کد خبر: ۴۶۷۴۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

انتخاب های غذایی متخصصان تغذیه، در وعده صبحانه!

بدون اغراق است اگر بگوییم: مواد غذایی نجات بخش زندگی ما هستند. همانطور که انتخاب رژیم های غذایی غلط همراه با قندها و جربیها، نمک، گوشت بیش از حد و کربوهیدرات های تصفیه شده، می توانند ایجاد کننده فجایع بهداشتی باشند، پیروی از عادات غذایی سالم، دفع کننده افزایش وزن، دیابت، بیماری های قلبی و حتی بسیاری از سرطان ها است.
آفتاب‌‌نیوز :

بدون اغراق است اگر بگوییم: مواد غذایی نجات بخش زندگی ما هستند. همانطور که انتخاب رژیم های غذایی غلط همراه با قندها و جربیها، نمک، گوشت بیش از حد و کربوهیدرات های تصفیه شده، می توانند ایجاد کننده فجایع بهداشتی باشند، پیروی از عادات غذایی سالم، دفع کننده افزایش وزن، دیابت، بیماری های قلبی و حتی بسیاری از سرطان ها است.

به گزارش آفتاب نیوز و به نقل ازeverydayhealth در اینجا سالم ترین گزینه های غذایی که متخصصان تغذیه به وعده صبحانه خود اضافه می کنند و خوردن آنها را به دیگران نیز توصیه می نمایند، معرفی شده است:

تخم مرغ: مصرف این ماده غذایی در هنگام وعده صبحانه باعث تولید انتقال دهنده های عصبی دوپامین، نوراپی نفرین و اپی نفرین می شود و سطح هوشیاری، انرژی و خلق و خوی را افزایش می دهد. تخم مرغ همچنین غنی از کولین است؛ نوعی ویتامین ب که برای عملکرد سلولی مناسب، اجباری است. تخم مرغ حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ برای حفظ سلامت قلب است.

آووکادو: چربی و فیبر موجود در آن منجر به سرکوب اشتها شده و از پرخوری جلوگیری می کند. ثابت شده که مصرف تنها نیمی از آووکادو باعث افزایش هورمون لپتین می شود؛ هورمونی که احساس سیری را تقویت می کند.

قهوه: یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدانی است و مطالعات نشان داده، مصرف منظم این نوشیدنی منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه و سرطان کبد تهاجمی میشود. کافئین موجود در قهوه سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

چای سبز: سرشار از آنتی اکسیدان قوی به نام کاتجین است و مطالعات نشان داده مصرف منظم آن منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، سرطان سینه، معده، ریه و پروستات می شود. زغال اخته: در میان انواع توت ها، این میوه حاوی بالاترین دوز آنتوسیانین ها است؛ آنتی اکسیدانی قوی که منجر به دفع انواع سرطان ها می شود. مصرف فقط یک فنجان زغال اخته در هفته، خطر ابتل به دیابت را تا ۲۳ درصد کاهش می دهد.

بلغور جو: جوی دو سر حاوی بتاگلوتان، یک نوع فیبر است که نشان داده سطح کلسترول خون را پایین می آورد. دلیل دیگر خوردن جوی دو سر این است که این ماده مغذی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، پتاسیم و فولات است. انتخاب هر نوع از جوی دو سر انتخابی سالم است و تنها باید از خرید انواع طعم دار آن که حاوی شکر است، اجتناب کنید. در عوض می توان با کمی میوه، آجیل، شیر و عسل به راحتی آن را در وعده صبحانه مصرف کرد.

موز: هیچ چیز به اندازه مصرف موز در هنگام صبح شما را از پرخوری در طول روز نجات نمی دهد. موز سرشار از کربوهیدرات های سالم و پتاسیم است که به شما احساس سیری طولانی مدت می دهد. پتاسیم موز همچنین به کاهش فشار خون نیز کمک می کند.

روغن بادام: اگر به تخم مرغ و فراورده های لبنی علاقه ندارید، روغن بادام جایگزین مناسبی است که پروتئین فراوانی دارد. روغن بادام همچنین حاوی چربی های مفید است. کره بادام زمینی نیز گزینه بسیار خوبی برای وعده صبحانه است.

ماست: این محصول لبنی حاوی پروتئین زیادی است و می تواند در سراسر صبح به شما احساس سیری دهد. انتخاب ماست ساده، بدون چربی و اضافه کردن قطعات میوه به آن گزینه مناسبی برای صبحانه است.

جوانه گندم: سرشار از ویتامینEو فولات است و تنها دو قاشق غذاخوری از آن ۱۵ درصد از نیاز شما را به ویتامینEو ۱۰ درصد از نیازتان به فولات را تامین می کند. ویتامینEاغلب در رژیم های غذایی کم است و جوانه گندم می تواند بدن شما را از این نظر در روز بی نیاز کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
شایا تجلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
0
آوواکادو و قهوه جایگزین های بسیار بهتری دارند
در مورد ماست هم، نه این ماست های شرکتی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین