کد خبر: ۴۶۵۲۱۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

طرح ایمنی متروی تهران- فرودگاه امام(ره) تایید نشد

یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه «طرح ایمنی خط مترو تهران- فرودگاه امام(ره) مورد تایید شورای عالی فنی امور زیربنایی وزارت راه و شهرسازی قرار نگرفته است» تصریح کرد: در صورت تایید طرح ایمنی، ابتدا باید این طرح در خط مترو مذکور اجرا شود و پس از اتمام و بازرسی از آن، مسئولان شهرداری تهران برای انجام تشریفات بهره‌برداری از این خط اقدام کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی در خصوص اظهارات مسئولان شهرداری تهران مبنی بر افتتاح خط مترو تهران- فرودگاه امام در تاریخ ۱۶ مرداد سال جاری اعلام کرد: در جلسات مشترک با مسئولان شرکت مترو تهران مقرر شد طرح‌ ایمنی خط مترو تهران- فرودگاه امام با توجه به هم‌جواری آن با آزادراه تهران- قم از سوی شرکت مترو تهران تهیه شود تا پس از بررسی شورای عالی فنی امور زیربنایی وزارت راه و شهرسازی و در صورت نبود یا رفع ابهامات مورد تصویب قرار گیرد. در حال حاضر طرح ایمنی خط مترو تهران- فرودگاه امام که از سوی شرکت مترو تهران تهیه‌شده، مورد تأیید شورای فوق نمی‌باشد.

وی از ارسال ایرادات طرح ایمنی متروی فوق در قالب نامه‌ای به شرکت مترو تهران خبر داد و گفت: شرکت مترو تهران، در تاریخ ۷ مردادماه سال جاری طرح ایمنی مربوط را به دبیرخانه شورای عالی فنی امور زیربنایی وزارت راه و شهرسازی ارائه کرد که با توجه به ایرادات فنی و ایمنی و عدم تایید کارشناسان شورا، قابل طرح در شورای عالی فنی امور زیربنایی نمی باشد.

مسوول دبیرخانه شورای عالی فنی امور زیربنایی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آخرین جلسه مشترک میان نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و شرکت مترو تهران که مورخ ۳۱ تیرماه سال جاری برگزار شد تصریح کرد: طبق صورت‌جلسه، شرکت مترو موظف است، ظرف ۱۰ روز کاری نسبت به ارائه طرح ایمن‌سازی که توسط مشاور ذی‌صلاح تهیه‌شده باشد با لحاظ شرح خدمات مورد تأیید شورای عالی فنی اقدام نمایند تا وزارت راه و شهرسازی به قید فوریت، ضمن بررسی‌های لازم، موضوع را در شورای عالی فنی مطرح و نتیجه را اعلام کند.

این مقم مسوول تأکید کرد: طبق توافق طرفین درصورتی‌که طرح ایمنی ارسالی مورد تأیید قرار گیرد، ابتدا باید طرح ایمنی در خط مترو تهران-فرودگاه امام(ره)  اجرا شود و پس از اتمام و بازرسی از طرح اجرایی، مسئولان شهرداری تهران برای انجام تشریفات بهره‌برداری از این خط اقدام کنند.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه «بهره‌برداری از یک پروژه ناایمن، خطرات و حوادث گوناگونی را می‌تواند در پی داشته باشد» گفت: هرگونه خطر احتمالی همچون خروج واگن از خط، انحراف خودروهای در حال تردد از آزادراه و برخورد با مترو و تجهیزات خط و ... و بالعکس دور از ذهن نیست.

وی خاطرنشان کرد: از پروژه‌های همسان مترو تهران-فرودگاه امام می‌توان به متروی در دست مطالعه اصفهان-شاهین شهر اشاره کرد که طرح ایمن سازی متروی فوق با هماهنگی شورای عالی فنی و امور زیربنایی در دست بررسی و تهیه قرار دارد. اجرای این پروژه نیز منوط به تایید طرح ایمنی در شورای عالی فنی و امور فنی زیربنایی حمل و نقل است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین