کد خبر: ۴۶۶۹۹۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷

چرا باید منتقد روحانی بود

رییس جمهور روحانی به طور رسمی بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف کار خود را در دولت دوازدهم آغاز کرد. روز گذشته نیز رییس حمهور وزرای پیشنهادی خود برای دولت دوازدهم را به مجلس معرفی کرد. او وقتی در سال 92 به قدرت رسید با مشکلات عدیده‌ به جا مانده از عصر احمدی نژاد روبرو بود.
آفتاب‌‌نیوز : عصر ایران در ادامه نوشت: روحانی گویی شهردار شهر زلزله زده‌ای شده بود که باید برای ساخت شهر ابتدا آوارها را بر می‌داشت و بعد به سراغ ساخت بناهای جدید می‌رفت. در چهار سال عمر دولت یازدهم، روحانی و کابینه‌اش تا حدود زیادی توانستند آوار برداری را انجام دهند. حالا زمان ساختن ساختمان‌های جدید و بناهای زیباست.

بسیاری از مردم در چهار سال گذشته می‌دانستند روحانی برای ساختن کشور چه کار مشکلی دارد. به خاطر همین درک بود که در سال 92 بعد از احمدی نژاد دولت را به کسی سپردند که بتواند با استفاده از سیاست‌های باز اقتصادی و سیاست خارجی بتواند ایران را به زمان قبل از احمدی نژاد برگرداند.

از رای مردم در اردیبهشت 96 می‌توان فهمید آنها تلاش‌های روحانی برای آوار برداری مشکلات را دیده‌اند و به خاطر همین دوباره به او و یارانش اعتماد کردند.

مردم در دو انتخابات سال 92 و 96 کار خود را انجام دادند. حالا زمان آن است که روحانی تمام وعده‌های خود را محقق کند.

مردم به عنوان کسانی که همراه با روحانی مسیر توسعه را انتخاب کردند انتظار دارند در چهار سال عمر دولت دوازدهم بخشی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه حل شود.

چهار سال اول روحانی به دلیل مشکلاتی که به آن اشاره شد، فصل حمایت بود. چهار سال دوم روحانی اما زمان برآورده شدن مطالبات است. در چهار سال دست نخورده روبرو اگر کم‌کاری از سوی دولت صورت بگیرد یا دولت مسیری را اشتباه برود حتما با صدای بلند به او تذکر خواهیم داد.

روحانی باید به گونه‌ای عمل کند که مردم به جریان اعتدال و اصلاحات امیدوار بمانند و بدانند که این تفکر در سال‌های آینده مشکلات آنها را حل خواهد کرد. اگر عملکرد روحانی در دولت و اصلاح‌طلبان در شورای شهر، شهردار تهران و مجلس ناامید کننده باشد بازهم شاهد روی کارآمدن فردی مانند احمدی نژاد هستیم. اگر این اتفاق بیفتد اشتباهات روحانی و اصلاح طلبان بخشیدنی نیست.

برای جلوگیری از ایجاد این ناامیدی احتمالی، حامیان روحانی باید جدی‌ترین منتقدان دولت باشند. نباید از اینکه جریان رقیب از انتقاد ما خوشحال می‌شود یا آن را دست می‌گیرد بهراسیم. برای آینده ایران باید مواظب دولت روحانی باشیم.

موفقیت روحانی یعنی تداوم تدبیر و امید در انتخابات سال 1400. همین امید ایجاد شده در مردم زمینه ساز انتخابات حماسی 29 اردیبهشت 96 شد. همین امید می‌تواند سال 1400 که قرن جدید هجری شمسی در ایران آغاز می‌شود را در ذهن ایرانی‌ها جاودانه کند.

برای امید مردم در کنار حمایت از دولت روحانی، منتقد دولت او نیز هستیم. منتقدی که از سر دلسوزی صدای خود را برای دولت دوازدهم بلند می‌کند تا کشور مسیر توسعه را ادامه دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین