کد خبر: ۴۶۶۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

آنچه در برنامه 90 دیشب گذشت/ درخواست برای حضور خانواده‌ها در ورزشگاه

بخش دیگری از برنامه نود ، بررسی متفاوت بازی ایران و چین در نیمه نهایی جام ملتهای آسیا 2004 بود ، تورنمنتی که ایران با مربیگری برانکو روزهایی خاطره انگیز را در آن سپری کرد و شاید در دو دهه گذشته هیچ وقت به اندازه این دوره به قهرمانی نزدیک نبود .
آفتاب‌‌نیوز : برنامه نود در شبی روی آنتن رفته که به روز خبرنگار ختم خواهد شد، قشری که با کامنت های اغلب مثبتشان از دلایل موفقیت برنامه 90 در 19 سال گذشته بوده اند.

برنامه نود این هفته از ساعت 22:43 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت. سوال پیامکی برنامه امشب به انتظارات فوتبالدوستان از دولت دوازدهم اختصاص داشت. سوالی که به دلیل موضوع خانواده ، در شبکه های اجتماعی دست به دست شده و احتمالا آمار این هفته پیامک های نود را بالا می برد.

آنچه در برنامه 90 دیشب گذشت/ درخواست برای حضور خانواده‌ها در ورزشگاه


برنامه امشب با مرور حرکات تکنیکی هفته آغاز شد که از دید برنامه بهترین های هفته به شرح زیر بودند:

تیر دروازه هفته: علیرضا نقی زاده مقابل ذوب آهن
کار تیمی برتر هفته: سایپا مقابل نفت آبادان
موقعیت از دست رفته هفته: جابر انصاری مقابل استقلال خوزستان
پاس گل برتر هفته: ربیع عطایا مقابل گسترش فولاد
مهار برتر هفته: علیرضا بیرانوند مقابل تراکتورسازی
گل برتر هفته: پیام ملکیان مقابل سپیدرود

 

*اولین بازی هفته دیدار سپیدرود رشت – سیاه جامگان بود که به سود مشهدی ها به اتمام رسید .

* دیدار بعدی ،مسابقه استقلال – استقلال خوزستان بود که در بررسی داوری این مسابقه مشخص شد صحنه بحث برانگیز پنالتی روی علی قربانی آفساید بوده است ، البته گلی که توسط جابر انصاری روی پاس قربانی به ثمر رسید ، آفساید نبود .

*گزارش سیگار در ورزشگاه آزادی برای دومین هفته متوالی روی آنتن رفت . ملت مشکلی برای بردن سیگار در ورزشگاه ندارند و البته برای ثبت این صحنه ها نیازی به پلیس بازی و دوربین مخفی نیست چرا که استعمال سیگار در استادیوم در ذهن هواداران جرم محسوب نمی شود.


* در بخش آنالیز از تلاش استقلالی ها برای ارائه فوتبال مالکانه و پیشرفت این تیم در پروژه تغییر شکل بازی تجلیل شد .

*بخش دیگری از برنامه نود ، بررسی متفاوت بازی ایران و چین در نیمه نهایی جام ملتهای آسیا 2004 بود ، تورنمنتی که ایران با مربیگری برانکو روزهایی خاطره انگیز را در آن سپری کرد و شاید در دو دهه گذشته هیچ وقت به اندازه این دوره به قهرمانی نزدیک نبود . نکته جالب این بررسی ، چهره تغییر یافته ستار زارع مدافع چپ تیم ملی بود که در این بازی اخراج شد . او در مصاحبه ای از شیراز درباره برخورد تند بازیکنان پس از اخراج در رختکن حرف زد . گزارش البته می توانست بهتر از این هم باشد .

* مسابقه بعدی ، دیدار جنجالی سایپا – نفت آبادان بود که داوری آن محل بحث جدی است . گزارشگر نود ، سایپا را با توجه به حضور جوان ها یکی از جذاب ترین های لیگ خواند.

* دیدار بعدی ؛ پارس جنوبی - پیکان که یکی از بهترین دیدارهای هفته بود . مسابقه ای با 5 گل زیبا که شاتهای گزارشگر نود از خروج هواداران بوشهری از ورزشگاه دیدنی بود . هواداران پارس عقیده دارند تیم شان در بالای جدول خواهد ماند .

*برنامه نود در بررسی بازی تراکتور- پرسپولیس به موضوع حاد توهین هواداران پرداخت . البته عادل فردوسی پور تلاش کرد در این تحلیل بی طرف باشد . محمود خوردبین سرپرست پرسولیس دراین باره گفت : اگر در تهران هوادارها کاری کردند خطابشان به هواداران تیم مقابل  بوده و کسی کاری به بازیکن ها نداشت . در تبریز حرفهایی به ما زدند که باور نمی کنیم از دهان یک انسان بیرون بیاید. فردوسی پور در بین حرفهای خوردبین اعلام کرد 1.2 میلیون نفر در مسابقه پیامکی نود شرکت کرده اند!

* در بخش بعدی برنامه مصاحبه مفصل تلویزیونی با مسئولان انتظامی شهر تبریز انجام شد که با حرفهای تکراری عادل فردوسی پور و مهمان تلفنی به اتمام رسید . فردوسی پور این فرضیه را مطرح کرد که بنابرقانون باید با هواداران فحاش برخوردی در حد دستگیری و بازداشت صورت بگیرد . البته ظاهرا هیچ برخوردی با قانون شکن های تبریزی انجام نشده است .

 حرفهای سرهنگ موسوی، فرمانده یگان ویژه ورزشگاه یادگار امام تبریز:

اتفاقات ورزشگاه یادگار امام بیشتر به کری خوانی هواداران 2 تیم شباهت داشت. باید در این زمینه فرهنگ سازی انجام شود و نیروی انتظامی هم ماموریت دارد فضا را به گونه ای مدیریت کند که جنجالی ایجاد نشود.

 هوادارانی که به ورزشگاه می آیند از پیروزی تیم هایشان خوشحال و از شکست آن ها غمگین می شوند. بنابراین باید قبل، حین و پس از بازی فرهنگ سازی صورت بگیرد. باید بررسی شود که آیا ورزشگاه یادگار امام از استانداردهای لازم برخوردار است؟ نیروی انتظامی باید بازرسی خوبی انجام دهد و روی رفتار تماشاگران نظارت داشته باشد تا مشکل خاصی پیش نیاید. نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند امنیت ورزشگاه را کنترل کند.

جایی که کاری برخلاف قوانین انجام می شود، باید برخورد جدی صورت بگیرد و نیروی انتظامی هم چنین کاری انجام می دهد. مطمئنا در این حوزه ورود کرده و متخلفان را بازداشت و به مراجع قضایی معرفی کرده ایم. البته من سوال دارم که چرا نبایست از ظرفیت هواداران استفاده کنیم. زمانی که چند نفر یک بطری آب پرتاب می کنند، نباید آن را به کل هواداران تعمیم دهیم.

همکاران من به خوبی رفتار تماشاگران را کنترل می کنند اما به نظر شما تا چه اندازه برای فرهنگ سازی هزینه شده است؟ این همه هزینه برای خرید بازیکن صورت می گیرد اما توجهی به این مبحث مهم نمی شود. ملاک ما قانون است و نمی توانیم از آن عدول کنیم. افراد انگشت شماری تخلف می کنند که این امر هم به دلیل تنش هایی است که از مستطیل سبز به سکوها منتقل می شود.

ماجرای فرودگاه به حوزه کاری ما ارتباطی ندارد و متولیان امر باید پاسخگو باشند.

*برانکو ایوانکوویچ با میانگین 2/01 امتیاز در هر بازی در بین مربیانی که بیش از یک فصل در لیگ برتر مربی گری کرده اند، بهترین آمار را دارد. امیر قلعه نویی با 1/88 امتیاز و ملادن فرانچیچ با 1/87 امتیاز از این لحاظ در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

*به مناسبت روز خبرنگار آیتمی چند دقیقه ای پخش شد که در آن  مصاحبه ای از فرشاد عباسی به نمایش در آمد. عباسی عکاس قدیمی و فعال مطبوعات ایران است که به واسطه سال ها حضور در این حوزه از مقبولیت عمومی بین خبرنگاران برخوردار است و حضورش در نود، باعث ناراحتی همکارها نیست. او در این مصاحبه از مشکلات این کار گفت، مثل اغلب ما در وقت درد دل.

*برنامه نود در آیتم های بعدی سه بازی فولاد – نفت، گسترش – ذوب و پدیده – سپاهان را پخش کرد. همه بازی ها به شکل گزارشی. در عین حال  در حال حاضر در شبکه های اجتماعی فعال تر ها مشغول توییت کردن درباره گزارش سیگار و موضوع  حد زدن هواداران ناهنجار هستند.

آنالیز داوری دیدار سپیدرود- سیاه جامگان

-خطای مدافع سپیدرود روی پیام ملکیان با یک اخطار باید همراه می شد.
-برخورد مهاجم سپیدرود و یوری چالاک پنالتی نبود.

آنالیز داوری دیدار سایپا- صنعت نفت

-حرکت محمد دانشگر روی شیمبا به هیچ وجه پنالتی نبود.
-حرکت علی عبدالله زاده روی محمد عباس زاده به درستی پنالتی اعلام شد.
-تکل آرش رضاوند روی شیمبا پیش از گل دوم سایپا خطا بود.

** آنالیز داوری دیدار پارس جنوبی جم- پیکان:

-رحمان احمدی روی مهاجم پارس جنوبی خطا کرد و این حرکت مستحق دریافت کارت قرمز بود.
-محسن فروزان پیش از ورود توپ به دروازه، آن را از روی خط دروازه پارس برگشت داد.
-حرکت مدافع پارس روی مهاجم پیکان پنالتی بود.
-حرکت مهدی زبیدی روی امیر روستایی باید پنالتی اعلام می شد.

**آنالیز داوری دیدار تراکتورسازی- پرسپولیس

-خطای منجر به گل اول پرسپولیس باید از سوی حسین زرگر پنالتی اعلام می شد اما داور پشت محوطه جریمه خطا گرفت.
-مدافع تراکتورسازی برای دفع توپ به سمت مهدی طارمی رفت اما مانع از حرکت او شد. البته این حرکت پنالتی نبود.
-دست صادق محرمی به دلیل بی تعادلی به توپ برخورد کرد اما این صحنه پنالتی نبود.
-حرکت محمد انصاری روی مهدی شریفی در بیرون از محوطه جریمه پرسپولیس خطا بود و او باید با کارت قرمز جریمه می شد.

**آنالیز داوری دیدار استقلال - استقلال خوزستان

-آفسایدی که منجر به پاس به عقب علی قربانی و شوت منجر به گل جابر انصاری شد اشتباه گرفته شده بود.
-جنجالی ترین صحنه هفته ، خطای بازیکنان استقلال خوزستان روی علی قربانی در موقعیت آفساید بود  که پنالتی نبود .
-سجاد شهباززاده در محوطه جریمه تمارض کرد و باید کارت می گرفت .

**آنالیز داوری دیدار ذوب آهن - گسترش

-خطای دخسوس روی مهاجم ذوب آهن پنالتی بود.
-اخراج شریفات کاملا درست بود.

*محمد جواد پاینده مدیر رسانه ای تراکتور روی خط برنامه نود تاکید کرد هوادارانی که در فرودگاه به پرسپولیسی ها فحاشی کرده اند تراکتوری نیستند و به جای سیاه نمایی باید حضور یکپارچه طرفداران تراکتور در ورزشگاه  یادگار برجسته شود. فردوسی پور از این فرصت استفاده کرد و بی احتیاطی اش در پیش کشیدن موضوع شلاق را تعدیل کرد.

*آیتم های کوتاه، پایان بخش برنامه نود بودند و در نهایت گزینه 4 به عنوان مهمترین اولویت فوتبالی دولت دوازدهم انتخاب شد. گزینه ای که مشخص بود با فعالیت خانواده ها ( همان بانوان عزیز) در فضای مجازی رای بیشتری خواهد آورد.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین