کد خبر: ۴۶۷۰۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
"دستی در کار است که مراسم روز قدس و مراسم تحلیف را چنین منعکس کند"

انتقاد سخنگوی سپاه از رسانه‎ها درباره سلفی نمایندگان با موگرینی

سخنگوی سپاه پاسداران بابیان اینکه در برهه کنونی دشمن در ضعیف‌ترین شرایط ممکن است، گفت: همه مردم ایران حامی مجموعه سپاه هستند و سپاه هم سپر بلای همه حوادث کشور بوده و هست.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار رمضان شریف عصر امروز در مراسم روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران استان اظهار داشت: امروزه استراتژیست‌های عملیات روانی دنیا با بهره‌گیری از خبرنگاران، نویسندگان، تحلیلگران و مفسرین با استفاده از ابزارهای متنوع تلاش می‌کنند بین تصویر واقعی یک موضوع و تصویر مجازی آن طراحی ویژه‌ای انجام دهند.

وی با بیان اینکه از عجایب است که در دنیای کنونی کشورهایی که ناقض حقوق بشر دنیا هستند به‌عنوان حامیان حقوق بشر معرفی می‌شوند عنوان کرد: افکار عمومی هم به این مسئله واکنشی نشان نمی‌دهد چراکه رسانه‌های آن‌ها چهره واقعی را معرفی نکردند.

به گفته شریف، برخی کشورهای منطقه هنوز یک‌بار هم‌رنگ صندوق رأی را ندیده‌اند و با این مفهوم هیچ انسی ندارند، در جنایات عظیم در یک کشور فقیر، مسلمان و عرب صدها هزار نفر را کشته‌اند و آواره کرده‌اند اما همچنان محبوب اربابانشان هستند که با در اختیار داشتن رسانه‌های پرقدرت چهره غیرواقعی آن‌ها از افکار عمومی پنهان مانده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عادی‌سازی روابط سران برخی کشورهای عرب با سران رژیم صهیونیستی توسط رسانه‌های استکباری را مورد توجه قرار داد و گفت: از عجایب روزگار است که در اوج کشت و کشتار در جغرافیای جهان اسلام یکی از کشورهای منطقه با کشورهای منطقه با وزیر رسمی رژیم صهیونیستی دیدار می‌کند و اتفاقی هم نمی‌افتد چون رسانه‌ها این مسئله را عادی‌سازی کرده‌اند که دیگر حیا و شرمی وجود ندارد.

وی ادامه داد: امروز می‌بینیم کسانی که کلیددار خانه خدا هم هستند به سرسخت‌ترین دشمنان جهان اسلام خیرمقدم می‌گویند و برای آن‌ها فرش قرمز پهن می‌کنند؛ این واقعیتی است که باید ببینیم که چه اتفاقی درصحنه واقعی در حال رخ دادن است.

شریف با تأکید بر اینکه رسانه‌ای غربی جای سیاه‌وسفید را عوض کرده‌اند بدون اینکه نیازی به جنگ و خونریزی باشد تصریح کرد: این رسانه‌ها خیلی عادی جمهوری اسلامی را به‌عنوان کشوری که در 40 سال گذشته صاحب گفتمان متعالی و برگرفته از قرآن کریم است مغضوب رسانه‌های غربی و اربابان آن‌ها قرارگرفته در این عرصه است که اهمیت کار خبرنگاران بیش‌ازپیش مشخص می‌شود.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس رسالت خود را در میدان جنگ سخت رسالت خود را انجام دادند و دشمن را سر جای خود نشاندند عنوان کرد: امروز هیچ اثری از ژنرال‌های صدام و حامیان بعثی وجود ندارد، حتی مردم عراق هم حاضر به یادآوری آن دوران نیستند اما مزار شهدای گمنام بسیجی در سرتاسر کشور برای مردم ایران الهام‌بخش است.

وی با تأکید بر اینکه صحنه جنگ امروز زین‌الدین‌ها و همت‌های خاص خود را می‌طلبد چراکه در یک جنگ رسانه‌ای سنگینی واقع‌شده‌ایم خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم قبل از هر چیز با درایت قلم بزنیم، خیلی غم‌انگیز و مایه تأسف است انسجام رسانه‌ای قدرتمند حتی برای مخابره پیام‌های واقعی خودمان نداریم.

شریف با اشاره به اینکه میلیون‌ها نفر در روز قدس در خیابان‌های گسترده کشور به حمایت از آرمان فلسطین به صحنه می‌آیند اما توجهات به سمت چند شعار تعدادی جاهل جذب می‌شود  اظهار داشت: این اتفاق بد است، باید بازنگری شود چرا این اتفاق می‌افتد.

 سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حواشی روز تحلیف ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در این مراسم که صدها هیئت خارجی برای حضور در آن آمدند، برای انتخاباتی که 40 میلیون نفر نقش‌آفرینی کردند پیام محکمی باید به دنیا ارسال می‌شد نه اینکه چند عکس سلفی معرکه‌گردان یک جریان رسانه‌ای شود. فاجعه بسیار بزرگی است. من به‌عنوان یک پاسدار احساس می‌کنم دستی در کار است که مراسم روز قدس و مراسم تحلیف را چنین منعکس کند.

وی با تأکید بر اینکه حتماً نیازمند انسجام رسانه‌ای محکم و صدای واحد هستیم چرا که همه تلاش دشمن منزوی کردن ایران و ایجاد فاصله بین مردم و نظام است افزود: هزاران جنایت در آمریکا و اروپا رخ می‌دهد اما آیا همه جامعه درگیر آن می‌شود؟ همه از اتفاقات ناخوشایند متأثر می‌شوند اما فضای رسانه‌ای نیازمند مدیریت است.

شریف فرهنگ دینی، نظریه ولایت‌فقیه و اتصال نظام به مردم را سه مؤلفه قدرت نظام جمهوری اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: همه پیشرفت‌های نظام از ابتدای پیروزی انقلاب در سایه حداکثری فشار و تحریم آمریکایی‌ها بوده است. همه مردم ایران حامی مجموعه سپاه هستند و سپاه هم سپر بلای همه حوادث کشور بوده و هست.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دشمن از دست ما خسته شده است ادامه داد: در برهه کنونی دشمن در ضعیف‌ترین شرایط ممکن است و مردم ایران، نظام جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح در بهترین شرایط ممکن هستند.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین