کد خبر: ۴۶۷۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
معاون عملیات سازمان امداد و نجات:

هشدار بارش‌های شدید و سيل، به مناطق مختلف کشور داده شده بود

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به آماده بودن تیم های امدادی هلال احمر پیش از وقوع حادثه سیل در ۵ استان کشور و همچنین سرعت حضور تیم‌های عملیاتی واکنش سریع در مناطق سیل‌زده، تاکید کرد: امدادرسانی در مناطق سیل زده تا برطرف شدن مشکلات سیل‌زدگان ادامه خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، شاهین فتحی در گفت‌وگوی خبری ساعت ۱۸:۳۰ شبکه خبر با موضوع روند امدادرسانی در مناطق سیل‌زده کشور به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در برخی استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: مراکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر با ارتباطی که با دیگر سازمان‌ها از جمله با سازمان هواشناسی در این خصوص دارند، اطلاعات لازم را درباره فرایندهای هواشناسی و بارش‌های شدید در برخی استان‌های کشور در اختیار داشتند و به تیم‌های امدادی مناطق، هشدار لازم داده شده بود.

فتحی با تاکید بر اینکه تیم‌های امدادی هلال احمر قبل از وقوع سیل در مناطق پیش‌بینی شده به طور کامل آماده بودند، خاطرنشان کرد: تیم‌های هلال احمر به طور ۲۴ ساعته آماده هستند اما با وقوع حوادثی چون سیل در مناطقی از کشور، تیم‌های ما با تعداد بیشتر و آمادگی بیشتری وارد عملیات می‌شوند.

وی با بیان اینکه در هر ۵ استان سیل‌زده، تیم‌های واکنش سریع هلال احمر حضور داشتند، اظهار کرد: زمانی که برای حضور بالگرد امدادی در مناطق سیل‌زده خراسان رضوی اعلام نیاز شد، تیم واکنش سریع هلال احمر در مدت کمتر از نیم‌ساعت آماده اعزام به منطقه سیل‌زده بود و این سرعت حضور در منطقه حادثه‌دیده، از رکوردهای عملیاتی هلال احمر حتي در دنيا محسوب می‌شود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه در سیل اخیر عملیات جست‌وجو و نجات نیز در مرحله پاسخ انجام شد، تاکید کرد: امدادرسانی به سیل‌زدگان تا حصول نتیجه کامل ادامه خواهد داشت.

فتحی در ادامه، با تاکید بر ضرورت توجه به جامعه آماده، علت تلفات بالای این سیل را آماده‌نبودن جامعه عنوان کرد و افزود: علی‌رغم فرایند هشدار درباره بارش‌های شدید در برخی مناطق کشور و اطلاع‌رسانی به‌موقع و همچنین تخلیه مردم از مناطق پیش‌بینی شده، باز شاهد تلفات در این مناطق گردشگری که انبوهی از مردم حضور داشتند، بودیم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر اظهار کرد: وقتی از جامعه آماده صحبت می‌کنیم به این معنی است که مردم، خطرات پیرامون خود را بشناسند و نسبت به آن آگاهی داشته و نگرش خود را نسبت به حوادث تغییر دهند که با تغییر نگرش، رفتار آنها تغییر کرده و برای حوادث آماده می‌شوند بنابراین هشدارها را در این‌گونه حوادث جدی می‌گیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین