کد خبر: ۴۶۷۲۳۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
حمله دوباره رئیس‌جمهور آمریکا به ایران و کره‌شمالی:

تهدیدهای تازه ترامپ علیه ایران و کره‌شمالی: ایران به روح برجام پایبند نیست/ کره‌ شمالی حواسش را جمع کند

رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن دفاع از تهدید قبلی خود علیه پیونگ‌یانگ گفت، شاید به کار بردن اصطلاح خشم و آتش به اندازه کافی محکم و مقتدرانه نبوده و کره‌شمالی اگر به آمریکا و منافعش آسیبی برساند، باید سراپا اضطراب شود.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در باشگاه گلف خود در نیوجرسی، از اظهارنظرهای تند پیشین خویش در قبال کره شمالی فراتر رفت و پیونگ یانگ را شدیدتر از پیش تهدید کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، آقای ترامپ گفت که شاید استفاده از واژه های «آتش و خشم» در قبال کره شمالی «به اندازه لازم» کافی و شدید نبوده است.

اظهارات تازه ترامپ: ایران به روح برجام پایبند نیست/ کره‌ شمالی حواسش را جمع کند

وی افزود که کره شمالی «بهتر است خود را جمع و جور کند تا همانند برخی از کشورها دچار گرفتاری نشود» و بهتر است که حواسشان جمع باشد و اگر به احدی و موضعی که برای آمریکا مهم است حمله کنند «چیزی که تاکنون برایشان اتفاق نیافتاده روی خواهد داد.»

کره شمالی اخیرا تهدید کرده که طرحی را ظرف چند روز آینده آماده می کند تا اگر لازم دید جزیره گوام (تحت حاکمیت آمریکا) را هدف بگیرد.

دونالد ترامپ در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد باور ندارد که ایران به «روح توافق هسته ای پایبند» و اقداماتش با برجام سازگار است.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران در مورد حضور نظامیان آمریکایی و عملیات نظامی این کشور در افغانستان گفت که تصمیم لازم در این خصوص به زودی گرفته می شود.

آقای ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تقلیل اجباری کارکنان سفارت آمریکا در روسیه از اینکه ولادیمیر پوتین با این تصمیم هزینه های دولت آمریکا را کاهش داده است تشکر کرد. 

به نوشته یورونیوز، دونالد ترامپ که مشخص نبود این سخنان را به طعنه به همتای روسی خود یادآور می شود یا نه، افزود:«مایلم از او تشکر کنم برای اینکه هزینه هایی را که ما باید بعنوان حقوق به کارکنان خود پرداخت می کردیم، با این کار خود کاهش داد.»

ترامپ به طور نمادین با اشاره به یک شاخه زیتون (نماد صلح) تأکید کرد که آمریکا همیشه آماده مذاکره است.

این در حالی است که پیش از این، جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا ضمن هشدار به رئیس‌جمهوری کشورش نسبت به این که به سرانجام رساندن تهدیدات توخالی کار دشواری است، اذعان کرد: تشدید بن‌بست اتمی میان کره شمالی و آمریکا بسیار جدی است.

ترامپ با انتقاد از دولت‌های قبلی آمریکا گفت، آنها در برابر کره شمالی بسیار ضعیف ظاهر شده‌اند و این که اجازه دادند این دیکتاتوری کوچک با ادامه برنامه هسته‌ای خود به بمب اتمی دست پیدا کند، یک فاجعه است.

به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، وی یک بار دیگر با انتقاد از چین، مدعی شد: پکن بسیار بیشتر از این می‌تواند در بحران کره شمالی مداخله کند.

با وجود این، ترامپ در پاسخ به این سوال که برنامه کاخ‌سفید برای مواجهه با کره‌شمالی چیست، گفت: ما درباره چنین مواردی صحبت نمی‌کنیم. هیچ وقت علنا صحبت نمی‌کنیم اما به شما بگویم اگر کره‌شمالی حتی فکر حمله به کسانی که ما نمایندگی‌شان را می‌کنیم و یا کسانی که متحد ما هستند و ما دوست‌شان داریم را در سر بپروراند، باید سراپا غرق اضطراب شود.

وی ادامه داد: در این صورت، آنها با مصائبی که تاکنون حتی تصورش را هم نکرده بودند، روبرو خواهند شد. کره‌شمالی بهتر است به خود بیاید؛ وگرنه با عواقبی روبرو خواهد شد که تاکنون فقط چند کشور با آن مواجه شده‌اند.

پیونگ‌یانگ به تازگی اعلام کرد، تا اواسط ماه میلادی جاری طرح شلیک چهار موشک میان‌برد به سمت قلمروی آمریکا در گوام را تکمیل و برای تصمیم‌گیری در خصوص اجرای این طرح، به کیم‌ جونگ اون، رهبر کره‌شمالی ارائه خواهد کرد. در گزارشی که از سوی خبرگزاری دولتی کره‌شمالی منتشر شد، به نقل از کیم راک گیوم، فرمانده نیروهای راهبردی این کشور آمده است: موشک‌های هواسونگ-۱۲ ارتش با عبور از آسمان شیمان، هیروشیما و کوچی ژاپن، با طی مسافت ۳۳۵۶.۷ کیلومتری در مدت ۱۰۶۵ ثانیه به مناطق آبی در ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری گوام اصابت خواهد کرد.

کره‌شمالی اعلام کرد، اظهارات دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در خصوص تهدید پیونگ‌یانگ به "خشم و آتش" اراجیف بوده است. فرمانده نیروهای راهبردی ارتش کره‌شمالی اعلام کرد، مذاکره با ترامپ به عنوان فردی که فاقد عقلانیت است، ممکن نیست و تنها زور مطلق می‌تواند بر او موثر افتد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا پیش از این به کره شمالی هشدار داده بود، از در نظر گرفتن هرگونه اقدامی که منجر به "پایان رژیم و از بین رفتن مردم این کشور" شود، خودداری کند. اظهارات وزیر دفاع آمریکا پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ اعلام کرد، واشنگتن تهدیدهای کره‌شمالی را با خشم و آتش پاسخ خواهد داد. وزیر دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: کره شمالی باید این مسیر را انتخاب کند که به منزوی کردن خود پایان بخشد و تلاش‌های خود به دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را کنار بگذارد. اقدامات کره‌شمالی در آینده با پاسخ ما مواجه خواهد شد و این کشور هر رقابت تسلیحاتی یا مناقشه‌ای را که آغاز کند، خواهد باخت.

کره‌شمالی روز چهارشنبه اعلام کرده بود، به دنبال هدف قرار دادن مناطقی در نزدیکی تاسیسات نظامی استراتژیک آمریکا در جزیره گوام در اقیانوس آرام با موشک‌های بالستیک میان‌برد است. یک سخنگوی ارتش کره‌شمالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، این حمله در هر زمانی که کیم جونگ اون، رهبر این کشور تصمیم مربوطه را اتخاذ کند، عملی خواهد شد. یک سخنگوی دیگر نظامی کره شمالی اعلام کرد، در صورتی که آمریکا هرگونه حرکت تحریک‌آمیزی از خود نشان دهد، پیونگ‌یانگ دست به عملیات‌های پیشگیرانه خواهد زد.

چندی پیش واشنگتن پست به نقل از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا گزارش داد، پیونگ‌یانگ یک کلاهک اتمی کوچک که در موشک‌هایش قابل نصب بوده، تولید کرده است. این بدان معنی است که کره شمالی با سرعتی فراتر از انتظار درحال توسعه‌های سلاح‌های اتمی با قابلیت رسیدن به آمریکا بوده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
1
1
جناب ترامپ، ای...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
1
3
سلاح اتمی در دست کشورهای نابالغ یا عصبانی مثل کبریت دادن به بچه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
3
3
روح برجام یعنی فراتر از انچه در پیمان برجام است .
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
0
0
دنبال بهونست برای جنگ خانمان سوز
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین