کد خبر: ۴۶۷۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵

مهم‌ترین خواسته صنعتگران از شریعتمداری

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خواستار حل مشکلات بانکی واحدهای تولیدی و نیز رسیدگی به وضعیت معادن در دولت دوازدهم شد.
آفتاب‌‌نیوز : عبدالوهاب سهل آبادی در گفت‌وگو با ایسنا و در ارتباط با معرفی محمد شریعتمداری به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی جهت کسب رای اعتماد و حضور در کابینه دولت دوازدهم، اظهار کرد: با توجه به سابقه قابل اشاره شریعتمداری در حوزه بازرگانی وی گزینه مناسبی است تا در مقوله صادرات با جدیت بیشتری پیش برویم و بتوانیم شاهد رونق بیشتری در این بخش باشیم.

وی ادامه داد: شریعتمداری در سمت معاونت اجرایی رییس جمهوری در دولت یازدهم حضور داشته و از مشکلات صنعت کشور نیز مطلع است. علاوه بر این وی چندین سال در وزارت بازرگانی سکان‌دار بوده و اگر بخش خصوصی به گونه‌ای برنامه ریزی شده در کنار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بگیرد، قطعا شاهد موفقیت‌های بیشتری خواهیم بود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به این که یکی از عمده ترین مشکلات موجود در دولت یازدهم و در بخش صنعتی کشور مسائل بانکی و گرفتاری‌های جامعه تولیدی در این حوزه بود، بیان کرد: متاسفانه بدهی‌های بانکی مربوط به واحدهای تولیدی رو هم انباشته شده و هرگونه تسهیلاتی که در آینده به این بخش تعلق گیرد، دیون صنعتگران را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: امیدواریم در دولت آینده رسیدگی به وضعیت صنعتگران در ارتباط با مسائل بانکی، فریز کردن بدهی صنایع، تهاتر طلب تولید کنندگان از دولت به ازای سهم هدفمندی یارانه‌ها، ارتباط بهتر با وزارت اقتصاد جهت خصوصی سازی و مسائل ارزی در دستور کار قرار گیرد تا از مشکلات این بخش کاسته شود.

سهل آبادی خواستار برنامه ریزی قوی و تدوین استراتژی‌های لازم در بخش تولید طی چهار سال آینده شد و گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر به معادن توجهی نشده و این بخش از تسهیلات لازم بهره نبرده است همچنین ماشین آلات در این بخش بسیار قدیمی هستند و دیگر تحمل حادثه جدیدی در این حوزه وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین