کد خبر: ۴۶۷۶۱۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹

۷ ساعت خواب نداشته باشید بیماری قلبی می‌گیرید

رئیس نوزدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق تهران به خواب نامتناسب و ناکافی به عنوان یکی از علل بروز بیماری‌های قلبی عروقی اشاره کرد و گفت: طبق استانداردها ۷ ساعت خواب ممتد در شبانه روز برای هر فرد لازم است.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس نوزدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق تهران به خواب نامتناسب و ناکافی به عنوان یکی از علل بروز بیماری‌های قلبی عروقی اشاره کرد و گفت: طبق استانداردها ۷ ساعت خواب ممتد در شبانه روز برای هر فرد لازم است.
 
به گزارش تسنیم، مسعود قاسمی در آستانه برگزاری نوزدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب وعروق اظهار داشت: امسال در حدود 60 شرکت تجهیزات پزشکی و دارویی از برندهای معتبر جهان در کنگره حضور دارند.
 
وی با اعلام اینکه پرستاری قلب در کشور ما از سطح بسیار خوبی برخوردار است، افزود: امسال سخنرانی‌های علمی هنری با موضوع بیماری های قلبی را با حضور افراد برجسته دنیا خواهیم داشت.
 
قاسمی در ادامه به وضعیت بیماری‌های قلبی عروقی در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد شیوع 57 درصدی بیماری‌های قلبی در مردان بالای 60 سال هستیم.
 
رئیس نوزدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق با اعلام اینکه در آبان 95 که به عنوان ماه پرتنش آلودگی هوا یاد می‌شود، آمار مرگ و میر 4 هزار و 766 نفر بوده است، افزود: از این تعداد 441 نفر بر اثر ایست قلبی فوت شده اند.
 
وی با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر سالانه در کشور 375 هزار نفر گزارش می‌شود، گفت: 35 هزار مورد از این مرگ و میرها مربوط به سکته های قلبی و مغزی است که این در نوع خود آمار تکان دهنده ای تلقی می شود.
 
رئیس انجمن آترواسکلروز ایران از فشار خون به عنوان عامل اصلی سکته مغزی و بزرگترین عامل خطرساز در بروز حوادث قلبی نام برد و گفت: 40 درصد مرگ و میرها در کشور به دلیل مشکلات قلبی است و 20 درصد افراد با سکته قلبی جان خود را از دست می‌دهند.
 
وی با اعلام اینکه روزانه 300 مرگ با آنفارکتوس قلبی در کشور گزارش می‌شود، اظهار داشت: تهران در این زمینه رکورددار است.
 
قاسمی به خواب نامتناسب و ناکافی به عنوان یکی از علل بروز بیماری‌های قلبی عروقی اشاره کرد و گفت: طبق استانداردها 7 ساعت خواب ممتد در شبانه روز برای هر فرد لازم است.
 
وی همچنین از استر‌س‌های مزمن به عنوان عامل خطرساز در بیماری‌های قلبی عروقی نام برد و گفت: متاسفانه تغییر سبک زندگی و گرایش به مصرف دخانیات از جمله عوامل بروز بیماری های قلبی در کشور است.
 
نوزدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق 21 تا 24 شهریور 96 در سالن همایش های برج میلاد برگزار می‌شود، علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.iranathero.ir مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین