کد خبر: ۴۶۷۸۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
برجام قطعا به نفع کشور، منطقه و جهان است

از هشدار روحانی به ترامپ تا تقدیر از وزرایی که از کابینه رفتند/در آخرین جلسه کابینه یازدهم چه گذشت؟+تصاویر

رییس‌ جمهور آرامش در اقتصاد، پیشرفت اقتصادی و حرکت در جهت عدالت اجتماعی را افتخار دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: دولت دوازدهم راه خود را با کمک مردم و در راستای سیاست «آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت» ادامه داده و بر همین مبنا حرکت خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه و در آخرین جلسه هیات وزیران کابینه یازدهم، گفت: توفیقات دولت یازدهم در ارائه خدمات به مردم ، در سایه لطف و محبت خداوند، توجهات حضرت ولی عصر(عج)، تابش نور از مرقد منور حضرت ثامن الحجج(ع)، حضور مردم و حمایت های مقام معظم رهبری بوده که امروز توانستیم این راه سخت را در گام اول، تقریباً به پایان برسانیم.

به گزارش آفتاب‌نیوز، روحانی با اشاره به اینکه امروز آخرین جلسه هیأت وزیران دولت یازدهم است، هرچند وظایف دولت یازدهم تا هفته آینده ادامه داشته و همه اعضای دولت به وظایف خودشان تا هفته دیگر عمل می‌کنند، افزود: بسیار خوشحالم که وزرای ما حتی آنهایی که به جای آنها وزیر جدید معرفی شده، امروز در سفرها، افتتاح‌ها، سر زدن‌ها، امضاء قراردادها و دیگر امور با همان نشاط روز اول کار می‌کنند و این نشان می‌دهد که آنها از ابتدا این مسئولیت را برای رضای خدا و به خاطر رفاه حال مردم عزیز و بزرگوارمان به عهده گرفتند و حتما در دولت دوازدهم از توانمندی ها و خدمات آنان در دیگر بخش ها بهره‌برداری و استفاده خواهد شد.

روحانی در آخرین جلسه کابینه یازدهم چه گفت؟

رییس جمهور با اشاره به اینکه وزرای دولت یازدهم در  24 مرداد سال 92 از مجلس رأی اعتماد گرفتند و پس از صدور احکام وزرا و شروع به کار آنان در 25 و 26 مرداد ، اولین جلسه هیأت وزیران دولت یازدهم در 27 مرداد 92 تشکیل شد، اظهار داشت: امروز پس از گذشت چهار سال، بار دیگر در پیشگاه خداوند شکرگزاری می‌کنیم  و در برابر عظمت ملت‌ ایران سر تعظیم فرود می‌آوریم و به اقدامات ارزنده ای که ملت در این 4 سال انجام دادند می‌بالیم و افتخار می‌کنیم.

دکتر روحانی با اشاره به شرایط کشور در روزهای ابتدایی شروع به کار دولت یازدهم، گفت: ذخایر استراتژیک و خزانه کشور و نیز تلاطم قیمت‌ها در بازار اوضاع نابسامانی داشت و تورم افسارگسیخته با روح، زندگی و راحتی مردم بازی می‌کرد و شاهد رشد منفی حدود 7 درصدی در اقتصاد بودیم. بدهکاری‌های عظیم دولت و تحریم های خطرناکی که هر روز بیشتر و بیشتر می‌شد و اگر آن روند ادامه پیدا می‌کرد، امروز فروش نفت ما 200 هزار بشکه بود و شرایط تحریم بیشترین فشار را به مردم آورده بود.

رییس جمهور با بیان اینکه شرایط سیاسی در جامعه ما به گونه‌ای بود که سال‌ها 16 آذری در دانشگاه‌ها برگزار نمی‌شد و برگزاری مراسم هم جز دعوا و برخورد فیزیکی نتیجه دیگری نداشت، افزود: امروز فضای دانشگاه‌ها آرام و  16 آذرهای پرافتخاری داریم.

دکتر روحانی با اشاره به شور و نشاط مردم در هفته های منتهی به انتخابات 29 اردیبهشت، گفت: تصور نمی‌کنم در هیچ کشوری مردم اینطور آزادانه به خیابان ها بیایند و در اجتماعات حرف و نظرشان را صریح و با صدای بلند اعلام کنند.

رییس جمهور ادامه داد: با وجود نظرات، شیوه‌ها، فکرها و جناح‌های مختلف در صحنه انتخابات حتی یک برخورد فیزیکی و حادثه صورت نگرفت و حتی بعضی اوقات شعارها تند بود،  اما همه به هم احترام گذاشتندو این افتخار بسیار بزرگی برای ما است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در دورانی وقتی انتخابات در کشورمان برگزار می‌کردیم، ده‌ها کشور دنیا البته به دروغ، مدعی می‌شدند که انتخابات ایران، واقعی و دقیق نبوده و نظارتی نسبت به آن وجود نداشته است، خاطرنشان کرد:

امروز ما انتخاباتی برگزار کردیم که باعث شد حدود 500 نفر از میهمانان خارجی اعم از 130 مقام بلند پایه خارجی و نمایندگان 105 کشور و سازمان‌ بین‌المللی در مراسم تحلیف شرکت کردند و این در شرایطی است که برخی می‌خواهند ایران را در جهان منزوی نشان دهند، اما جهان با صدای بلند اعلام کرد که ایران منزوی نیست.

رییس جمهور با بیان اینکه کار بزرگی از لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشور به وقوع پیوسته است، گفت: تلاش بسیار زیادی برای به ثمر رسیدن توافق هسته‌ای و برجام که البته وقت زیادی را از دولت گرفت، انجام شد و در نهایت امروز قرارداد و توافقی حاصل شده که هیچ‌کس در دنیا نیست بگوید ایران بواسطه برجام ضرر کرده است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه رییس جمهور آمریکا، مخالفین و آنهایی هم که ضد جمهوری اسلامی ایران هستند، با عصبانیت این توافق را بدترین توافق تاریخ آمریکا دانسته و  می‌گویند ایران سر بقیه کلاه گذاشته که البته این حرف هم درست نیست، افزود: آنچه در برجام اهمیت داشته و دارد موضوع تفاهم و برد – برد بوده و هرگز  برد – باخت مطرح نبوده است.

رییس جمهور ادامه داد : قطعاً برجام به نفع کشور،منطقه و کل جهان بوده و هست و هرکس بخواد به برجام صدمه بزند به خودش و کشورش صدمه زده است.

دکتر روحانی تصریح کرد: در دورانی همه دنیا علیه اقدامات ایران موضع گیری می کردند و آن را خلاف می دانستند، اما امروز اگر آمریکا بخواهد علیه برجام بایستد، همه دنیا روبروی آمریکا می‌ایستند و  این تفاوت امروز با 4 سال پیش است؛ 4 سال پیش اکثر کشورهای جهان از اقدام علیه ایران حمایت می‌کردند و کف می‌زدند و ما تنها بودیم، اما امروز اگر بخواهند علیه ایران در موضوع برجام اقدامی کنند، همه با ما و علیه آن کسی هستند که بخواهد برجام را تضعیف کند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت یازدهم در عمل به وعده های خود در راستای تحقق شعارش مبنی بر «نجات اقتصاد، تعامل سازنده با جهان و احیاء اخلاق»، با کمک ،حضور و فداکاری مردم، گام های خوب ومهمی  برداشته است، گفت: امروز در کشور شاهد آرامش در اقتصاد هستیم، هرچند مشکل اقتصادی همچنان وجود دارد اما در مقایسه با 4 سال پیش، امروز شاهد آرامش در اقتصاد، تورم و رشد قابل قبول و تحرک اقتصادی هستیم که با گذشته قابل مقایسه نیست.

دکتر روحانی اظهار داشت: البته توقعات دولت و مردم بسیار بیشتر از این مقدار است که باید در این راستا کار بیشتری انجام دهیم.

رییس جمهور آرامش در اقتصاد و پیشرفت اقتصادی را افتخار دولت یازدهم دانست و خاطرنشان کرد: آرامش دولت یازدهم بر پایه افزایش عدالت اجتماعی در جامعه است.

دکتر روحانی با بیان اینکه در 4 سال گذشته حقوق کارگران و کارمندان بیش از میزان تورم افزایش یافته است، پوشش همه افراد کشور تحت بیمه درمانی ، افزایش خدمات و ارائه کار بیشتر در مناطق و استان‌های محروم، کمک به مردم در راستای کاهش هزینه های درمانی و ارائه خدمات بیشتر در این بخش و اعزام پزشک‌های متخصص به اقصی نقاط کشور را نمونه های از تحقق عدالت اجتماعی در کشور عنوان کرد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه امروز در جامعه شاهد اخلاق، رفتار و میانه‌روی بهتر و اعتدال بیشتری هستیم ، گفت:  بدانیم کشور ما جز در سایه اعتدال پیشرفت نخواهد کرد و افراط و تفریط ما را بر زمین می زند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه کشور قبل و بعد انقلاب و در دهه گذشته همواره از افراط و تفریط دچار ضرر و خسارت شده است و آن زمانی که معتدلانه و عادلانه عمل کردیم، خدا هم یاری کرد و به ما توفیق داد، افزود: دولت دوازدهم راه خود را با کمک مردم و بر مبنای سیاست «آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت» ادامه داده و بر همین مبنا حرکت خواهد کرد.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: امروز بسیار متأسفیم که برخی از همکاران تلاشگر و فداکار و بسیار خوب در دولت یازدهم را البته به عنوان عضوی از کابینه،  از دست می‌دهیم، اما مطمئنا در دولت دوازدهم از خدمات و وجودشان استفاده کرده و در کار، تلاش، همفکری و همدلی در کنار هم خواهیم بود.

دکتر روحانی در این جلسه با تقدیر از تلاش‌های خانم احمدی‌پور در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: موضوع گردشگری امروز در راستای توسعه کار و اشتغال و جذب گردشگر در کشور بسیار حائز است و باید در این بخش تلاش‌های گسترده‌ای صورت گیرد.

رییس جمهور همچنین حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری را شخصیتی خادم و خدوم به ملت برشمرد و افزود:‌ ایشان در دوران وزارت خود به خوبی مسئولیت‌هایی که برعهده‌شان بوده، انجام دادند و تلاش‌های قابل قبولی در زمینه حقوق بشر، حقوق مصرف‌کننده، حقوق شهروندی و مبارزه با فساد در دوران مسئولیت وی به انجام رسیده است.

دکتر روحانی با تقدیر از خدمات خالصانه سردار حسین دهقان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، خاطر نشان کرد: وزارت دفاع در طول 4 سال گذشته علاوه بر ارایه خدمات به نیروهای مسلح، گام‌های مهمی در زمینه تقویت بنیه دفاعی، برداشته و براساس گزارش ارایه شده برخی تولیدات صنایع دفاع، امروز 100 برابر شده است. همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در توافق هسته‌ای و برجام و در زمینه موضوع PMD همکاری و تلاش‌های ارزنده‌ای را به ثمر رساندند.

رییس جمهور مهندس نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت را انسانی پرتلاش دانست که از ابتدای انقلاب به دنبال خدمت به مردم بوده و در طول این سال‌ها نیز توانسته خدمات ارزنده‌ای را در بخش‌های مختلف بویژه در بخش صنعت، ارایه کند که بسیار شایسته تقدیر است.

دکتر روحانی همچنین از تلاش‌های دکتر فرهادی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای ایجاد آرامش، ساماندهی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و ارتقاء و رشد سطح علمی کشور تجلیل کرد.

رییس جمهور مدیریت و برنامه‌ریزی دکتر صالحی امیری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساماندهی بخش‌های مختلف فرهنگ، هنر و مطبوعات را قابل تقدیر دانست و گفت: حضور پرشور هنرمندان پرنشاط در انتخابات نشان از فضای خوب فرهنگی و تلاش مناسب در این راستا دارد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت در زمینه مشکلات ناشی از کمبود آب و برق احساس نگرانی می‌شد، از تلاش‌های مهندس چیت‌چیان به واسطه ارایه خدمات ارزنده در وزارت نیرو و مدیریت، منابع آب و برق در کشور و پیشرفت‌هایی که در این راستا حاصل شده، تجلیل کرد و گفت:‌ در طول 4 سال گذشته در مناطق مختلف کشور بویژه در غرب، مدیریت بسیار خوبی در منابع آبی شکل گرفته و 37 سد، به بهره‌برداری رسیده که اقدامی بسیار ارزشمند است.

رییس جمهور همچنین از اقدامات ارزشمند دکتر طیب‌نیا در وزارت اقتصاد و دارایی تقدیر کرد و گفت: در طول 4 سال گذشته تلاش‌های گسترده و موفقیت‌های خوبی در راستای آرامش اقتصادی صورت گرفته و در بسیاری از بخش‌ها از جمله تحول سیستم بانکی نیاز به ادامه مسیر و تلاش‌ها داریم.

دکتر روحانی با تجلیل از خدمات ارزنده دکتر دانش آشتیانی در مدت کوتاه حضور در وزارت آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش نیاز به تحولی اساسی دارد که باید چارچوب‌های لازم در این راستا ایجاد شود.

رییس جمهور همچنین از تلاش‌های حجت‌الاسلام دکتر مجید انصاری در معاونت پارلمانی و نیز معاونت حقوقی رییس جمهور تقدیر و تشکر کرد.

دکتر روحانی با تقدیر از حمایت‌های ملت ایران و رهبری معظم انقلاب و اعضای دولت یازدهم بخاطر تلاش و کوششان برای خدمت به ملت ایران، گفت: امیدواریم این خدمت مقبول درگاه الهی و ملت ایران باشد و مطمئناً دولت دوازدهم مصمم به ارایه خدمات بیشتر و بهتر به ملت ایران است.

رییس جمهور همچنین در این جلسه از اعضای دولت که در کابینه دوازدهم حضور ندارند با اهدای لوح تقدیر، تجلیل کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
1
حیف از آقای دهقان که در مراسم تحلیف هم آدمس می خورد و هم با تسبیهش بازی می کرد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین