کد خبر: ۴۶۵۸۵
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۰

اعاده حیثیت از سردار خانه نشین

آفتاب‌‌نیوز :
رایی که البته هیچگاه از سوی فرهاد نظری مورد پذیرش واقع نشد و وی تاکید می کرد که قربانی خاموش شدن صدای اعتراضات شده است. 

فرهاد نظری پیش از این کتابی مستند با عنوان " برای تاریخ، درباره حوادث 18 تیر 1378 در کوی دانشگاه" منتشر کرد که تاکنون 150 هزار جلد آن به فروش رفته و تعداد دفعات  تجدیدچاپ آن در آستانه سالگرد حوادث کوی دانشگاه به عدد خیره کننده  46  رسیده است. 

نظری پس از عزل از فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ در اعتراض به عزل خود به کمیسیون اصل 90 مجلس ششم شکایت کرد؛ شکایتی که بنا به دلایلی به نتیجه نرسید و به مجلس هفتم موکول شد. 

حسین انصاری راد رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ششم از یادآوری ماجرای کوی دانشگاه آزرده خاطر می شود اما در مورد نحوه شکایت سردار نظری سخنان جالبی را بیان می کند.
 
« هیاتی که ایشان را عزل کردند از خود ناجا بودند، ایشان به آن نتایج رسیدگی خاصی که در مورد کار ایشان صورت گرفته بود و در نتیجه ایشان از کار اخراج شده بودند معترض بودند.» 

اما سردار نظری در کمیسیون اصل 90 حرف ها و ناگفته های خود را بیان کرده و اسناد بی گناهی خویش را بیان کرده است.  انصاری راد در این باره می گوید:« در کمیسیون اصل 90 به طور مفصل و خیلی طولانی در کمیته سیاسی و سپس در کمیسیون رسمی اصل 90 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت، یک جلسه با حضور آقایان ربیعی و ابطحی و اعضای کمیسیون اصل 90، مطالب ایشان به تفصیل شنیده شد» .

انصاری راد در این باره می گوید:« برای جلسه دوم از ایشان دعوت شد .ایشان در یک مرحله گرفتاری داشتند که از حضور در کمیسیون عذر خواهی کردند و در جلسه سومی هم که  دعوت شدند،حضورشان را به حضور صدا و سیما در جلسه کمیسیون اصل 90 مشروط کردند که البته این کار برای هیچ پرونده ای تا آن زمان معمول نبوده است.» 

حضور نیافتن سردار نظری در جلسات کمیسیون اصل 90 مجلس ششم این فرصت را به مجلس ششم نداد تا فریاد تظلم خواهی فرمانده سابق نیروی انتظامی تهران بزرگ را پاسخ گوید.

 انصاری راد با ناراحتی از به سرانجام نرسیدن پرونده سردار نظری یاد می کند:« تصمیمی از طرف کمیسیون در مورد پرونده ایشان با عدم حضور ایشان در کمیسیون اعلام نشد.» 

سه سال پس از روی کار آمدن مجلس هفتم سردار نظری به خواسته خود که همانا برائت از اتهام صدور حمله به کوی دانشگاه بود رسید. 

هفت سال پس از عزل فرمانده سابق نیروی انتظامی تهران بزرگ وی همچنان خود را خدمتگزار نظام می داند و در مورد شغل فعلی اش می گوید: «خانه نشین هستم.» 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین