کد خبر: ۴۶۶۲۸۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵

ادامه ترافیک حضور مهمانان خارجی تحلیف در ایران تا روزپنچ شنبه

مهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم تحلیف حسن روحانی از بامداد روز پنج‌شنبه به تدریج تا عصر روز شنبه وارد تهران شدند و از روز گذشته پس از پایان این مراسم به تدریج در حال خروج از ایران هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
 از همان زمان حضور این مهمانان خارجی در تهران و طبق برنامه‌ریزی انجام شده طی چند روز گذشته آن‌ها با تعدادی از مقامات کشورمان دیدار کردند و برخی از این دیدارها نیز قرار است در طی دیروز و امروز همچنان ادامه پیدا کند.

این مهمانان در طول این سفر بر اساس جایگاه‌شان و درخواستی که جهت دیدار با مقامات ایرانی ارائه دادند با مقاماتی همچون رئیس جمهور ، رئیس مجلس ، رئیس قوه قضاییه ،‌وزیر امور خارجه ، دبیر شورای امنیت ملی ، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی و ... دیدار و گفت‌وگوکرده‌اند.

برخی از این مهمانان سفرشان به ایران به خاطر فشردگی برنامه های کاری‌شان کوتاه بود و شنبه‌شب پس از مراسم تحلیف تهران را ترک کردند که در این ارتباط می توان به فواد معصوم ، اشرف غنی و موگرینی رئیس جمهور عراق، افغانستان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و... اشاره کرد.

بعضی دیگر از مهمانان نیز طی روزهای یکشنبه ، دوشنبه و سه شنبه و چهارشنبه عازم کشورهای مقصد خود می‌شوند. در همین چارچوب  برخی از این هیات ها بعد از پایان دیدارهای رسمی ، در قالب سفری شخصی در ایران حضور خواهند داشت  و به شهرهایی چون اصفهان، مشهد و ... سفر می‌کنند.

به گزارش ایسنا،طبق لیست اعلام شده آخرین هیأت خارجی شرکت کننده در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور کشورمان در روز پنج شنبه از ایران خارج می‌شود.

همچنین در روز یکشنبه مسعود نصرتی مدیر مجمع فرهنگی تاریخی کاخ گلستان اعلام کرد : رؤسای سیاسی ۱۶ کشور اسپانیا، آلمان، اوکراین، مجارستان، کره جنوبی، مولداوی، لهستان، مجارستان، تایلند، واتیکان، تونس، دانمارک، شیلی، اتریش، ویتنام و سنگال که با هیأت همراه خود برای شرکت در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به ایران سفر کردند از بخش‌های مختلف کاخ گلستان بازدید کردند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین