کد خبر: ۴۶۸۱۵۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
استقبال از مشارکت روسیه در پروژه‌های زیرساختی در ایران

گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری ایران و روسیه/روحانی و پوتین درباره چه صحبت کردند؟

روحانی: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران توسعه و ارتقا روابط استراتژیک با همسایگان خود بویژه روسیه است/ مناسبات و همکاری های ایران و روسیه در دولت دوازدهم بیش از پیش گسترش خواهد یافت/ تاکید بر لزوم گسترش رایزنی ها و همفکری های ایران و روسیه در راستای حل و فصل مشکلات و معضلات منطقه ای/ولادیمیر پوتین: افق های بسیار خوبی در مناسبات ایران و روسیه نمایان است/ باید در راستای توسعه و تحکیم روابط و همکاری های تهران – مسکو تلاش کنیم
آفتاب‌‌نیوز :
کاخ کرملین اعلام کرد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، رییس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور فدراسیون روسیه، با اشاره به روابط و همکاری های خوب و دوستانه دو کشور بر ضرورت توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات تهران-مسکو تاکید کرد.

گفت‌وگوی تلفنی روحانی و پوتین

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر اینکه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران توسعه و ارتقا روابط استراتژیک با همسایگان خود بویژه روسیه است،  گفت: مطمئناً مناسبات و همکاری های ایران و روسیه در دولت دوازدهم بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

رییس جمهور توسعه همکاری ها و روابط اقتصادی و تجاری ایران و روسیه را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: تهران از حضور فعال سرمایه گذاران و بخش خصوصی روسیه برای مشارکت و همکاری در پروژه های مهم زیرساختی از جمله در بخش های صنعت و انرژی استقبال می کند.

دکتر روحانی با اشاره به شرایط و پیچیدگی‌های منطقه و اوضاع نابسامان در بسیاری از کشورها از جمله یمن، عراق و سوریه بر لزوم گسترش رایزنی ها و همفکری های ایران و روسیه در راستای حل و فصل این مشکلات و معضلات بویژه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

رییس جمهور همچنین تلاش مسوولان ایران و روسیه برای تسریع در اجرا و عملیاتی کردن توافقات موجود میان دو کشور را امری مهم و ضروری عنوان کرد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه برجام یک توافق چند جانبه است و اقدامات آمریکا ناقض تعهدات به شمار می آید، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به تمامی تعهدات خود پایبند بوده و گزارش آژانس انرژی اتمی این واقعیت را به خوبی تایید می کند.

رییس جمهوری افزود: روسیه ضرورت دارد در راستای تحکیم برجام و اجرای تعهدات از سوی همه طرف های مذاکره در این توافق رایزنی و نقش آفرینی مثبت داشته باشد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه شمار مبتلایان به وبا در یمن از مرز 400 هزار نفر گذشته و مردم این کشور نیاز به کمک های فوری درمانی و بهداشتی وسیع دارند، افزود: شورای امنیت سازمان ملل متحد باید در روند تسهیل برای ارسال کمک‌های انسانی به یمن اقدامات موثری انجام دهد و این کار نباید مشروط به هیچ شرطی باشد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیز در این تماس تلفنی ضمن تبریک شروع به کار دولت دوازدهم به دکتر روحانی و آرزوی توفیق برای دولت و ملت ایران، گفت: امروز افق های بسیار خوبی در مناسبات ایران و روسیه نمایان است و باید در راستای توسعه و تحکیم روابط و همکاری های تهران – مسکو تلاش کنیم.

رییس جمهور روسیه با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران روسی مشتاق به حضور و مشارکت فعال تر در پروژه های زیرساختی ایران هستند، بر تلاش برای اجرا و عملیاتی کردن توافقات دو کشور تاکید کرد.

پوتین با اشاره به ضرورت توسعه همکاری های ایران و روسیه در راستای حل وفصل مسائل و معضلات منطقه ای بویژه مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات در سوریه، افزود: خوشبختانه امروز با تلاش های انجام شده از سوی ایران و روسیه شاهد دستاوردهای خوبی در زمینه تثبیت اوضاع و شرایط در منطقه هستیم.

رییس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: ایران بر اساس گزارش آژانس انرژی اتمی به تمامی تعهدات خود در برجام پایبند بوده و نقض این توافق از سوی هر یک از طرفین مذاکره در حقیقت تخلف از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

پوتین افزود: ایران و روسیه می توانند با گسترش رایزنی و همکاری های فی مابین زمینه های لازم برای تسهیل در رساندن کمک های بشر دوستانه به مردم یمن را فراهم کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین