کد خبر: ۴۶۸۰۴۳
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
یازدهمین جلسه محاکمه دو متهم پرونده فساد نفتی

ماجرای فلاح، شمس، بابک زنجانی و قشم‌ایر/قاضی خطاب به متهم: ۱۰۰۰ میلیارد در اختیار شماست/وکیل متهم خطاب به قاضی: تهمت نزنید/متهم: حاضر نیستم حتی یک ریال مال حرام وارد زندگی‌ام شود!/قاضی: فردا حرف آخر را بزنید

یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به فساد نفتی صبح امروز در شعبه 28 دادگاه انقلاب به صورت علنی برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
قاضی مقیسه در ابتدای جلسه دادگاه دو متهم پرونده موسوم به فساد نفتی به بیان اتهامات متهم ردیف سوم این پرونده که از سوی نماینده دادستان قرائت شده بود پرداخت و طبق ماده 354 قانون آیین دادرسی کیفری به حاضران در جلسه از باب حفظ نظم دادگاه تذکر داد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، قاضی در ادامه از متهم ردیف سوم خواست تا در جایگاه قرار گیرد و از خود دفاع کند.

ماجرای فلاح، شمس، بابک زنجانی و قشم‌ایر/قاضی: ۱۰۰۰ میلیارد در اختیار شماست/متهم: حاضر نیستم حتی یک ریال مال حرام وارد زندگی‌ام شود!

حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم با حضور در جایگاه گفت: من کسی را به غیر از مهدی شمس به بابک زنجانی معرفی نکردم. در آن زمان بابک زنجانی شرکت هواپیمایی قشم ایر را خریداری کرد و به دنبال گسترش ناوگان آن بود. زنجانی از من پرسید آیا شخصی را برای این کار می‌شناسم که بنده مهدی شمس را معرفی کردم. خود شمس هم اقرار کرده که بنده وی را در سال 88 برای خریداری هواپیما به زنجانی معرفی کردم و این موضوع ارتباطی با فروش نفت ندارد. من حتی یک بار هم سوار هواپیمای خریداری شده نشدم و علم غیب هم نداشتم که قرار است این ماجرا اتفاق بیافتد و هیچ کس دیگری را نمی‌توانید در پرونده پیدا کنید که من معرفی کرده باشم.

قاضی مقیسه گفت: ما نگفتیم که شما سوار هواپیما شدید بلکه گفتیم این معرفی ساده نبوده و باعث غارت اموال شده است. مهم ارتباط تنگاتنگ شما با زنجانی و شمس بوده که نفت را تحویل گرفتید و پول آن را تحویل ندادید. شما یک شبکه سازمان‌یافته تشکیل دادید و ایادی داشتید که هنوز پول نفت در دست آنهاست و نظام باید این پول را از حلقوم آنها بیاورد.

حمید فلاح هروی در دفاع از خود مدعی شد: در اواخر سال 89 زنجانی فعالیت زیادی در امور بانکی داشت که از من درخواست کمک کرد و بنده به وی گفتم از این امور سر در نمی‌آورم به همین دلیل وی را به مسئولان وقت اقتصادی وزارت اطلاعات معرفی کردم آنها هم گفتند ما به زندانی بودن گذشته زنجانی کاری نداریم زیرا مجازات خود را طی کرده است و از من خواستند دیگر به موارد بعدی کاری نداشته باشم.

قاضی مقیسه گفت: آنها از تخلفات زنجانی اطلاع نداشتند و نمی‌دانستند که لوازم آرایش می‌فروشد و در زندان بوده، چون شما به آنها نگفتید.

فلاح هروی پاسخ داد: حضرت علی (ع) گفتند اگر دیدید کسی گناهی کرده به رویش نیاورید، شاید شب توبه کرده باشد.

قاضی پاسخ داد: امیرالمومنین هم به برادرش عقیل اجازه دست‌اندازی به بیت‌المال نداد. هزار میلیارد از اموال زنجانی در اختیار شماست و آن را در دبی هزینه کردید، حال دم از سخن امیرالمومنین می‌زنید. در این سه سال گفته شد 30 میلیارد اموال غارت شده بیت‌المال را پس دهید، اما ندادید.

فلاح هروی پاسخ داد: شما اجازه ندادید.

قاضی گفت: الان این کار را انجام دهید.

فلاح هروی گفت: بحث مالی بر اساس اسناد است شما قول دادید اسناد حسابرسی شود، اما این کار انجام نشده است. کل اموال دست ما 14 میلیارد و 600 میلیون است، من حاضر نیستم حتی یک ریال مال حرام وارد زندگی‌ام شود.

قاضی گفت: وکالت دهید اموال برگردانده شود، شما در کیش ویلا دارید و ماشین‌ها هم وجود دارند.

فلاح هروی گفت: من سی سال سابقه کار دارم و می‌دانم باید فقط افراد را به سازمان‌های بزرگتر معرفی کنم و خودم را کنار بکشم.

قاضی پاسخ داد: اما خودتان را کنار نکشیدید.

فلاح هروی ادامه داد: یک فنی در بین ما وجود دارد که وقتی گفته می‌شود خودت را کنار بکش یعنی دیگر سئوال و فضولی نکن. جای دیگری هم که من زنجانی را معرفی کردم توسط یک واسطه، سازمان حج و زیارت بود.

قاضی مقیسه پاسخ داد: فعلا وارد بحث سازمان حج و زیارت نشوید. پرونده‌ای که تشکیل شده به دلیل نفوذ بالای شما در نهادهای امنیتی و اقتصادی است، نقطه حرکت اول بابک زنجانی به دلیل معرفی شما بود وگرنه بابک زنجانی عددی نبود.

متهم ردیف سوم پاسخ داد: اشکال معرفی افراد چیست که شما آن را مطرح می‌کنید.

قاضی مقیسه گفت: بحث این است که شما یک فرد متهم را آدم خوبی معرفی کردید، مساله فروش نفت است. ما می‌گوییم تشکیلات سازمان یافته شما باعث غارت نفت شده است.

فلاح هروی پاسخ داد: این برداشت شماست. در وزارت اطلاعات افراد بزرگتری حضور دارند که بهتر از هر کسی می‌دانند کار درست چیست. آنها زنجانی را بعد از زندانی شدن از حقوق شهروندی مانند تجارت محروم نکردند و گفتند محکومیت وی مهم نیست، من هم فقط یک مشاور هستم و برای دادن مشاوره باید اطلاعات داشته باشم، به عنوان مثال باید بدانم که برای فروش گندم چه مشکلاتی وجود دارد که آنها را به مقامات مسئول اطلاع دهم.

قاضی گفت: اصلا بحث مشاوره نیست، شما عضو هیئت مدیره شرکت‌های زنجانی بودید.

متهم در ادامه چنین مدعی شد: در بحث معرفی زنجانی توسط من به سازمان حج و زیارت یکی از دوستان از من خواست برای جا به جایی پول حج به عربستان شخصی را معرفی کنم که من بابک زنجانی را معرفی کردم. به دلیل اینکه عربستان مشکلات زیادی را برای انتقال پول حج ایجاد می‌کرد مشکلاتی برای حجاج در عربستان ایجاد شده بود و اجازه نمی‌داد ارز از طریق حساب ها منتقل شود، از جمله مشکلات ایجاد شده برای حجاج ندادن چادرها در عرفات به دلیل نرسیدن پول بود که در آن ایام زنجانی توانست 400 میلیون یورو پول حج را انتقال دهد.

قاضی گفت: بابک زنجانی چه کاره است که شما وی را به سازمان حج و زیارت معرفی کردید؟ شما عضو ستاد تدابیر ویژه اقتصادی بودید.

فلاح هروی تاکید کرد: اینکه می گویند من عضو ستاد بوده‌ام دروغ است. من یک دقیقه هم در این ستاد نبودم فقط کافی است یک بار تماس بگیرید و سوال کنید.

قاضی مقیسه پاسخ داد: بابک زنجانی یک قدم هم بدون شما برنمی‌داشت.

فلاح هروی در ادامه مدعی شد: بابک زنجانی خودش گفته که تاکنون 17 میلیارد یورو جا به جا کرده است. قبل از آشنایی با من 400، 500 میلیون یورو برای قرارگاه خاتم کار کرده است که اصلا من نمی‌دانم قرارگاه خاتم کجاست؟ و یک قدم هم در آنجا نگذاشتم و قبل از ورود من به ماجرا بوده است.

قاضی مقیسه خطاب به متهم  گفت: به حاشیه نپردازید. کیفرخواست شما ربطی به کارهای تان در سازمان حج و خرید هواپیما ندارد؛ بنابراین در رابطه با 1 میلیارد و 200 میلیون یورو، غارت 10 کشتی نفت و خرید 138 شرکت از سازمان تأمین اجتماعی صحبت کنید.

فلاح هروی پاسخ داد: بنده قصد دفاع دارم، اگر کیفرخواست برای شما مهم است در اینجا دفاع بنده معنی ندارد، یک مورد نمی‌توانید پیدا کنید که در فروش بانک نقشی داشته باشم. در رابطه با نفت نیز آقای وزیر نفت من را از نزدیک نه دیده و نه می‌شناسد.

قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: مگر نه این است که 30 درصد سهام هلدینگ و سورینت متعلق به شما است.

فلاح هروی پاسخ داد: دروغ است. یک سهم از 1000 سهم متعلق به من است.

قاضی مقیسه گفت: بابک زنجانی در بندهای 89 تا 93 پرونده و در تاریخ 93/9/2 در پاسخ به سؤالات بازپرس مبنی بر اینکه با توجه به اسکن بودن امضاها، آیا آقای فلاح هروی ذیل مصوبات را امضا کرده است و اطلاعی از اسکن امضاها داشته است؟ بیان می‌ کند که اس‌سی‌تی بنکرز سه عضو هیئت مدیره داشته که نفر سوم آن آقای فلاح هروی بوده است؛ بنابراین حتی اگر فلاح هروی مصوبات را امضا نمی‌کرد با دو امضای بنده سندیت داشته است. بابک زنجانی اظهار داشته من و آقای فلاح هروی اکثراً در مسافرت بودیم و از شرکت دور بودیم، بنابراین مصوبات به‌صورت ایمیل دریافت می‌شد و هر فردی آن را امضا و دوباره ارسال می‌کرد. مصوبات از ایمیل ایشان (فلاح هروی) امضا شده دریافت شده است و مسئله سوء استفاده در اینجا مطرح نیست، از طرفی ایشان عضو هیئت مدیره ISO و اس‌سی‌تی‌ بنکرز بوده است و فلاح هروی به‌جز شرکت‌های هلدینگ در چندین شرکت مربوط به سرمایه‌گذاری عضو هیئت مدیره و فرد حرفه‌ای در خصوص شرکت‌داری است.

فلاح هروی گفت: بابک زنجانی دروغ گفته و شما آن را قبول می‌کنید، من اینها را از آقای نجفی شنیدم.

قاضی مقیسه گفت: شما با بابک زنجانی مأنوس و شریک بوده‌اید، حرمت و شأن دادگاه را رعایت کنید.

نجفی نماینده دادستان خطاب به متهم گفت: آیا این اظهارات سند محسوب نمی‌شود؟ چرا می‌گویید اینها را از آقای نجفی شنیدم؟ چرا این اظهارات را به من نسبت می‌دهید؟

فلاح هروی پاسخ داد: من این مطلب را به طنز مطرح کردم، من آقای نجفی را غیر از این دادگاه در جای دیگری ندیده بودم، اما مگر نمی‌گویید که اسناد را بنده از طریق ایمیل دریافت کردم. یک نمونه از ایمیل را نشان دهید.

قاضی مقیسه گفت: آیا برای ادعای جعلی بودن اسکن امضاهای تان شکایت کرده‌اید؟

متهم پاسخ داد: بله، شکایت کرده‌ام.

قاضی مقیسه گفت: شما از این پرواز به آن پرواز برای غارت بیت‌المال و خرید هتل و خانه‌ای در انگلیس برای دخترتان در سفر بودید زمانی برای امضا نداشتید، وکیل شما که شوهرخواهرتان است برای فرار از این قضیه شکایتی مبنی بر جعل بعد از بازداشت شما و بعد از کیفرخواست مطرح کرده است و این شکایت در زمان شراکت شما با بابک زنجانی مطرح نشده است.

مهرشاد وکیل مدافع متهم ردیف سوم پرونده با اجازه قاضی در جایگاه حاضر شد و گفت: نسبت فامیلی بنده ربطی به دادگاه ندارد.

 قاضی مقیسه گفت: علت بی‌نظمی شما این است که خود را منتسب به فلاح هروی می‌دانید، در حالی‌که وکلای دیگر که در این جلسه حضور دارند یک بار بی‌نظمی نکردند.

مهرشاد گفت: پس از  صدور کیفرخواست و در زمان تحقیقات موکلم از بازپرس تقاضای کارشناسی امضاها را کردند و دادخواست آن را به بازپرس ارائه کردیم.

قاضی مقیسه گفت: چرا قبل از کیفرخواست شکایت نکردید، شکایت خود را در کدام مجتمع مطرح کردید؟

مهرشاد پاسخ داد: بنده علم غیب ندارم و بعد از آن متوجه شدم، 3 جا این شکایت را مطرح کردم. نزد آقای پسندیده، قاضی صلواتی و وزارت نفت این مسئله مطرح شد و شماره پرونده آن موجود است.

فلاح هروی در مورد موضوع خرید شرکت از تأمین اجتماعی گفت: من از منابع آقای زنجانی خبر نداشتم.

قاضی مقیسه از نماینده تأمین اجتماعی خواست تا در رابطه با اصل موضوع توضیح دهد و بگوید که چگونه بدون پول درمورد 138 شرکت قرارداد بسته شده است.

نماینده سازمان تأمین اجتماعی گفت: هیچ مدرک یا سندی در خصوص اظهارات فلاح هروی در سازمان تأمین اجتماعی وجود ندارد. در تاریخ 91/9/27 آقای فلاح هروی و بابک زنجانی تفاهم‌نامه‌ای با موضوع خرید شرکت‌های تأمین اجتماعی به مبلغ 4 میلیارد یورو امضا کردند.

قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: آیا قبول دارید که امضاء کرده‌اید؟

فلاح هروی پاسخ داد: بله قبول دارم.

 قاضی مقیسه گفت: شما شخصاً جهت معامله 138 شرکت تأمین اجتماعی جلسه داشتید و شرکت‌های سودآور را شناسایی و به بابک زنجانی معرفی کردید. شما چه‌کاره بوده‌اید که هم شناسایی شرکت‌ها، امضای قرارداد خرید شرکت‌ها، جلسات و دریافت چک‌ها توسط شما بوده است؟

فلاح هروی گفت: اقای قاضی اجازه دهید که من به دفاعیاتم بپردازم. من سه تا چهار سال است که تحت فشار هستم و اینجا هستم که از خود دفاع کنم.

قاضی خطاب به وی گفت: شما تحت فشار نبودید، بلکه در حال مجازات بوده اید. لطفا دادگاه را به تمسخر نگیرید و نگویید که زنجانی بدون هیچ دلیلی دست من را گرفت و به جلسات برد.

فلاح هروی خطاب به قاضی گفت: اجازه دهید که حرف من کامل شود و بعد بگویید که کذب است؛ اگر کذب است پس من بنشینم و دیگر دفاع نکنم. من برای اینکه متوجه شوم آقای زنجانی پول نقدی برای خرید شرکت‌های سازمان تامین اجتماعی دارد یا نه از معاون اقتصادی وزارت اطلاعات استعلام گرفتم. بر اساس سابقه‌ای که داشتم موظف بودم هر اتفاقی که برای من می افتد را اطلاع دهم.

قاضی مقیسه گفت: مسئولان امنیتی را شریک جرم خود نکنید و مسئولیت جرم خود را به گردن دیگران نیاندازید.

فلاح هروی گفت: من وظیفه داشتم که از مسئولان استعلام بگیرم که اگر زنجانی چنین پول نقدی دارد پای قرارداد بنشیند؛ لذا معاون اقتصادی وزارت اطلاعات تایید کرد که زنجانی چنین مبلغی دارد و امکان خرید شرکت‌های تأمین اجتماعی وجود دارد.

قاضی مقیسه گفت: برای من که حجت تمام شده اما شما بگویید که چه کاره بودید که رفتید برای خرید شرکت های سازمان تامین اجتماعی اقدام کردید؟ مگر شما نماینده وزارت اطلاعات یا سازمان تامین اجتماعی یا بابک زنجانی بودید؟

فلاح هروی گفت: من با توجه به تجربه وتحصیلاتم کارشناس اقتصادی بودم و در این زمینه چندین مشاوره اقتصادی داده‌ام.

قاضی مقیسه اظهار کرد: کجای دنیا کارشناس می‌رود و پای قراردادها را امضا می‌کند؟ کجا کارشناس می‌رود و چک معامله را تحویل بگیرد؟ جرات داشته باش و بگو که من عضو هیئت مدیره هلدینگ بودم.

فلاح هروی گفت: بله من عضو بودم، اما سهم من یک درصد و فقط امانی بوده است؛ لذا اینکه گفته شده من 30 درصد سهام شرکت هلدینگ را داشته‌ام، قبول ندارم. شما دوست دارید که هر چه می گویید را من قبول کنم.

در ادامه نجفی نماینده دادستان به دفاع از کیفرخواست پرداخت و گفت: آقای فلاح هروی کاملا مطلع بودند که بانک FIIB اصلا منشأ مالی ندارد و هیئت مدیره آن صوری بوده است. این فرد برای امضای تفاهم نامه با سازمان 4 مرتبه در جلسات حضور پیدا کرده است و به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت هلدینگ معرفی شده است. مدعی بودند که در خارج از کشور دارای بانک هستند و به دلیل شرایط تحریمی قصد خرید اموال غیر منقول سازمان را دارند. آقای فلاح هروی خوب است بدانید که ما به هیچ کس بدهکار نیستیم واگر می‌ترسیدیم که نمی‌آمدیم جان خود را بگذاریم و در این پرونده‌ها قلم بزنیم.

وی افزود: شما در اظهارات خود گفته‌اید که من یک تیم 20 نفره از اعضای یک شرکت را جمع کردم و حدود چند روز وقت گذاشتیم و در شرکتهای سازمان حضور پیدا کردیم که ببینیم کدام شرکت‌ها سودآور هستند.

نجفی ادامه داد: فلاح هروی ادعا دارد که زنجانی از دبی به او زنگ زده و گفته است که ما چون وجه شرکت ها را به حساب سازمان ریخته‌ایم شما بروید یک چک تضمینی از سازمان بگیرید چون وقت انتقال شرکت‌ها زمانبر است. با اینکه آقای "م" از آدم‌های مهم زنجانی بود اما مسئولان تامین اجتماعی چک را به "م" نمی‌دهند و می‌گویند چک تضمین را فقط به فلاح هروی می دهیم، این نشان می‌دهد که فلاح سمت داشته است.

نجفی گفت: بر اساس گزارشات فلاح از  عوامل اصلی معرفی زنجانی به بانک ها و دستگاه‌ها بوده و بر اساس گزارشاتی ایشان منفصل از وزارت اطلاعات بوده، البته لازم است آقای فلاح توضیح دهند که علت انفصال او چه بوده است. این گزارش می‌گوید فلاح دارای تجارب زیادی بوده و باعث می‌شده که زنجانی به مسئولان معرفی شود. وقتی قرار می‌شود که پول به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز شود این اتفاق نمی‌افتد و مسئولان سازمان متوجه جعلی بودن این پرداخت می شوند، در این خصوص زنجانی می گوید شما را می‌دهم یعنی فلاح با اینکه متوجه شده بود که زنجانی پولی به حساب سازمان تامین اجتماعی نریخته است و به نوعی جعل را انجام داده، اما باز هم با او همکاری کرده است.

 فلاح هروی گفت: متاسفانه شما حرف‌های همه را می‌شنوید اما حرف‌های من شنیدنی نیست. باید بگویم اینکه گفته شده من زنجانی را به بانک مرکزی معرفی کرده ام کذب محض است. همچنین اینکه گفته شده من از اعتبارات نفتی زنجانی اطلاع داشته‌ام نیز صحت ندارد. من درباره نقد بودن پول زنجانی برای خرید شرکت‌های تامین اجتماعی دارای شک بودم؛ لذا از معاون اقتصادی وزارت اطلاعات استعلام گرفتم که  گفتند زنجانی چنین پولی را دارد؛ لذا پس از اطلاع از این موضوع بنده پای تفاهم نامه را امضا کردم. این تفاهم نامه با قرارداد متفاوت است و به نوعی تفاهم برای خرید شرکت‌ها بوده است. در این تفاهم نامه قرار شد که زنجانی پول شرکت‌ها را به حساب سازمان بریزد و سهام شرکت ها به زنجانی منتقل شود. من در اینجا اعتراض کردم که این تفاهم نامه قانونی نیست چون باید تمام شرکت ها یک به یک واگذار شوند. همچنین من نسبت به برخی از شرکت‌ها اعتراض داشتم و به زنجانی گفتم که برخی از این شرکت‌ها زیان ده هستند.

وی افزود: بنده نسبت به امضای تفاهم نامه استنکاف کردم اما مسئولان وقت تامین اجتماعی گفتند چندین نفر این تفاهم نامه را امضا کردند شما هم امضا کن.

قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: مگر شما نمی‌دانید که امضا تعهدآوراست؛ بر اساس متن تفاهمنامه شما رئیس هیئت مدیره شرکت سورینت بوده‌اید.

بر اساس این گزارش، همسر حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده از اینکه مانع ورودش به جلسه دادگاه شده بودند انتقاد کرد و گفت: با اینکه جلسه دادگاه علنی است ولی من را به جلسه راه ندادند.

در ادامه جلسه دادگاه، فلاح هروی گفت: به دلیل اینکه خرید این شرکت ها سه تا پنج ماه طول می‌کشید و چون زنجانی در خارج از کشور بود من صرفاً آن تفاهم نامه را امضا کردم که بگوییم قصد خرید داریم. بر اساس کیفرخواست من به دستور زنجانی چک های تضمین را از مسئولان وقت تامین اجتماعی تحویل گرفته بودم.

قاضی مقیسه گفت: شما یک فرد بیکار نبودید و شریک بابک زنجانی بودید. آیا 4 جلسه حضورتان را در جلسات مربوط به خرید 138 شرکت از تامین اجتماعی قبول دارید؟

متهم پاسخ داد: من اطلاعی از عملیات کاری نداشتم، سه جلسه حضور را قبول دارم، آقای «م» دوست صمیمی مرتضوی بود و ایشان بابک زنجانی را به آقای مرتضوی معرفی کرد و من آقای مرتضوی را نمی‌شناختم. مرتضوی از من خواست نامه‌ای دست‌نویس مبنی بر اینکه این مبلغ را به 5 چک تبدیل کنم بنویسم تا بخش مالی نسبت به آن اقدام کند، به اندازه سر سوزن این عملیات به من ربط نداشت، خودشان چک‌ها را نوشتند و اینکه چرا 3 میلیارد بیشتر نوشتند ربطی به من ندارد.

در ادامه نماینده تامین اجتماعی نیز گفت: طبق ماده 10 قانون مدنی، تفاهم‌نامه منعقد شده سندیت دارد و ذی نفع سند رئیس هیئت مدیره شرکت هلدینگ سورینت بوده است.

قاضی مقیسه  گفت: شما تفاهم‌نامه را امضا کردید، شرکت‌ها را شناسایی و مبلغ را به 5 چک تبدیل کردید، آیا انجام این کارها عملیات اجرایی محسوب نمی‌شود، دست‌خط خود شما در تاریخ 15 آبان سال 93 در رابطه با این موضوع در پرونده موجود است، ولی شما مدام می‌گویید که همراه بوده‌اید، خیلی عجیب است که هیچ نظارتی نبوده و این کارها را می‌کردید. آیا شما با 30 سال سابقه کار مجری دستور بابک زنجانی بوده اید؟ آقای فلاح شما یک برده نبوده‌اید، شما از موضع بالا دستور می‌دادید.

رییس دادگاه افزود: چک تضمینی تامین اجتماعی که تبدیل به 5 چک شد توسط شما صورت گرفته است، چک تضمینی اول 442 میلیارد یورو بوده است. چرا 2 میلیارد یورو پول اضافه گرفتید، این غارت بیت‌المال است.

فلاح هروی پاسخ داد: یک چک را دادند و آقایان زنجانی و مرتضوی با هم صحبت کردند و سپس آقای زنجانی تقاضا کرد که این چک به 4 چک تبدیل شود، اشتباه آقایان بوده است و به من ربطی ندارد چرا که ضرب و تقسیم آن با من نبوده است.

قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: چه مقدار از دفاعیات‌تان باقی مانده است؟

فلاح هروی پاسخ داد: خیلی مانده است میزان صحبتی که شما می‌کنید نسبت به من 5 به 1 است.

قاضی مقیسه گفت: طبق فرمایش وکیل‌تان دادگاه را طولانی می‌کنید و به حاشیه می‌روید، فردا دفاعیات تان را جمع‌بندی کنید و حرف آخر را بزنید.

در این هنگام وکیل فلاح هروی در واکنش به صحبت قاضی مقیسه گفت: تهمت نزنید.

به گزارش ایسنا، با اعلام قاضی مقیسه ختم جلسه امروز اعلام شد و دوازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان موسوم به فساد نفتی فردا (سه‌شنبه) برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
1
مقیسه گفت: آنها از تخلفات زنجانی اطلاع نداشتند و نمی‌دانستند که لوازم آرایش می‌فروشد و در زندان بوده، چون شما به آنها نگفتید.
وزارت اطلاعاتي كه از گذشته يه نفر اطلاع نداشته باشه همون بهتر ...
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
3
یکریال ممکن است حرام باشد ولی هزاران دلار حلال حلال است از ایشان بپرسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
2
واقعیت همانستکه در همان ابتدا زنگنه وزیر نفت گفت ( قصد پرداخت پول حاصل از فروش نفت را اصولا نداشته اند ) تمام بریز و بپاش ها از پول حاصل از فروش نفت بوده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
2
حاضر نیستم حتی یک ریال مال حرام وارد زندگی‌ام شود

تجربه قضاوت نشان داده افرادی که تکیه کلام یک ریال دارند ریگی در کفششان است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
2
ظاهرا مال حرام را مردم مى خورند كه پولشان را گذاشتند سپرده حالا بايد بيفتند بع التماس دنبالش
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
2
در عجبم مسولان وقت وقت معامله به این بزرگی خبر نداشتند؟؟؟مگه میشه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
2
در عجبم مسولان وقت وقت معامله به این بزرگی خبر نداشتند؟؟؟مگه میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
2
اگر قرار است که مست گیرند باید هرانچه در شهر است گیرند
فساد کاملا سیستماتیک کاسبان تحریم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
سلام بر تمامی مردم فقیر و قشر ضعیف این خاک باور کن مملکت اصلن از سرچشمه اش خرابه اول باید اصل را درست کنیم مثل حضرت علی وقتی خودش سالم بود با مالک اینجوری صحبت میکنه الان تکون میخوره مسولین ما هم اگر سالم باشن بقیه درست میشه مشکل پس خودشون هستن
نیما
|
Canada
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
وزارت اطلاعات باید پاسخ دهد چطور معاونش اموال زنجانی را تایید کرده؟
چرا سعید مرتضوی به عنوان مطلع دعوت نمی شود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
صرف این که یک نفر یکی را معرفی کرده دلیل نمی شود قاضی بیشتر تاکید دارد. اگر پنجاه نفر آدم مهم هم بنده را معرفی بکنند به بانک یک میلیون وام بدهند نمی دهند. فقط نامه کسر از حقوق را قبول می کنند یا سند معتبر. حالا ایشان معرفی کرده آن وزیر و مدیر که بدون ضمانت نفت داده را محاکمه بکنند. ایشان سی سال خدمت کرده بازنشست شده و آزاد دلیلی نداشت که مسئولان به معرفی ایشان اکتفا بکنند. اینجا مقصر اصلی کسانی هستند که امکانات بیت المال نفت و یا چیز دیگری را در اختیار بابک گذاشتند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
من رفتم سه میلیون وام بگیرم نمی دانستم در چک چند تا صفر باید گذاشت!
و بعد که خواستم بیگرم با دوستم رفتم! و پول را سه قسمت کردیم! الان برام این سوال است که این یوروها رو چطوری نوشتن! گرفتن! بردن! خوردن! راستی قدیمی ها می گفتند: کچل= زلفعلی، کور= چراغعلی ما باید بگویم دولت دزدها= دولت پاکدستان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین