کد خبر: ۴۶۶۴۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
خیز معاون رییس جمهوری امریکا برای انتخابات سال ۲۰۲۰

مبارزه‌ در سایه برای حذف ترامپ/تکرار سرنوشت نیکسون و جرالدفورد برای ترامپ و پنس؟

برخی از جمهوریخواهان در حال شکل دادن به مبارزه‌ای در سایه هستند که ترامپ را کنار بزنند و به جای او پنس را معرفی و مطرح کنند. این روزنامه نوشته بود که مشاوران زیادی به پنس اطلاع داده‌اند که حزب جمهوریخواه در صورت نامزدی او برای انتخابات از وی حمایت خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- خبرگزاری «رویترز» در گزارشی اشاره می‌کند که مایک پنس معاون رییس‌جمهوری امریکا روز یکشنبه انکار کرد که در حال آماده‌شدن برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰ میلادی است و گفته است که طرح این موضوع را شرم‌آور و توهین‌آمیز قلمداد می کند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، این خبرگزاری می‌نویسد: اعتراض پنس به گزارش نیویورک تایمز است که در آن گفته شده بود که برخی از جمهوریخواهان در حال شکل دادن به مبارزه‌ای در سایه هستند که ترامپ را کنار بزنند و به جای او پنس را معرفی و مطرح کنند. این روزنامه نوشته بود که مشاوران زیادی به پنس اطلاع داده‌اند که حزب جمهوریخواه در صورت نامزدی او برای انتخابات از وی حمایت خواهد کرد. 

مبارزه‌ در سایه برای حذف ترامپ/تکرار سرنوشت نیکسون و جرالد فورد برای ترامپ و پنس؟

در این گزارش اشاره شده بود پنس نه تنها جایگاه و پایگاه سیاسی دارد بلکه یک پایگاه مستقل نیز ایجاد کرده از جمله یک گروه جمع‌آوری پول برای کارزاری انتخاباتی به نام کمیته آمریکای بزرگ. با این حال، پنس اطلاعات موجود در این گزارش را جعلی خواند و گفت که تمام کار تیم‌اش بر پیشرفت ترامپ متمرکز شده است تا این‌که بار دیگر او در ۲۰۲۰ سال میلادی رییس‌جمهوری امریکا شود.

رویترز می‌نویسد این درحالیست که سخنگوی نیویورک‌تایمز در ایمیلی به رویترز گفته است که اعتماد کامل به منابع گزارش‌دهنده به آن روزنامه دارد. 

این خبرگزاری می‌افزاید: پنس رابطه بسیار خوبی با گروه‌های سیاسی محافظه‌کار و برخی از اهداکنندگان مالی بزرگ به حزب جمهوریخواه از جمله برادران میلیاردر دیوید و چارلز کوچ دارد. او همچنین یک وفادار به ترامپ است و در زمینه سیاستگذاری‌ها اختلاف‌نظر زیادی با او ندارد. با این حال، همان‌گونه که درباره اتهامات مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ امریکا مطرح شده است و از احتمال ارتباط افراد کارزار ترامپ با روس‌ها سخن به میان آمده است، پنس فاصله‌ای را میان خود و رییس‌جمهوری در این‌باره ایجاد کرده است. 

مبارزه‌ در سایه برای حذف ترامپ/تکرار سرنوشت نیکسون و جرالد فورد برای ترامپ و پنس؟

پنس در سفر هفته گذشته خود به کشورهای شرق اروپا ‌و حوزه بالتیک حضور روسیه در مرزهای گرجستان را محکوم کرد و از اقدامات مسکو و جنگ در سال ۲۰۰۸ میلادی علیه آن کشور انتقاد کرد. او همچنین گفت که روابط با روسیه بهبود نخواهد یافت تا زمانی که روسیه موضع خود را در قبال اوکراین، ایران، سوریه و کره شمالی تغییر ندهد. 

در همین حال، نشریه «فارین پالسی» اخیرا در گزارشی وضعیت پنس را با وضعیت جرالد فورد رییس‌جمهوری پیشین امریکا مقایسه کرده است، چرا که فورد نخستین و تا امروز تنها کسی بوده که بدون شرکت در انتخابات به عنوان معاون رییس‌جمهور به ریاست جمهوری رسیده است. او پس از استعفای ریچارد نیکسون سی و هفتمین رییس‌جمهوری امریکا به دنبال افشای رسوایی واترگیت در بعدظهر نهم اوت سال ۱۹۷۴ به قدرت رسید. 

فارین‌پالسی می‌نویسد: درست است که استیضاح ترامپ یک رویداد بسیار نامحتمل است چرا که کنگره تحت کنترل جمهوریخواهان است با این حال همیشه باید حدی از احتمالات را در نظر گرفت چرا که گمانه‌زنی‌ها درباره آغاز پایان ریاست جمهوری ترامپ در میان برخی از نمایندگان امریکایی نیز مطرح شده است. لازم است که به پنس در صورت ریاست جمهوری و جانشینی ترامپ توصیه‌هایی کنیم. خوب است که فاصله معنی‌داری میان خود و ترامپ ایجاد کنید. لزوما لازم نیست که در میان محافل عمومی رفتار ترامپ را محکوم کنید. اگرچه اگر هم این کار را انجام دهید بد نیست. سفرهای خارجی شما ایده‌ای خوب بود. به مراسم خاکسپاری بروید و درباره اتحاد امریکا صحبت کند. کسی که در جایگاه رییس‌جمهوری است باید باعث ایجاد یکپارچگی در کشور شود. هرجا امکان‌پذیر است تعهد خود به همکاری سه قوه تفکیک‌شده در حکومت امریکا را اعلام کنید. ما شاهدیم که ترامپ در مورد تمامیت و استقلال قوه مجریه از دیگر قوا صحبت کرده و سایر قوا را نادیده می‌گیرد». 

مبارزه‌ در سایه برای حذف ترامپ/تکرار سرنوشت نیکسون و جرالد فورد برای ترامپ و پنس؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
0
بره به ......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین