کد خبر: ۴۶۴۲۶۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۹

خطر فلج شدن صورت در کمین عاشق ها

پس از وقوع شوک و حادثه، یا اتفاق و رویداد تلخ و حتی شکست عاطفی امکان دارد به خاطر عدم توانایی در کنترل احساسات با مشکلات پیچیده در حوزه سلامت جسم و روح خود مواجه شوید.
آفتاب‌‌نیوز : پس از وقوع شوک و حادثه، یا اتفاق و رویداد تلخ و حتی شکست عاطفی امکان دارد به خاطر عدم توانایی در کنترل احساسات با مشکلات پیچیده در حوزه سلامت جسم و روح خود مواجه شوید.

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، استرس، نگرانی و شوک عاطفی می‌تواند آسیب‌های جدی به بدن برساند، از جمله احتمال بروز حمله قلبی، سکته مغزی، ریزش مو، افسردگی و بی اشتهایی مفرط، تمایل به خودکشی، افزایش ضربان قلب، بی خوابی و بدخوابی، اما برخی دیگر از بیماری‌ها از جمله فلج صورت نیز می‌تواند به دلیل مشکلات عاطفی و استرس در افراد ایجاد شود.چندی پیش در رسانه‌ها خبری درخصوص ابتلای یکی از بازیگران هالیوودی به بیماری فلج صورت یا -Bell's palsy face paralysis مطرح شد که به دلیل شکست عاطفی و طلاق از همسرش اتفاق افتاده و بر نیمی از صورت او اثر گذاشته است.

پس از انتشار این خبر میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا درخصوص بیماری فلج صورت کنجکاو شده و آن را در فضای مجازی جست و جو کرده اند.


فلج صورت چیست؟

«فلج بل» باعث ضعف یا فلج موقت عضلات دریک طرف صورت می‌شود و می‌تواند برصدا، قوه چشایی و بینایی افراد تاثیر بگذاردو این بیماری تنها درایالات متحده هرسال حدود ۴۰ هزار نفررا درگیر می‌کند.


در اثر فلج صورت عصب شماره هفت جمجمه که مسئول کنترل عضلات چهره است آسیب دیده فلج می‌شود، متاسفانه علت این اختلال شناخته شده نیست، اما استرس در بروز آن موثراست، از جمله دیگر عوامل ایجاد کننده این بیماری عفونت‌های ویروسی مانند مننژیت یا ویروس هرپس سیمپلکس یک است که باعث تبخال می‌شود. پزشکان معتقدند این ویروس‌ها می‌توانند باعث ایجاد التهاب در چهره شوند.

معمولاً این اختلال در میان کودکان زیر ۱۵ سال و بزرگسالان بالای ۶۰ سال رایج است، از جمله دیگر گروه‌های پرخطر زنان باردار، مبتلایان به دیابت و آنفلوآنزا است.

دربرخی زنان در آستانه میانسالی عواملی مانند فشارخون بالا، یائسگی و استرس می‌تواند زمینه سازبروز عفونت‌های ویروسی، چون هرپس سیمپلکس ۱ و به دنبال آن بروز فلج عضلات صورت شود.

خوشبختانه حدود ۷۰ درصد از افرادی که دچار فلج صورت شده اند حتی بدون درمان و با گذشت زمان بهبود پیدا می‌کنند.

از جمله روش‌های درمانی متداول برای درمان این اختلال می‌توان ماسا‍ژ صورت، انجام طب سوزنی تحت نظر متخصص و مصرف دارو‌های استروئیدی برای کاهش تورم را نام برد.

امکان دارد درمان کامل فلج صورت سه الی ۶ ماه به طول انجامد.

کارشناسان به افراد هشدارمی دهند که فلج یا کاهش توانایی حرکت دادن عضلات صورت خود را جدی بگیرند، زیرا می‌تواند علامتی خطرناک و نشان دهنده احتمال بروز بیماری‌هایی مانند سکته مغزی باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین