کد خبر: ۴۶۸۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

نامه جمعی از روزنامه‌نگاران به نمايندگان مجلس درباره ربیعی

با معرفی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم از سوی ریاست محترم جمهور، اینک نوبت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است که در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به دور از رویکرد های صرفا سیاسی و براساس عملکرد گذشته، برنامه‌های آینده و بررسی خصوصیات شخصی، تخصصی و ارزیابی شاخصهای مختلف مورد نظر، نقش تاریخی خود را ایفا کند.
آفتاب‌‌نیوز :
جمعي از روزنامه‌نگاران به نمايندگان مجلس درباره سوال از علي ربيعي در روزهاي بررسي صلاحيت او براي تصدي وزارت نامه نوشتند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، در این نامه آمده است: با معرفی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم از سوی ریاست محترم جمهور، اینک نوبت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است که در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به دور از رویکرد های صرفا سیاسی و براساس عملکرد گذشته، برنامه‌های آینده و بررسی خصوصیات شخصی، تخصصی و ارزیابی شاخصهای مختلف مورد نظر، نقش تاریخی خود را ایفا کند.

یکی از شعارهای چهار سال قبل رییس جمهور محترم بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران بود که متاسفانه در دولت یازدهم هیچ‌گونه اهتمام جدی از سوی وزیرکار برای بازگشایی آن صورت نگرفت و علی‌رغم اینکه وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و اطلاعات اعلام کردند مشکلی با بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران ندارند، وزارت کار نتوانست این مهم را به سامان برساند. از سوی دیگر در مذاکرات صورت گرفته با این وزارتخانه و ارائه پیشنهاد راه‌اندازی انجمن دیگری برای حل مشکلات صنفی انباشته شده روزنامه‌نگاران، پیشنهاد تشکیل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران مطرح شد که مورد توافق وزارت کار نیز قرار گرفت. بدنبال آن در دی ماه سال گذشته مجمع عمومی برگزار و هیات مدیره منتخب انتخاب شد. علی رغم برگزاری این انتخابات با حضور نماینده وزارت کارو تایید صورتجلسات توسط ایشان، اداره کار استان تهران از ثبت انجمن در هفت ماه گذشته خودداری کرده است. این در حالی ست که وزیر محترم کار تاکید می کند هیچ مشکلی برای ثبت انجمن وجود ندارد اما توضیح قانع کننده درباره خودداری از ثبت انجمن نمی دهد.

وزیر محترم کار، در 3 سال اول دولت یازدهم، پاسخ روشن و شفافی به خواسته روزنامه نگاران در بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران ندادند. در طول یکسال گذشته نیز با وجود موافقت با تشکیل انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران، و همچنین تایید رسمی مجمع عمومی و موسس این انجمن و نتیجه انتخابات هیات مدیره، وزارت کار و اداره کل کار استان تهران از ثبت این انجمن جلوگیری کرده اند. در طی این مدت، تذکرات شفاهی و کتبی متعددی در این خصوص از سوی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر محترم کار صادر شده است که تا بحال ایشان به هیچ کدام از آنها توجهی نداشته و خود را پاسخگو نمیداند و تنها با فرافکنی و پاسخهای کلی در رسانه ها در خصوص انجمن صنفی استانهای دیگر و یا عدم بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران سخن می گوید در حالیکه سوال اصلی چیز دیگریست.

این روزنامه‌نگاران در بخش دیگری از نامه خود خطاب به نمایندگان مجلس نوشته‌اند: خواسته ما روزنامه نگارانی که شرف قلم مان را فروشی نمیدانیم، نه از جنس سهم خواهی از شرکتهای هزاران میلیاردی زیر مجموعه این وزارتخانه و نه از جنس سهم خواهی پستهای مدیریتی بیشمار این وزارت خانه است. ما تنها به دنبال احقاق حق خود در داشتن یک انجمن صنفی کارگری، برای دفاع از حقوق صنفی پایمال شده مان در عین حفظ استقلال خود هستیم. از آنجاییکه جناب آقای دکتر ربیعی، در گذشته پاسخگوی مطالبات به حق روزنامه نگاران نبوده اند، و حتی سوالها و تذکرات متعدد نمایندگان محترم مجلس را نیز در این خصوص بی پاسخ گذاشته اند، و قابل پیش بینی هم هست که بعد از کسب رای اعتماد، مجددا به همین روند عدم شفاف سازی و پاسخگویی ادامه دهند، مجدانه از شما نمایندگانمان در مجلس تقاضا می کنیم، اکنون که فصل پاسخگویی ایشان به مجلس است، این مطالبه به حق روزنامه نگاران را مطرح کرده بلکه آقای ربیعی نسبت به عملکرد خود در این خصوص پاسخگو شده و شفاف سازی نمایند که "چرا با وجود روند کاملا قانونی طی شده تحت نظر نمایندگان وزارت کار و تایید رسمی مجمع عمومی برگزار شده و انتخاب هیات مدیره قانونی انجمن، از ثبت انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران خودداری میکنند؟" موفقیت، بهروزی و پیروزی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در دفاع از حقوق و آزادیهای مدنی مردم شریف ایران را از خداوند متعال خواستاریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین