کد خبر: ۴۶۸۲۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۶

روشی ساده برای درمان یبوست

بسیاری از زنان در دوران بارداری از مشکل یبوست ناشی از بارداری رنج می‌برند؛ در این مطلب روشی ساده برای درمان این نوع یبوست آموزش داده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
نامنظم شدن حرکات روده که به ندرت در بدن زنان معمولی اتفاق می‌افتد، عامل اصلی به وجود آورنده مشکل یبوست در دوران بارداری است، همانطور که می‌دانید در حالت عادی، عوامل زیادی مانند رژیم غذایی روزانه، عوارض جانبی داروها، مسمومیت با فلزات سنگین، کم‌کاری غده تیروئید و اختلالات هورمونی می‌توانند به وجود آورنده مشکل یبوست بارداری باشند.

با این حال، تجربه کردن مشکل یبوست در بارداری توسط زنان حامله با بروز یبوست در بدن افراد معمولی کاملا متفاوت است؛ یادتان باشد که اکثر زنان ممکن است در دوران بارداری خود از مشکل یبوست ناشی از بارداری رنج ببرند و در واقع، ایجاد شدن تغییرات هورمونی در دوران بارداری خانمها، دستگاه گوارش زنان باردار را تنبل کرده و در نتیجه، باعث کم شدن دفعات اجابت مزاج در بدن آن ها خواهد شد که در حالت کلی، با پیشرفت این روند، مشکل یبوست در بارداری در بدن این افراد به وجود خواهد آمد.

علاوه بر این زمانی که جنین در داخل رحم مادر باردار خود رشد می کند، ممکن است فشار وارده بر ناحیه لگن مادرش را افزایش دهد که این حالت هم به نوبه خود منجر به بروز مشکل یبوست در بدن آنها خواهد شد.

با شروع دوران بارداری در بدن زنان هر زنی ممکن است مصرف برخی مواد غذایی را که باعث سخت شدن اجابت مزاج در بدن او می شود، را بیشتر از قبل در برنامه روزانه خود قرار دهد که همین عامل به تنهایی می‌تواند حالت یبوست شدیدی را در بدن یک زن باردار به وجود آورد همچنین بروز کم‌خونی در دوران بارداری زنان هم ممکن است باعث سفت شدن مدفوع و به وجود آمدن یبوست در بارداری شود.

روشی ساده برای درمان یبوست دوران بارداری

شبی هفت عدد انجیر خشک را در یک استکان گلاب خیس کرده و بعد از گذشت یک ساعت قبل از خواب، انجیرها میل شود.

به جای انجیر از یک قاشق مرباخوری گل سرخ کاشان هم می‌توان استفاده کرد.

گلاب باقی مانده را صبح ناشتا حداقل نیم ساعت قبل از صبحانه میل کنید؛ بعداز آن 10 دقیقه پیاده‌روی در منزل توصیه می‌شود.

این برنامه در صورت تکرار بسیار کمک کننده است.

مواد غذایی کمک‌کننده به درمان یبوست بارداری

میوه‌های خام مانند موز، انگور فرنگی سیاه، نارنگی، گریپ فروت و پرتقال

میوه‌های خشک مثل برگه زردآلو و آلو

سبزیجات فیبردار مانند هویج، کلم، اسفناج، شاهی، کرفس و کنگر فرنگی

غلات سبوس‌دار کامل مانند حبوبات، لوبیا و عدس.

همچنین ورزش کردن منظم مادر برای جلوگیری از یبوست در بارداری بسیار نافع است.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین