کد خبر: ۴۶۸۱۱۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶

بازگشایی مرز کمکی در اربعین امسال به منظور تسهیل تردد زائران

فرمانده نیروی انتظامی از بازگشایی مرز کمکی در اربعین امسال خبر داد و گفت: امیدواریم با بازگشایی مرز جدید در کنار مرزهای رسمی خودمان، شاهد تسهیل در تردد زائران باشیم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا،  سردار حسین اشتری در حاشیه دیدار با وزیر کشور عراق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه ای که امروز با حضور وزیر محترم عراق برگزار شد در خصوص تردد زائران اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین به تصمیمات مشترک و خوبی رسیدیم.

وی با اشاره به عقد تفاهم نامه بین دو کشور در خصوص تسهیل تردد زائران اربعین حسینی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران با دولت جمهوری عراق در راستای همکاری بین مرزبانان دو کشور با رعایت تمام ضوابط قانونی، تفاهم نامه‌ای را امضاء کردند.

این مقام عالی انتظامی کشور بیان داشت: زائران عزیز باید برای شرکت در مراسم اربعین امسال تمام مدارک قانونی خود را به همراه داشته باشند .

سردار اشتری در خصوص بازگشایی مرز کمکی به مرزهای اصلی گفت: امیدواریم با بازگشایی مرز جدید در کنار مرزهای رسمی خودمان، شاهد تسهیل در تردد زائران باشیم.

وی تاکید کرد: در صورتی که کشور عراق، امنیت زائران را تضمین کند ما آمادگی بازگشایی مرز خسروی را داریم.

فرمانده ناجا گفت: انشاء الله امسال هم مانند سال های گذشته مردم عزیز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق همکاری های خوبی را با مسئولان داشته باشند.

مدافعان حریم و حرم همگام برای تامین امنیت

فرمانده نیروی انتظامی همچنین، در پی خبر اسارت و شهادت مقتدرانه شهید مدافع حرم" محسن حججی"،گفت: این روز ها شاهدیم که مدافعان حرم تا کیلومتر ها دور تر از خاک وطن، در میدان مبارزه حاضر می شوند تا سایه چتر امنیت و آسایش همواره بر سر ما مستدام باشد؛ تا دینمان پا برجا مانده و ناموسمان حفظ شود. خوشا به حال و سعادت محسن حججی که کبوتر سعادت بر شانه هایش نشست و ره صد ساله ر ا یک شبه پیمود.

پس از رسانه‌ای شدن خبر اسارت و شهادت مقتدرانه شهید مدافع حرم" محسن حججی"،   فرمانده نیروی انتظامی ضمن تبریک،تسلیت و تعزیت به خانواده شهید با اقتدار که بار دیگر حادثه کربلا و یاد امام مظلومان حسین "علیه السلام" را زنده کرد، گفت: تصویر چشمان پر صلابت این مرد میدان‌های عمل، که نشان از ایمان، عقیده و باورهای قلبی دارد تا ابد در قاب نگاه همگان باقی می ماند.

سردار حسین اشتری با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که  «شهادت، مرگ انسانهای زیرک و هوشیار است که نمی‌گذارند این جان، مفت از دستشان برود» گفت: خوشا به حال و سعادت محسن حججی که کبوتر سعادت بر شانه هایش نشست و ره صد ساله ر ا یک شبه پیمود.

فرمانده ناجا تصریح کرد: بی شک نحوه دهشتناک شهادت "محسن حججی" نشان از سبعیت دد منشانی دارد که به دنبال گسستن تار و پود انسانیت هستند؛ همان هایی که دین را نشانه گرفته و تیشه به ریشه اعتقادات می زنند.

وی یاد آور شد: بی شک شهدا، علاوه بر مقامات رفیع معنوی، مشعل‌دار پیروزی، آزادی و استقلال ملتند؛ همان هدایت کنندگانی که تا همیشه بر تارک تاریخ می درخشند.

سردار اشتری با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند: « با اتمام جنگ هشت ساله تحمیلی، درهای شهادت بسته نیست» گفت: این روزها شاهدیم که مدافعان حرم تا کیلومترها دور تر از خاک وطن، در میدان مبارزه حاضر می شوند تا سایه چتر امنیت و آسایش همواره بر سر ما مستدام باشد؛ تا دینمان پا برجا مانده و ناموسمان حفظ شود.

وی با اشاره به جان فشانی های همه "تامین کنندگان نظم و امنیت" در داخل کشور، مرزها و حتی فراسوی مرزها گفت: نیروی انتظامی نیز هم قدم با سایر نیروهای نظامی، برای حفظ و ارتقاء امنیت در داخل و مرزهای کشور تلاش می‌کند و  همواره قدردان زحمات عزیزان مدافع حرم در فراسوی مرزها بوده و هستیم.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر این که شهادت، همیشه با ارزش بوده و فداکاری در راه خدا، کاری عظیم و ارجمند است، افزود: به طور قطع و یقین هر چه که داریم، به برکت جان‌فشانی‌ها و فداکاری‌ها و روحیه‌ شهادت‌طلبانه شهدا است.

به گفته وی هر ملتی که هنر شهادت را یاد گرفت، برای همیشه، سربلند است و سربلندی و سرافرازی این روز های ایران اسلامی در جزیره بی ثبات ناامنی منطقه نیز ناشی از همین " مفهوم پر نغز" است.

بر اساس گزارش سایت پلیس، فرمانده نیروی انتظامی با بیان این که وقتی شاهد صبر،  استقامت و روحیه بالای خانواده شهید هستیم، تمام وجود انسان، احساس لذت می‌کند، گفت: بازماندگان شهدای عزیزمان و بیش از همه، مادر و پدر و همسر و فرزندان شهیدان، در شأن و ارزش الهی، بلافاصله پشت سر شهیدان عالی‌قدر قرار دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین