کد خبر: ۴۶۶۶۹۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰

پیام تبریک رییس سازمان انرژی اتمی به مناسبت روز خبرنگار

سخنرانی دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در یازدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور
آفتاب‌‌نیوز :
رییس سازمان انرژی اتمی ایران به مناسبت روز خبرنگار در پیامی تصریح کرد: باید به این واقعیت انکارناپذیر اذعان کنیم که چشمان بیدار و هوشیارِ اصحاب رسانه، ضامن حفظ سلامت جامعه بشری از گزند انحرافات خواهد بود.

به گزارش ایسنا، متن پیام علی‌اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی به مناسبت روز خبرنگار به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

آن زمان که به واسطه دگرگون شدن شیوه زندگی آدمی بر این کره خاکی و بروز و ظهور تغییرات بنیادین در نگاه و نگرش انسان نسبت به جایگاه خود در عرصه حیات اجتماعی، کاغذ اخبار و انتشار گزارش‌های مربوط به دستگاه دیوانی و ارگ همایونی به مرور ایّام در میان رعایا رواج یافت، کسی را این گمان نبود که در آینده‌ای نه چندان دور، دستگاه‌های اطلاع‌رسانی و سامانه‌های سخن پراکنی به نماد و نماینده انسان عصر مدرن تبدیل خواهد شد و به طرفه‌العینی، مرزهای بر ساخته تاریخی را درخواهد نوردید.

در پرتو این تغییرات و دگرگونی‌های ژرف و شگرف، خبرنگاران و اصحاب رسانه به پیش‌قراولان سپاه تجدّد و نوآوری و رکن استوار صیانت از دستاوردهای خرد بشری تبدیل شدند و به شهادت تاریخ پرفراز و نشیب این حرفه مقدّس، با تحمل شدائد و دشواری‌ها و نثار جان و آسایش خویش، پرچم مبارزه با جهل و نا آگاهی را بر دوش گرفته و قدم در راه بی‌برگشت نهادند.

اکنون به یمن مجاهدت‌های تاریخی یاران و اصحاب رسانه و در سایه گسترش اعجاب‌انگیز وسائط ارتباط جمعی در عصر انفجار اطلاعات مسیر برای توسعه آگاهی‌های اجتماعی و کاستن از نفوذ اهریمن فساد و تباهی در ارکان زندگی جمعی فراهم آمده است. امروز ارباب قدرت و صاحبان منزلت و مکنت به نیکی دریافته‌اند که روش و منش و شیوه سلوک آنان تحت نظارت اصحاب رسانه قرار گرفته و شهروندان صاحب حقّ، به یاری خبرنگاران و تحلیلگران سوانح و حوادث اجتماعی و سیاسی، به نقد عملکرد آنان خواهند پرداخت و این نعمتی است که همه ما باید قدردان آن باشیم و در هر مقام و موقعیّتی، وظیفه داریم تا یار و پشتیبان فعالان و کنش‌گران این عرصه باشیم.

اینجانب به نمایندگی از سوی اعضای خانواده بزرگِ صنعت هسته‌ای کشور، فرا رسیدن روز خبرنگار را به تمامی تلاشگران این جهاد فرهنگی تبریک و شادباش عرض کرده و دوام سلامتی و مزید سرافرازی و بهروزی اعضای جامعه مطبوعاتی و رسانه‌ای کشور را از درگاه یگانه هستی بخش مسئلت می‌نمایم. امیدوارم در پرتو الطافِ الهی، بیش از پیش شاهد تقویتِ جایگاه این عزیزان در حوزه حیاتِ اجتماعی بوده و در عمل به این واقعیتِ انکارناپذیر اذعان کنیم که چشمان بیدار و هوشیار اصحاب رسانه، ضامن حفظ سلامت جامعه بشری از گزند انحرافات خواهد بود."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین