کد خبر: ۴۶۷۰۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷

«باران و رگبار» در ۷ استان کشور می‌بارد / کاهش ۶ درجه‌ای دمای مناطق شمالی

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از ورود جریانهای خنک شمالی در ساعتهای آتی خبرداد و گفت: جریانهای خنک شمالی که از فردا وارد کشور خواهد شد موجب بارش باران و رگبار در هفت استان کشور خواهد شد و مناطق شمالی با کاهش دو تا ۶ درجه‌ای دما مواجه می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی 24 ساعت آینده آسمان غالب نقاط کشور صاف و آفتابی خواهد بود؛ پیش‌بینی می‌شود که هوای گرم نیز در ساعتهای آتی در اکثر استانهای کشور  ماندگار باشد.

وی با بیان اینکه جریانهای خنک شمالی از عصر فردا پنجشنبه وارد کشور خواهد شد، افزود: این نفوذ جریانات خنک شمالی که ناپایداریهایی را در روزهای پنجشنبه و جمعه به‌دنبال دارد، موجب بارشهای باران و کاهش دو تا 6 درجه‌ای دما در  شمال غرب،  استانهای ساحلی دریای خزر  و شمال شرق کشور خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از عصر روز پنجشنبه شاهد افزایش ابر، وزش باد، بارش پراکنده باران و رعد و برق در بخشهایی از استانهای اردبیل، آذربایجانها، گیلان و مازندران خواهیم بود.

به گفته وظیفه، بارشها روز جمعه در بخشهایی از استانهای مازندران، گلستان، خراسان شمالی، گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی به‌وقوع می‌پیوندد.

وی افزود: سواحل شمال کشور نیز طی روزهای پنجشنبه و جمعه بارانی و دریای خزر هم  مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از عصر روز پنجشنبه در مناطقی از جنوب شرق کشور در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان نیز شاهد افزایش ابر و رگبار پراکنده باران خواهیم بود.

وظیفه تصریح کرد: عصر امروز نیز در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

وی اظهار کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز بر شدت وزش باد و گرد و خاک در بخشهای شرقی کشور و به‌ویژه زابل افزوده خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، اردبیل با 9 درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 49 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: امروز دمای هوای تهران در گرم‌ترین لحظات به 38 درجه بالای صفر رسید که در دو روز آتی شاهد کاهش سه درجه‌ای دمای پایتخت خواهیم بود.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین