کد خبر: ۴۶۶۴۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳

وفور جعل مهر پزشکان در لرستان!

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه جعل مهر پزشکان(عمومی، متخصص و فوق تخصص) به وفور در استان مشاهده می‌شود، گفت: جعل مهر پزشکان 400 میلیون تومان هزینه به ما تحمیل کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
مریم آزادی  در نشست تخصصی دادگستری و بهداشت، درمان لرستان که در سالن جلسات دادگستری استان برگزارشد، اظهار کرد: بیمه سلامت یک بیمه کاملا دولتی است که تمام هزینه‌های خود را از اعتبارات ملی دریافت می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: به عنوان بیمه‌گر پایه حدود 90 درصد از هزینه‌های درمان در بخش بستری به عهده بیمه سلامت و سایر سازمان‌های بیمه‌گر پایه است و 10 درصد نیز بیمار فرانشیز پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینک معضلی که با آن مواجه ایم، سرقت دفترچه‌های بیمه‌ای است و متاسفانه در یکی از مراکز درمانی استان بدون اینکه بیمار دیده شود یک قلم دارو در طول سه ماه 100 میلیون برای بیمه سلامت و 80 میلیون تومان برای تأمین اجتماعی هزینه در برداشته است.

آزادی تصریح کرد: تبانی موسسات طرف قرار داد با بیمه شده در بخش‌های مختلف منجر به سوء استفاده دارویی و بقیه خدمات درمانی می‌شود و هزینه‌های هنگفتی به ما تحمیل کرده است.

وی در ادامه جعل مهر پزشکان را از دیگر مشکلات بیمه سلامت استان برشمرد و با بیان اینکه جعل مهر پزشکان(عمومی، متخصص و فوق تخصص) به وفور در استان مشاهده می‌شود و متاسفانه باعث تحمیل هزینه خیلی زیادی به سیستم  بیمه سلامت شده است، افزود: یک مرکز سی تی اسکن یکی از بیمارستان‌های دولتی استان هزینه زیادی را به بیمه تحمیل کرده است. در مواردی با جعل مهر پزشکان 400 میلیون هزینه به ما وارد شده است.

مدیرکل بیمه سلامت افزود: گاهی پرونده‌های تصادفی که کروکی ندارند و یا به هر دلیلی در بیمارستان آنها را  قبول نمی‌کند که  آنها را به عنوان سقوط از ارتفاع در نظر می‌گیرند تا در تعهد بیمه قرار گیرند و بعد از مدتی که بیمه هزینه را تقبل می‌شود تازه مریض به فکر  می‌افتد که یک دیه هم  به او تعلق می‌گیرد که این خود هزینه‌هایی را به بار می‌آورد.

وی عنوان کرد: در سازمان‌های بیمه گر مواردی مشاهده شده که آنچه که انجام شده با آنچه که درج شده همخوانی ندارند و این خود تحمیل هزینه به سازمان‌های بیمه‌گر نیز می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان تاکید کرد: برای کاهش تخلفات، سیسستم دادگستری به سیستم اچ آی اس بیمارستان‌ها لینک شود تا تخلفات به حداقل برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین