کد خبر: ۴۶۶۹۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
بازتاب سفر موگرینی به تهران و حضور در مراسم تحلیف روحانی

انتقاد رسانه‌های اروپایی از سفر موگرینی به تهران؛ زنان اروپایی بازهم در تهران روسری به سر کردند/باید از رفتار موگرینی و همراهانش شرمسار باشیم

علیرغم استقبال رسانه‌های داخلی ایران از سفر موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران به نظر می‌رسد رسانه‌های اروپایی از این سفر چندان خرسند نبوده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- سایتی نروژی در انتقاد از رعایت حجاب اسلامی از سوی موگرینی و هیئت همراه می‌نویسد: «اتحادیه اروپا که همواره داعیه دفاع از حقوق زنان و رفع تبعیض جنسیتی را دارد این‌بار برخلاف شعارهایش عمل کرد.»

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این سایت در ادامه افزوده است: بار دیگر نمایندگان اروپایی در مقابل هیئت نمایندگی ایران در تهران موهای خود را پوشاندند این در حالی است که حجاب در ایران اجباری است و درباره زنان اعمال می‌شود. 

انتقاد رسانه‌های اروپایی از سفر موگرینی به تهران؛ زنان اروپایی بازهم در تهران روسری به سر کردند/باید از رفتار موگرینی و همراهانش شرمسار باشیم

این سایت نروژی با اشاره به حضور موگرینی در ایران، می‎نویسد: این رفتای به غایت بزدلانه از جانب موگرینی و هیئت همراه او بود. گویا در خاورمیانه آنان خود را مطابق میل مقامات آن کشورها آن گونه که آنان دوست دارند تغییر می‌دهند. موگرینی در مراسم تحلیف روحانی نیز با رفتاری تحقیرآمیز برای گرفتن عکس سلفی توسط نمایندگان ایرانی مواجه شد. به‌عنوان اروپایی‌هایی که شعار دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان را سر می‌دهیم باید از رفتار موگرینی و همراهانش شرمسار باشیم. 

روزنامه لااستامپا ایتالیا نیز در انتقاد از سفر موگرینی، مدعی شد: «نمایندگان مجلس رفتاری تحقیرآمیز و بی‌ادبانه با او داشتند! جالب آن‌که موگرینی تا تهران رفته اما درباره حقوق بشر حرفی نزده است. او تنها رفت تا بگوید که تمام طرفین باید به برجام پایبند باشند.»

این روزنامه همچنین در ادعایی علیه کشورمان، با اشاره به حکم مجازات اعدام که البته در بسیاری از کشورهای دیگر جهان نیز انجام می‌شود، مدعی شده است: تنها مسئله درباره ایران مجازات اعدام نیست، وضعیت زنان طبق شاخص‌های جهانی و تبعیض جنسیتی در ایران در وضعیت وخیمی است. ایران جایگاه صد و سی و نهم را از صدو چهل و چهار کشور در این زمینه داراست.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
3
5
آفتاب چرا باید شرمنده باشیم مگه وقتی شما به دیسکو هاشون میری نمیرقصی
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
1
خوده رسانه های اروپاییها هم می دانند وقتی صحبت از تجارت و پول باشه روسری ،مانتو وحتا اگر لازم باشه چادر، اینها فقط بازی دمکراسی هستش که بله رسانه های ما همیشه آماده هستند که از حقوق انسانها دفاع کنند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین