کد خبر: ۴۶۵۵۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

بشار اسد در دیدار با هیئت تونسی بر اشتباهاتش اعتراف کرده بود

یک رهبر برجسته در سازمان اتحادیه سراسری مشاغل تونس ضمن افشای اعتراف بشار اسد به اشتباه در حکومت‌داری‌اش در عین حال از نقش قطر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در شعله ور کردن درگیری‌های سوریه پرده برداشت.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، ابوعلی المبارکی، عضو هیئت اتحادیه سراسری مشاغل تونس و برنده جایزه صلح نوبل که اخیر به دمشق سفر کرده بود پس از بازگشت به کشورش اعلام کرد: بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در این دیدار از نقش منفی برخی کشورهای عربی در به وجود آمدن بحران کشورش صحبت کرده و در این زمینه به نقش خاص کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و در راس آن به قطر پرداخته بود.

وی در گفت‌وگو با رادیو "شمس اف ام" گفت: بشار اسد در این دیدار از روابط قوی‌ای که حتی از ابتدای بحران با قطر داشت، صحبت کرد و گفت: مکالمات دوستانه بین او و امیر قطر در آن دوره وجود داشت.

این مقام تونسی افزود: اسد گفت در ابتدای بحران امیر قطر با او تماس گرفته و از اوضاع و احوال جویا شده و بر لزوم پایان دادن به بحران و بازگشت ثبات به کشور تاکید کرده بود.

این رهبر برجسته در اتحادیه سراسری مشاغل تونس ادامه داد: بشار اسد به اشتباهاتش در حکومت که مرتبط با اداره امور و فضای باز سیاسی بود، اعتراف کرده و گفته بود که بیشتر روی احیای سوریه و امنیت غذایی متمرکز بود.

المبارکی افزود: سوریه در معرض ویرانی برنامه ریزی شده‌ای قرار دارد اما در عین حال آرامش در دمشق حکمفرماست و زندگی به طور عادی در جریان است.

وی خاطر نشان کرد: تصمیم تونس برای قطع روابط با سوریه در سال ۲۰۱۲ تصمیم اشتباهی بود که پیامدهای منفی بر اقلیت تونسی در سوریه داشت.

المبارکی تاکید کرد: ما در این دیدار اسد اشتباه بودن قطع روابط کشورمان با سوریه را مطرح کردیم و گفتیم که آن براساس دیکته‌های خارجی گرفته شده بود و  تصمیم ملت تونس نبود. لذا ما از الباجی قائد السبسی، رئیس‌جمهور تونس می‌خواهیم این اشتباه را جبران کند.

منصف المرزوقی، رئیس‌جمهور سابق تونس در سال ۲۰۱۲ قطع روابط دیپلماتیک خود با سوریه را اعلام کرده بود.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین