کد خبر: ۴۶۶۷۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹

گزارش واگذاری ۳ موسسه غیرمجاز و فرشتگان بررسی شد

اعضای شورای پول و اعتبار در جلسه امروز خود گزارش بانک مرکزی در مورد فعالیت‌های مربوط به واگذاری مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی‌های اعتبار غیرمجاز سه‌گانه و همچنین گزارشی از اقدامات انجام‌شده برای تعیین تکلیف سپرده‌گذاران فرشتگان را مورد بررسی قرار دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، در هفته اخیر بانک مرکزی به دنبال سیاست ساماندهی موسسات غیرمجاز به فعالیت سه موسسه دیگر پایان داد.

بر این اساس، مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی اعتبار البرز ایرانیان را به بانک تجارت، افضل توس را به بانک آینده و آرمان (وحدت) را به موسسه اعتباری ملل واگذار کرد.

بر این اساس، سپرده‌گذاران این تعاونی‌ها از این پس توسط این دو بانک و این موسسه تعیین‌تکلیف خواهند شد.

به دنبال این موضوع در جلسات امروز شورای پول و اعتبار گزارشی از اقدامات انجام‌شده در این رابطه ارائه شد و مورد تایید شورا قرار گرفت.

از سوی دیگر بانک مرکزی گزارشی در رابطه با اقدامات انجام‌شده مربوط به تعیین‌تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی غیرمجاز منحل‌شده فرشتگان و پرداخت ۹۰ درصد مانده حساب سپرده‌های تا ۲۰۰ میلیون تومان این تعاونی را ارائه کرد.

اعضا نیز در این جلسه تاکید داشتند که بانک مرکزی باید در راستای تداوم جدی و قاطع اجرای برنامه‌های خود تا تصفیه کامل موسسات و تعاونی‌های غیرمجاز حرکت کرده و گزارش‌های مرحله‌ای و طی زمان‌بندی سه ماهه را به شورا اعلام کند. در عین حال که ظاهرا از اقدامات انجام شده تاکنون راضی به نظر می‌رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین