کد خبر: ۴۶۶۲۱۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
" لغو برجام شکست ائتلاف و اتحاد غرب خواهد بود"

انتقاد لس‌آنجلس‌تایمز از رویکرد ترامپ درباره برجام؛ دنیا تو را سرزنش می‌کند نه تهران

واقعیت آن است که لغو برجام باعث از بین رفتن حکومت ایران نخواهد شد. لغو برجام شکست ائتلاف و اتحاد غرب خواهد بود. روسیه و پوتین برنده این موضوع خواهند بود که خواستار تضعیف ناتو است. این یعنی ان که ترامپ به تنهایی به مسکو کمک می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- روزنامه «لس‌آنجلس‌تایمز» با انتشار گزارشی درباره موضع ترامپ در قبال برجام در نقد رویکرد او می‌نویسد: «گفته شده که رییس‌جمهوری امریکا قصد دارد درباره ایران بگوید که آن کشور ناقض توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ میلادی بوده است. این تصمیمی است که اجازه می دهد تا امریکا مجددا تحریم‌ها را علیه هر کسی که با تهران تجارت می‌کند وضع نماید.»

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ لس‌انجلس تایمز افزود: این یک ایده بد است. توافق هسته‌ای بسیار بهتر از هیچ چیز است. پیش از توافق، تهران در بازه زمانی یک‌ساله می‌توانست تسلیحات هسته‌ای بسازد؛ این تهدیدی علیه اسرائیل و عربستان سعودی بود. 

انتقاد لس‌آنجلس‌تایمز از رویکرد ترامپ درباره برجام؛ دنیا تو را سرزنش می‌کند نه تهران را

ترامپ به کارکنان خود دستور داده که شواهدی مبنی بر نقض برجام از سوی ایران بیابند. احتمالا لحظه برای تصمیم‌گیری  او تا ماه اکتبر خواهد بود. زمانی که مجبور است به کنگره گزارش ارائه دهد که آیا ایران مطابق آن عمل کرده است یا نه. ترامپ ماه پیش به وال استریت ژورنال گفته بود اگر به‌دست خودش بود ۱۸۰ روز پیش توافق را لغو می‌کرد. او گفته که انتظار ندارد ایران سازگار با مفاد برجام عمل کند. رییس‌جمهوری امریکا هیچ دلیل مهمی برای اثبات ادعایش درباره نقض برجام از سوی ایران ارائه نکرده است چرا که هیچ شاهدی نیز وجود ندارند.

لس انجلس تایمز در ادامه می نویسد: این یک رویکرد الیس در سرزمین عجایبی به سیاست خارجی است: اولین حکم صادر شود، شواهد برای بعد و این احتمالا کار نمی‌کند.  مهم نیست که رییس جمهوری امریکا به چه فکر می کند، حقایق در راه هستند. مقام های امریکایی می گویند که ایران به دقت به برجام پایبند بوده است و در زمینه کاهش ذخایر اورانیوم و محدود کردن برنامه غنی سازی هسته‌ای خود تلاش کرده است. سایر کشورهای امضا کننده توافق نیز مخالف نظر ترامپ هستند. حتی «بوریس جانسون» وزیر خارجه بریتانیا ماه گذشته گفت که توافق هسته ای کارآمد است و ما معتقدیم بهترین گزینه برای جامعه بین المللی است. او وزیر امور خارجه ای است که در مقایسه با قدرت های اروپایی دیگر موضع همدلانه‌تری با ترامپ دارد. در نتیجه، اگر ترامپ در ماه اکتبر اعلام کند که ایران ناقض برجام بوده بیشتر کشورهای جهان از جمله بریتانیا، آلمان و فرانسه او را به خاطر عواقب این موضوع سرزنش می کنند نه تهران را.

این یک مانع بزرگ برای مرحله بعدی ترامپ است که می‌خواهد تحریم‌های اقتصادی گسترده‌تر علیه ایران وضع کند. اگر ترامپ مسئول لغو برجام شناخته شود کشورهای دیگر ممکن است از همراهی با تحریم‌های یکجانبه او علیه تهران سرباز زنند. 

واقعیت آن است که هیچ کس دیگری جز ترامپ نمی‌خواهد برجام به هم بخورد. اروپایی که خواستار تعامل تجاری با ایران هستند، باید به قرارداد توتال -غول انرژی فرانسه- برای پروژه‌ای ۵ میلیارد دلاری جهت سرمایه گذاری در حوزه گازی ایران نگاه کرد. ترامپ می‌تواند راه جایگزین را انتخاب کند: دیپلماسی. واقعیت آن است که لغو برجام باعث از بین رفتن حکومت ایران نخواهد شد. لغو برجام شکست ائتلاف و اتحاد غرب خواهد بود. روسیه و پوتین برنده این موضوع خواهند بود که خواستار تضعیف ناتو است. این یعنی ان که ترامپ به تنهایی به مسکو کمک می‌کند». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
0
خاک برسر خبرگزاری افتاب که فقط از غیبت افراد در تحلیف ریس جمهور میزند پس چرا از ان نمایندگانی که با خانم مورگینی عکس سلفی میگیرند حرف نمی زنند
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
2
همین الان ترامپم به گوش به لس انجلس تایمز میکنه!!!
عامو ترامپو وجدان خودشم نمیتونه بیدار کنه میخواید این روزنامه بیدار کنه؟
خخخخخخخخ
زارعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
3
مسکو بدش نمیاد ایران دچار جنگ بشه و قیمت نفت بالا بره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
1
باور کنید ایران از لحاظ جاذبه های گردشگری در جهان اوله ایران زیباترین کشور دنیاست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین