کد خبر: ۴۶۸۲۲۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۶

چگونه ضریب هوشی‌ خود را افزایش دهیم؟

بخشی از هوش ذاتی و بخش بیشتر آن اکتسابی است پس می‌توانید با انجام برخی تمرین‌ها سطح هوش خود را حتی در سال‌های میانسالی افزایش دهید و قابلیت یادگیری درهرسنی داشته باشید.
آفتاب‌‌نیوز :
 اولین گام برای افزایش هوش به چالش کشیدن مغز و انجام کار‌هایی است که باعث تقویت آن شود، برای این منظور کار‌های زیر را می‌توانید به طور روزانه انجام دهید و پس از مدتی تفاوتی آشکار در قدرت پردازش اطلاعات و محاسبات ذهنی را در خود ببینید.

با دست مخالف خود کار کنید

اگر چپ دست یا راست دست هستید، سعی کنید کار‌ها را با دست متفاوت خود انجام دهید. به طور مثال برای بازکردن در، مسواک زدن، برداشتن لیوان و سایر کار‌ها از دست مخالفی که با آن می‌نویسید استفاده کنید، زیرا این کار سبب تقویت ذهن می‌شود.

تمرکز و آرامش را از یاد نبرید

افراد بسیاری به خاطر استرس و هیجان زیاد با وجود هوش سرشار فرصت‌های بیشماری را از دست داده اند، اکثر افرادی که در امتحانات پایان ترم مدارس یا حتی ورودی دانشگاه‌ها رتبه‌های ضعیف بدست می‌آورند، به خاطر استرس و هیجان بالا نتوانسته اند از قدرت تحلیل و پردازش ذهن خود استفاده کنند.

یادگیری تکنیک‌های تنفس، انجام ورزش‌های هوازی و یوگا، شنا و به ویژه شنا زیر آب درحالی که نفس حبس شده است، کنترل استرس، خشم و نگرانی همگی می‌تواند سبب افزایش خونرسانی به مغز و تقویت آن شود، افراد خوش رو و مثبت اندیش سلول‌های مغزی بیشتری حتی در سال‌های میانسالی دارند و کمتر به بیماری هایی، چون آلزایمر مبتلا می‌شوند، آنها، چون آرامش دارند بهتر تصمیم گیری می‌کنند و توانایی بیشتری برای یادگیری دانسته‌های جدید دارند.

خواب و استراحت مناسب رمز موفقیت نابغه‌ها

تغذیه مناسب، خواب و استراحت کافی همگی در افزایش سطح هوش درافراد موثر هستند، به ویژه از سنین خردسالی با تمرکز بر روی تغذیه و استراحت کافی می‌توان شاهد بالابودن سطح ضریب هوشی و کسب نمرات بالا در درس‌های کودکان در مدرسه بود.

مکمل‌هایی که شما را نابغه می‌کنند

برخی مواد غذایی و مکمل‌های طبیعی می‌توانند به صورت پیشرفته سبب افزایش سطح هوش افراد شوند، از جمله مصرف انواع توت ها، عسل، خرما، شکلات تلخ، کافئین، اسید‌های چرب امگا 3 و دانه‌های آجیل تاثیر بسیار مطلوبی بر سطح هوش می‌گذارند.

یادگیری مهارت‌های جدید و حل مسائل ریاضی

دانش ریاضی و حل معادلات مانند یک خوراک شیرین و مقوی برای مغز است و آن را تقویت می‌کند، در هر سنی متناسب با رشته تحصیلی و میزان تحصیلات خود از دانش ریاضی فاصله نگیرید و این دانش را می‌توانید در قالب معادلات ریاضی یا حتی حسابداری کار‌های روزانه خود مورد استفاده قراردهید، همچنین استفاده از کتاب‌های حل تمرین ریاضی یا معما، جدول کلمات متقاطع، جدول سودوکو، یادگیری یک زبان جدید یا یک مهارت مانند برنامه نویسی کامپیوتر، حتی آشنایی با نحوه کار یک نرم افزار می‌تواند توان ذهنی شما را افزایش دهد.

بازی تنها مختص کودکان نیست

اعتیاد به بازی‌های چند رسانه‌ای برای سلامت جسم و روح مضر است، اما انجام بازی‌های چند رسانه‌ای برروی کنسول یا تلفن همراه، رایانه و تبلت می‌تواند سبب تقویت هوش بصری، قدرت تصمیم گیری و افزایش سرعت عملکرد ذهنی در افراد شود.

با افراد نابغه و دانشمند آشنا شوید

زمانی که از اجتماع فاصله بگیرید و با افراد جدید و خلاق آشنا نشوید به تدریج دچار پسرفت در هوش و استعداد می‌شوید، بسیاری از افراد عادی با معاشرت با افراد خلاق و دانشمند دچار شکوفایی هوش و دانش و در آینده نزدیک خود نیز یک ایده پرداز خلاق شده اند.

خوراکی‌هایی که نباید مصرف کنید

مصرف فست فود، خوراکی‌های بسیارشیرین و چرب می‌تواند سبب کاهش بهره هوشی شود، به ویژه این اثر در کودکان در حال رشد بیشتر است و می‌تواند اثرات دائمی بر ذهن آنها بگذارد که رژیم غذایی سالم باعث پرورش قوای ذهنی و خوراک ناسالم باعث مرگ سلول‌های مغزی می‌شود، همچنین استشمام گرد و غبار و تنفس در هوای آلوده می‌تواند سبب از بین رفتن و مرگ سلول‌های مغزی شود.

به نوشته تسنیم، با رعایت راهکار‌های بالا می‌توانید سطح هوش خود را در هرسنی تقویت کرده و دربالاترین سطح نگهداری کنید.

منبع: wikihow


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین