کد خبر: ۴۶۷۸۴۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
نطق میان دستور کواکبیان درباره حاشیه های مراسم تحلیف

درخواست کواکبیان از رئیس‌جمهور و رهبری: تدبیر تازه‌ای برای رفع حصر بیاندیشند/انتقاد از کنایه‌های صداوسیما درباره یک سلفی

نماینده اصلاح‌طلب مجلس در نطق خود از رهبری خواست تا تدبیر تازه‌ای برای رفع حصر اندیشیده شود و خطاب به رییس جمهور نیز گفت: انشاءالله در دولت جدید، موضوع حصر هرچه سریعتر در دستور شورای امنیت قرار بگیرد و رئیس جمهور بداند الکریم اذا وعد وفی!
آفتاب‌‌نیوز :
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به واکنش‌های متعدد درمورد عکس سلفی نمایندگان با موگرینی،گفت: اهانت به نمایندگان و کنایه های ادامه دار صدا و سیما پذیرفتنی نیست.

به گزارش آفتاب‌نیوز، مصطفی کواکبیان در جلسه امروز یکشنبه(22 مردا ماه) صحن علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور با اشاره به سخن حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه « هرکه بر مسند ریاست نشیند باید صبر سیاست پیشه کند»، شهادت محسن حججی را به خانواده وی تبریک و تسلیت گفت و تصریح کرد: در تشکیل کابینه دولت دوازدهم بر ضرورت استفاده از ظرفیت زنان و جوانان تاکید شد اما حال با توجه به لیست ارایه شده، بررسی برنامه‌ وزرا را دنبال می‌کنیم.

درخواست کواکبیان از رئیس‌جمهور و رهبری: تدبیر تازه‌ای برای رفع حصر بیاندیشند/انتقاد از کنایه‌های صداوسیما درباره یک سلفی

عدم حضور روسای جمهور سابق و بزرگان اهل سنت در مراسم تحلیف هیچ توجیهی ندارد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مراسم تحلیف ریاست جمهوری با شکوه برگزار شد اما جای توجیهی برای عدم حضور روسای جمهور سابق از جمله سید محمد خاتمی و بزرگان اهل سنت وجود ندارد، البته ای کاش از مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز که در تمامی مراسم‌های تحلیف بعد از انقلاب حضور داشت، یاد می‌شد یا عکسی از ایشان در صحن نصب می‌شد.

انتقاد از اهانت به نمایندگان به خاطر عکس سلفی با موگیرینی و کنایه‌های صدا و سیما

وی با اشاره به واکنش‌های متعدد درمورد عکس سلفی نمایندگان با موگیرینی، افزود: متاسفانه در این بین عده‌ای مجلس را که در راس امور است، نشانه گرفته و بارها آن را زیر سوال بردند. حتی برخی اصلاح طلبان عقده‌گشایی کرده و صرفا به دلیل گرفتن عکس سلفی که مربوط به یک نفر بود و عذرخواهی هم کرد، از تربیون‌های مختلف به نمایندگان اصولگرا و اصلاح طلب اهانت کردند و عجبا که صدا و سیما نیز در برنامه‌های شوخی و طنز همچنان به این موضوع با کنایه اشاره می‌کند. در حقیقت مدیریت مجلس در این زمینه باید دقت بیشتری می‌کرد.

مدیریت جدید شهری بعد از این از املاک نجومی و رانت های گذشته پرهیز کند

کواکبیان با تبریک به اعضای منتخب شورای شهر تهران و محمدعلی نجفی به عنوان شهردار منتخب، گفت: هم‌اکنون نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر که از لحاظ سیاسی در یک جناح قرار دارند، باید به ملت ثابت کنند که با هماهنگی خاص می‌توان سبب رو سفیدی مدیریت شهری شد لذا بعد از این از املاک نجومی و امثال آن باید پرهیز جدی شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مدیریت جدید شهری تهران باید از رانت‌های گذشته شهرداری پرهیز کند و بدانند که ملت نظارت گر صحنه هستند.

وی با اشاره به اظهارات یکی از ائمه جمعه‌ مبنی بر اینکه «کسانی که به عیادت مهدی کروبی در بیمارستان رفته‌اند باید مجازات شوند»، گفت: به عنوان جانباز و برادر شهید و از طرف حزب مردم‌سالاری از مقام معظم رهبری تقاضایی که چهار سال گذشته از صدا و سیما داشته‌ام را تکرار می‌کنم و درخواست می‌شود که پس از هفت سال زمان آن رسیده که کارشناسان شورای عالی امنیت ملی و دفتر مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی کرده و معظم له دستور فرمایند تا تدبیر تازه‌ای برای حصر اندیشیده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شورای عالی امنیت ملی و به ویژه ریاست جمهوری نیز باید بدانند در همه اجتماعات یکی از خواسته‌ها و مطالبات مردم به خصوص دانشجویان، تعیین تکلیف حصر بوده، لذا امیدواریم در دولت دوازدهم موضوع حصر هر چه سریعتر در دستور شورای عالی امنیت ملی قرار گیرد و رئیس جمهور بداند «الکریمُ إذا وَعَدَ وَفى»./

منبع: خانه مت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
اذری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
2
2
درود خدا باقای کواکبیان که موضوع حصر را (مثل اقای مطهری و .. )مطرح کردند .قرار نبود کار غیرقانونی صورت گیرد.......
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
1
2
جانمان را فدای انسانهای بزرگ می کنیم خدایا انقلابیهای واقعی را در پناهت حفظ بفرما
جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
2
4
زنده باد کواکبیان بعضی نماینده ها جرات همین ندارند که درباره حصر صحبت کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
4
2
دور بعد بهت صلاحیت نمیدن جوان
123
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
1
4
احسنت واقعا حرف دل ملت رازدی افتخار میکن که برای مملکت جانباز شدم وهنوز جانبازی مثل شما سکوت نکرده اید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین