کد خبر: ۴۶۵۶۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵

بارش باران در مازندران به شدت کاهش یافت

مدیرعامل آب وفاضلاب شهری مازندران گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر میزان بارندگی در استان مازندران از دوهزار میلی متر به کمتر از 700 میلی متر در سال رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به مناسبت دهه کرامت و سالروز ولادت امام هشتم امام رضا(ع) و با حضور کارکنان و خانواده بزرگ شرکت آب وفاضلاب شهری مازندران و اقشار مختلف مردم، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با شعار" کمبود آب را جدی بگیریم "در ساری برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران طی سخنانی در این مراسم با تاکید بر اینکه " کمبود آب را جدی بگیریم" گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر میزان بارندگی در استان مازندران از دوهزار میلی متر به کمتر از 700 میلی متر در سال رسیده است.

ذبیح الله ذاکری، میزان مصرف سرانه آب به ازای هر نفر در کشورهای پیشرفته را 150 لیتر عنوان و تصریح کرد: متاسفانه این رقم در ایران 200 لیتر و در مازندران ۲۲۰ لیتر به ازای هر نفر است که چنانچه در مصرف آب مدیریت صورت نگیرد با کمبود آب مواجه خواهیم شد.

وی، با اشاره به منابع تامین آب مورد نیاز مشترکین  استان مازندران اظهار کرد:  90 درصد منابع آب شرب مشترکین این استان از طریق آبهای زیرزمینی و بخش دیگر از طریق آب های سطحی از جمله سدهای شهید رجایی ساری، البرز و میجران رامسر تامین می شود که با توجه به کاهش میزان بارندگی، افزایش جمعیت و برداشت بی رویه از سفره ها آب زیر زمینی ضروری است الگوی مصرف آب تغییر یابد.

ذاکری، ضمن بیان اهمیت آب گفت: آب تنها کالایی است که جایگزین ندارد و چنانچه کمبود آب ادامه یابد در آینده جنگ ها بر سر آب  رخ می دهد.

وی، با بیان اینکه با مدیریت مصرف آب در انجام کارهای روزانه از جمله استحمام، مسواک زدن، شست  وشوی ظروف، لباس و سایر امور  30 تا 40 لیتر در ثانیه مصرف آب کاهش می یابد، افزود: استفاده از تجهیزات کاهنده آب نیز روشی موثر در کاهش مقدار مصرف آب  و صرفه جویی در هزینه ها است.

ذاکری، ضمن تاکید بر لزوم آموزش مدیریت مصرف و صرفه جویی از دوران کودکی به فرزندانمان گفت: تمامی اقشار جامعه می توانند ما را در نهادینه سازی این فرهنگ یاری رسانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین