کد خبر: ۴۶۴۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷

گزارش روزنامه آفتاب یزد علیه مرعشی/ او می خواهد نجفی شهردارشود و یکسال بعدخودش جای او را بگیرد

شهرداری تهران برای حسین مرعشی آن قدر جذابیت دارد که حتی وقتی بخت خود برای شهردار شدن را اندک می بیند، سعی می کند به گزینه ای که رای بالاتری دارد نزدیک شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب یزد نوشت:شهرداری تهران برای حسین مرعشی آن قدر جذابیت دارد که حتی وقتی بخت خود برای شهردار شدن را اندک می بیند، سعی می کند به گزینه ای که رای بالاتری دارد نزدیک شود.

  واکنش های منفی علیه اظهارات تازه مرعشی و سخنانی که به نقل از محمدعلی نجفی بیان کرده است، آن قدر واکنش های منفی با خود داشت که در نهایت نجفی مجبور شود پشت تریبون بیاید و بگوید «سخنگویی ندارم»!
آفتاب یزد پیش‌تر در ضمن گزارشی با برشمردن کارآمدی های محمدعلی نجفی، از «جلسه سعادت آباد» خبر داد و نوشته شد که دیداری سه جانبه میان حسین مرعشی، محسن هاشمی و محمدعلی نجفی در خصوص مسئله شهرداری صورت گرفته است.

در گزارش مذکور، بیان شد بیم آن می رود که محمدعلی نجفی که علیرغم خاستگاه کارگزارانی اش از مقبولیتی عام برخوردار است، به دام علاقه مرعشی و هاشمی به شهردار شدن مبتلا شود.

نجفی که پیش‌تر از قبول مسئولیت های مهمی در کابینه دولت یازدهم به دلیل افزایش فشار و مشکلات قلبی سرباز زده بود، این بار نیز دور از ذهن نیست که چنین مشکلاتی را تجربه کند و پس از دوره کوتاهی، هاشمی و نجفی که از مدت ها پیش سودای شهردار شدن را داشته اند، به صندلی بهشت نزدیک شوند.

در همین راستا، حسین مرعشی در اقدامی عجیب نه تنها در مورد خود، بلکه در خصوص نجفی نیز به ارائه اطلاعات پرداخت. مرعشی در سخنانی تصریح کرد که قرار است به همراه نجفی برنامه ای مشترک برای شهرداری ارائه دهند! وی همچنین گفت: «شهرداری تهران یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین سازمان‌های کشور و متاسفانه در حال حاضر یکی از بحرانی‌ترین آن‌هاست، بنابراین همه باید یک اصل را در نظر بگیریم، آن هم استفاده حداکثری از همه توان مدیریتی کشور برای نجات تهران است.» مرعشی افزود: «در این چارچوب من و دوستانم که در حقیقت دوستان مشترک من و دکتر نجفی هستند تمام توان خویش را در اختیار تیم برنامه دکتر نجفی قرار دادیم. چرا که بنا داریم برنامه مشترکی برای اداره شهر تهران ارائه کنیم.» کمتر از بیست و چهار ساعت پس از این گفتگو، مرعشی شخصا از قبول کاندیداتوری شهرداری توسط نجفی خبر داد.

 

جمع بندی اظهارات شتابزده و مشتاقانه مرعشی به سختی می تواند معنایی جز این داشته باشد که حسین مرعشی درصدد است نجفی را با برنامه ای مشترک به مقام شهرداری تهران برساند و بعد از آن، در صورت بروز هر اتفاقی که منجر به کناره گیری نجفی در یک سال آینده شود، «هم برنامه» او می تواند به سادگی نظر شورا را برای شهردار شدن جلب کند. چرا که با توجه به اظهارات او در خصوص برنامه مشترک، رای به نجفی و برنامه اش، رای به مرعشی نیز محسوب خواهد شد!!
بیش از حد مشهود بودن مقصود مرعشی که نتیجه «جلسه سعادت آباد» به نظر می رسد، نجفی را به فکر آبرو و مقبولیت خود انداخت. وی در واکنش به این سخنان با بیان این که «سخنگویی ندارم» تصریح کرد: «همانند سایر کاندیداهای شهرداری، برنامه‌های خود را تقدیم شورا خواهم کرد و اگر تشخیص اعضای شورا بر خدمت من در مدیریت شهری باشد، حتما در مورد مسائل شهر تهران با مردم سخن می‌گویم.» نجفی درست می گوید و سخنگویی ندارد اما، مرعشی بیش از آن که سخنگوی خود باشد، سخنگوی حزب تازه تاسیس سعادت آباد به عنوان تشکیلات در سایه کارگزاران به نظر می رسد که البته به نظر می رسد مرعشی ابایی برای عبور از نجفی نداشته باشد. نکته قابل توجه ماجرا این است که خوب یا بد، حسین مرعشی محدودیت ها و فشارهایی برای قرار گرفتن در جایگاه مورد نظرش دارد همچنان که نجفی دارد.

شاید قرار است نجفی اعتبار، کارآمدی و آبرویش را برای تسهیل امر مورد پسند او خرج کند. رای مردم تهران به شورای شهر اصلاح طلب، بی تردید به دلیل اقامه و بازسازی روحیه اصلاح طلبی در کالبد بیمار پایتخت بوده است. معقول نیست که شورای منتخب، اجازه دهد ساز جدایی و منفعت طلبی برخی چهره ها از حالا و مانند دهه گذشته، به جریان اصیل و عمیق اصلاح طلبی ضربه وارد کند. اصلاح طلبان باید برخلاف سال های میانی دهه گذشته مشی وحدت و همگرایی به وجود آمده را ادامه دهند و نگذارند چنین دسیسه‌چینی‌هایی نه تنها مردم تهران را، بلکه ایران را از معنای حقیقی اصلاح طلبی دور کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین