کد خبر: ۴۶۶۶۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
سخنگوی کمیسیون قضایی بیان کرد:

"۵ هزار و۳۰۰ زندانی در انتظار اعدام"

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه در طرح تخفیف مجازات محکومین مواد مخدر همه عوامل مورد بررسی قرار گرفته‌اند، گفت: در حال حاضر ۵ هزار و ۳۰۰ نفر در زندان‌ها در انتظار اعدام هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی در جریان رسیدگی به جزئیات طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: ۵ هزار و ۳۰۰ نفر در زندان ها هستند، چرا آمار اعدامی‌ها را اعلام نمی‌کنید؟ اسم سه قاچاقچی بین المللی را بیاورید که اعدام شده باشند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به آمار قاچاق طی چند سال اخیر تصریح کرد: افراد زیادی که جزء محکومین مواد مخدر بوده اند اعدام شده اند و ۵ هزار و ۳۰۰ نفر در انتظار اعدام هستند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با بیان اینکه در این طرح تمامی عوامل مربوط به قاچاق و اعتیاد بررسی شده است، گفت: اکثریت نمایندگانی که به عنوان قاضی در دادگاه انقلاب بوده‌اند اذعان دارند اعدام باید برای آن دسته از افرادی انجام شود که سابقه محکومیت و یا سرکردگی قاچاق را بر عهده دارند.

براساس این گزارش علی مویدی قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در مخالفت با این طرح گفت: ۹۵ درصد از جمعیت جامعه سالم و کمتر از ۵ درصد معتاد یا قاچاقی هستند و در این طرح آن ۹۵ درصد جمعیت سالم دیده نشده و بیشتر به بخش قاچاقچیان توجه شده است.

وی افزود: ما معتقدیم براساس کارهای کارشناسی صورت گرفته اگر این طرح به تصویب برسد سلامت و امنیت ۹۵ درصد دیگر جامعه را به خطر می‌اندازد. منطقه ما خشن‌ترین شبکه‌های قاچاق مواد مخدر را در خود جای داده است و یا پیچیده‌ترین شبکه‌های قاچاق در این منطقه هستند.

مویدی افزود: این طرح نه تنها بخش های مقابله کننده با مواد مخدر را نمی تواند به نتیجه برساند بلکه موانع و اشکالاتی را ایجاد خواهد کرد. در عین حال با کلیات این طرح موافق هستیم، اما با جزئیات آن مخالف.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
2
3
احسنت به اين كشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
2
فقط موندم از درصد اماری که مسوولین بخورد ملت می دهند از کجا استخراج میکنند!
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
همش اعدام و فقر و بیکاریه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین