کد خبر: ۴۶۷۹۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶

چرا مردم نباید میوه‌های خشک فله‌ای بخرند

یک مسئول سازمان غذا و دارو گفت: میوه‌های خشک‌شده‌ای که به‌صورت فله‌ای و بدون هیچ نوع مشخصاتی در بازار به فروش می‌رسد مورد تأیید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
 نسترن محمدی ــ رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: میوه‌هایی که به‌صورت خشک‌شده در بازار به فروش می‌رسد باید در کارخانجات مجهز بهداشتی تهیه و بسته‌بندی شوند.

وی افزود: میوه‌های خشک‌شده حتماً باید در کارخانجات مشمول اخذ پروانه‌های بهداشتی و در شرایط مناسب و مطابق با ضوابط و قوانین تهیه و بسته‌بندی شوند.

به گزارش تسنیم،محمدی اظهار داشت: میوه‌های خشک‌شده‌ای که به‌صورت فله‌ای و بدون هیچ نوع مشخصاتی در بازار به فروش می‌رسد مورد تأیید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست و مصرف‌کنندگان هنگام خرید این نوع محصول حتماً به مشخصات بهداشتی به‌روی محصول دقت کنند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: میوه‌ها بعد از خشک شدن در کارخانجات که بر اساس ضوابط بهداشتی و با حضور مسئول فنی صورت می‌پذیرد هنگام بسته‌بندی نیز از لحاظ باقی‌مانده سموم کنترل می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
شایا تجلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
محصولات این کارخانه ها بیشتر از محصولات فله ای برای تغذیه مضر است
سالهای بسیاری ما از این محصولالت فله ای و خانگی استفاده کرده ایم اما امروز محصولات کارخانه ای ریشه تغذیه ی مناسب را از بیخ و بن زده است
برای اهداف اقتصادی خود سلامت را قربانی نطرات به اصطلاح کارشناسانه ی خود می کنند
مدت هاست که به بهانه بهداشت ، هر مواد مضری را به این محصولات اضافه می کنند و سلامت مردم جامعه را به خطر می اندازند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین