کد خبر: ۴۶۴۳۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱

زیباکلام: جلیلی از تیر سال94 آرزو داشت برجام به تیر غیب گرفتار شود

زیباکلام گفت: متاسفانه، آرزوی دکتر جلیلی و مابقی دلواپسان از تیر 94 که توافق تاریخی صورت گرفت، این بود که برجام بالاخره روزی به تیر غیب گرفتار شود. این هم حکایتی عجیب است که آرزوی جلیلی با ترامپ مشترک است.
آفتاب‌‌نیوز : صادق زیباکلام در گفت وگو با انتخاب اظهار داشت: مخالفان برجام هر یک دلایل و انگیزه های متفاوتی دارند، اما همه‎شان می‌خواهند برجام به تیر غیب گرفتار شود. مثلا نتانیاهو و تمامی کسانی که نگران رفع کامل همه تحریم های ایران هستند. اینها نگرانند که مبادا جمهوری اسلامی ایران بتواند با همه دنیا آشتی کند و در مسیر پیشرفت و ترقی حرکت کند و یک رابطه طبیعی که در چارچوب منافع طبیعی اش باشد با جهان شروع کند. طبیعی است که نتانیاهو و تمام کسان دیگری که به چیزی کمتر از سرنگونی و نبود جمهوری اسلامی ایران رضایت نمی دهند، از اینکه برجام و روحانی موفق شوند یک شرایط طبیعی و نرمال را در ایران به وجود بیاورند ناراحت، عصبی و دلخور باشند و با همه وجود می خواهند تهران در مسیر مصیبت و تحریم باشد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به مخالفان داخلی برجام گفت: دلواپسان خودمان و سعید جلیلی هم می خواهند برجام به تیر غیب گرفتار شود، به این خاطر که نگران هستند مبادا به جهان ستیزی آنها آسیب و خللی وارد شود.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد بر سر مساله هسته ای ما با آمریکایی‌ها به توافق برسیم، آن وقت علی القاعده مردم از جلیلی می‌پرسند "موضوع پیچیده و دشوار هسته ای با گفتگو حل شد، چرا در موضوعات دیگر نتوانیم به توافق برسیم؟"

وی خاطرنشان کرد: هر عاملی که بتواند به سمت تنش زدایی ایران با کشورهای جهان پیش رود، خواب راحت را از چشمان دلواپسان در ایران می رباید، بنابراین این اتفاقات جدیدی که دارد رخ می‌دهد، حکم عروسی دلواپسان را دارد که به مراد دلشان رسیدند. این را هم فراموش نکنیم که تندرو‌ها طی دو سال گذشته هر انچه که از دستشان برمی‎آمد در جهت اینکه برجام را به تیر غیب گرفتار کنند، انجام دادند.

این تحلیلگر برجسته تاکید کرد: سعید جلیلی از روزی که مذاکرات هسته ای شروع شد، مخالف آن بود. ایشان از مهر 92 که مذاکرات هسته ای شروع شد مخالف بود و هر اتفاق دیگری هم بیفتد سعید جلیلی مخالف خواهد بود. چون اگر برجام به صورت 100 درصد موفق شود، عملکرد ایشان به طور کلی زیر سئوال می رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
0
آقای دکتر! تاکی میخواید با این حرفا مردمو از افکار موهومی که وجود خارجی نداره بترسونید؟ آخه کدوم آدم عاقلی دوست داره که کشورش و مردمش دچار ضرر و مشکل بشن؟ همه حرف یه چیزه، آمریکا قابل اعتماد نیست! اگر مذاکره میکنیم و اگر قرارداد میبندیم حواسمون باشه که اینا قابل اعتماد نیستن!
یادمون باشه آقای دکتر ظریف، آقای دکتر جلیلی، آقای دکتر لاریجانی و ... همه ظرفیت هایی از یک کل به هم پیوسته هستند که با وجود همشون میشه از آمریکا و امثال آمریکا امتیاز گرفت، اگر همه لبخند بزنن و اگر همه اخم و تخم کنن، کارای کشور پیش نمیره! من تقاضام اینه که به جای ترور شخصیت افراد مواضعشون و افکارشونو نقد بکنیم. نقد مواضع به والایی فکر و اندیشه جامعه کمک میکنه اما ترور شخصیت باعث حاکم شدن فضای نامناسب و غیرعقلانی میشه و حاشیه به جای متن میشینه و این وسط مردم بیشترین ضرر را خواهند کرد.
عماد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
0
اشتباه من و شما و جلیلی اینه که برنامه مشخصی را برای اهدافمون نداریم همه میخواهند به هدف متعالی برسن منتها برنامه ای برای اون ندارن. مثلا اقای جلیلی و همفکرانشون خیلی با عجله و با شدت زیاد میخوان مردم را به رفاه برسونن شما هم همینطور . ولی ما از اول یک عادت بدی داریم که بانفی یا بی نفی خیلی از واقعیات یکشبه و انقلابی به استقلال واقعی برسیم بدون اینکه تعریفی از اجتماع خودمان و بلاد دیگر داشته باشیم . محکم ساختن زیربناها با شلوغی و تضاد اجتماعی و فرهنگی و با بینش ضعیف نمیتوان داشت محور مشخصی ومشترکی را تعریف نکرده ایم که با بودن تضادهای رفتاری لااقل در اون ثابت قدم باشیم سر مسائل کوچک و بزرگ دارای اختلافیم . نه انصافی نشان میدیم نه معرفتی . اگر بخواهم واضح بگویم ما سر راه رفتنمان هم اختلاف داریم . کشوری که اینگونه باشد تا ابد نتیجه نخواهد گرفت . و زیربناهای فکری و اساسی را برایمان ترسیم نکرده اند یا اگر بکنند خودمان را همیشه منتقد کینه جو و لجبازی معرفی کرده ایم. مردم را وارد سیاست و مسائل بی مربوطی کرده اند که در دوران انتخابات باز سرگردانشان کنیم . اصولا وحدت را از یاد برده ایم وحدت بر سر مسایل اصولی که شاید به تعداد کم باشد .
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
0
بعضی ها برای یک دستمال حاضرند قیصریه بسوزد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین