسمی درباره غیر قابل مسامحه بودن حق ایران در پرتاب ماهواره در خصوص این خبر نوشت: ایران با پرتاب ماهواره‌بر جدید خود، تهدیدات آمریکا را نادیده گرفت. 

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز در واکنش به این خبر نوشت: ایران اعلام کرده ماهواره‌بری را با قابلیت حمل یک محموله ۲۵۰ کیلوگرمی با موفقیت آزمایش کرده است. تایید این خبر به معنای قدمی رو به جلو برای برنامه‌های فضایی ایران است اما در عین حال زنگ خطر را برای دشمنان این کشور به صدا در آورده است. رقبای منطقه‌ای و دشمنان ایران از اینکه این تکنولوژی برای ساخت موشک‌های دور برد به کار برود احساس خطر می‌کنند. 

پایگاه خبری «اسرائیل نشنال نیوز» نیز در این خصوص در گزارش خود نوشت: ایران اعلام کرده موشک ماهواره‌بری را به مدار زمین فرستاده است. 

خبرگزاری فرانسه نیز نوشت: ایران یک موشک حامل را برای قرار دادن ماهواره در مدار زمین آزمایش کرد. 

روزنامه رژیم صهیونیستی «تایمز آف اسرائیل» نوشت: ایران یک موشک ماهواره‌بر را بر پایه فناوری که می‌تواند در ساخت موشک‌های دوربرد استفاده شود، با موفقیت آزمایش کرد. آمریکا قبلا نسبت به آزمایش فناوری‌هایی که به توسعه موشک‌های دوربرد ایران کمک می‌کند، هشدار داده بود.

شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا نیز در گزارشی با بیان اینکه ایران موشک فضایی سیمرغ را با موفقیت به فضا فرستاد، نوشت: چنین آزمایش‌هایی تحت توافق هسته‌ای قابل قبول است با این حال آمریکایی‌ها مدعی‌اند که این مساله نقض روح برجام است. 

پایگاه خبری فاکس نیوز نیز در گزارش خود به اظهارات مقامات آمریکایی اشاره کرد که مدعی شده‌اند  پرتاب موشک توسط ایران شکست خورده است. در این گزارش از قول دو مقام امریکایی ادعا شده است که فضاپیمای ایرانی به دلیل خسارت ناشی از انفجار موشکی سیمرغ به محض پرتاب قبل از ورود به فضا شکست خورده است. 

در این گزارش به نگرانی‌های مقامات آمریکایی از احتمال استفاده ایران از این ظرفیت برای توسعه موشک‌های بالستیک دوربرد با قابلیت ضربه زدن به آمریکا اشاره شده و این ادعای بی‌اساس مطرح شده که سیمرغ طبق طراحی کره شمالی ساخته شده است. 

«هیار نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز مدعی شده حتی اگر پرتاب این موشک با شکست مواجه شده باشد هم تلاش ایران برای پرتاب چنین موشکی نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است. 

او مدعی شده ما باید این اقدام ایران را نقض قطع‌نامه قلمداد کنیم و این اقدام را در ادامه تلاش‌های ایران برای توسعه موشک‌های بالستیک می‌دانیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین