کد خبر: ۴۶۴۶۲۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

اقدام همدست زنجانی برای ندادن پول بیت‌المال/خرید کشتی و هواپیما به اسم تبعه آلمانی با پول نفت

وکیل مدافع شرکت نفتی H.K می گوید مهدی شمس همدست بابک زنجانی در پرونده نفتی، ۹ میلیون دلار از وجوه حاصل از فروش نفت را صرف خرید ۵ فروند هواپیما و دو کشتی به اسم یک تبعه آلمانی کرده تا دست ما به بیت المال نرسد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش تسنیم، غلامحسین صادقی قهاره در ادامه هشتمین جلسه محاکمه متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی، در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه اظهار کرد: طبق اظهارات شمس در کیفرخواست، وی گفته که به اصرار میرکاظمی، فلاح و یزدی در وزارت اطلاعات مجبور به همکاری با بابک زنجانی شده است. همچنین وی بیان کرده از شرکت فال در دبی برای فروش نفت طلب دارد که این ادعا مورد قبول شرکت نفت نیست.

شمس متهم ردیف دوم پرونده گفت: این مطالب مصداق نشر اکاذیب است.

قاضی مقیسه هم در پاسخ گفت: به شما فرصت دفاع می‌دهیم.

وکیل شرکت نفتی اچ کی ادامه داد: برای اینکه بابک زنجانی صندوق بازنشستگی نفت را فریب دهد با طراحی نرم‌افزار مجعول وانمود می کند که مبلغ 300 میلیون یورو به حساب شرکت نیکو واریز کرده است. شمس دغدغه بازگرداندن ثمن حاصل از فروش نفت را نداشته و شرکت هواپیمایی «اونر ایر» را در ترکیه با پرداخت 255 میلیون دلار خریداری می کند.

صادقی قهاره اضافه کرد: متهم ردیف دوم پرونده، 9 میلیون دلار پول بیت‌المال را صرف خرید 5 فروند هواپیمای «آر.جی» و دو کشتی می‌کند و اسناد آن را به نام تبعه آلمانی تنظیم کرده و دست ما از دریافت پول بیت المال کوتاه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین