کد خبر: ۴۶۷۶۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷

مخالفت خانواده نابغه ریاضی با نام‌گذاری معبری به نام «میرزاخانی»/ ۳ دلیل مخالفت پدر مریم میرزاخانی

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران گفت: خانواده مرحوم مریم میرزاخانی با نامگذاری معبری به نام وی مخالفت کردند و معتقد بودند بجای اسطوره سازی باید الگوسازی شود.
آفتاب‌‌نیوز : مجتبی شاکری درمورد سرانجام دو فوریت معبری به نام نابغه ریاضی مریم میرزاخانی گفت: مطابق نظری که منتخبان شورای پنجم درمورد نامگذاری معبر به نام مریم میرزاخانی نابغه ریاضی داشتند موضوع را پیگیری کردیم و متوجه شدیم پدر وی مهندس میرزاخانی مسئول خیریه ای به نام رعد هستند که سابقه ۳۰ ساله در حوزه آموزش و کارآفرینی معلولان و جانبازان دارد و خیریه‌ای فعال و تاثیرگذار است.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: جمع آوری امضا در شورای چهارم برای نامگذاری معبری به نام مریم میرزاخانی قرار شد معبری در نزدیکی مدرسه تیزهوشانی که وی در آن تحصیل کرده به نام وی نامگذاری شود تا دانش آموزان این مدرسه بدانند در سال‌های دور یکی از ۱۰ نخبه برتر دنیا در این مدرسه تحصیل کرده است بنابراین خیابان طوس برای این نامگذاری در نظر گرفته شد اما مسئولان مدرسه که از این موضوع استقبال کرده اعلام کردند خانواده وی به این موضوع رضایت ندارند.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به رایزنی‌هایی که با پدر مریم میرزاخانی انجام شد گفت: احمد میرزاخانی اعلام کرد به سه دلیل نیاز به این نامگذاری نیست، نخست اینکه باید بجای اسطوره سازی الگوسازی شود و نباید از دختر وی اسطوره دست نیافتنی ساخت که قابل تکرار نباشد. دوم آنکه موفقیت مردم در آرامش خانواده است و سوم اینکه هرگز پول و درآمد تاثیر در این موفقیت نداشته و این خانواده مرفه نبوده و این روال را صحیح نمی‌داند.

وی با اشاره به سخنان پدر میرزاخانی گفت: مگر نامگذاری خیابانی بنام امیرکبیر کمکی در شناخت امیرکبیر داشته است که نامگذاری معبری به نام فرزند وی چنین کاربردی را داشته باشد؟

شاکری اضافه کرد: ما به پدر وی گفتیم با وجود مخالفت شما اگر شورا این نامگذاری را انجام دهد مخالفتی دارید یا خیر، که مهندس میرزاخانی با کمال متانت پاسخ دادند شما در جایگاه قدرت هستید و می توانید این کار را بکنید اما ما راضی به این کار نیستیم حتی در زمانی که مرحوم مریم میرزاخانی در ایران بود و دولتمردان آن زمان قصد داشتند مکان یا معبری را به نام وی کنند راضی نبود و آن را درست نمی دانست. حتی بسیاری از جایگاه های علمی خود را پنهان می کرد زیرا همیشه از حس خودبزرگ‌بینی پرهیز داشت.

به گفته شاکری این نوع نگاه، نگاه جدیدی به نامگذاری معابر بود که بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
چنان دختری را چنین پدری باید
آفرین بر این بزرگوار که می داند در مملکتی که امیر کبیر ناشناس است مریم میرزاخانی ها هم به فراموشی سپرده خواهند شد
کسی نخواهد فهمید چرا رفت چرا با یک خارجی ازدواج کرد و چرا ترجیح داد فرزندش در همان مدرسه ای که خود درس خوانده درس نخواند
تظاهر و دو رویی کاری که هم پدر و هم دختر هیچکدام دوست ندارند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
1
جالبه که افراد فرهیخته یه همچین نظراتی دارند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین