کد خبر: ۴۶۸۳۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

عکس/ گذرگاه مرزی عرعر پس از 30 سال میان عراق و عربستان افتتاح شد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، یکی از اعضای شورای استان الانبار از افتتاح دائمی گذرگاه مرزی عرعر با هدف تبادلات تجاری با عربستان خبر داد. همچنین کابینه عربستان با تشکیل یک "شورای هماهنگی با عراق" برای تقویت روابط دو کشور موافقت کرد.

محمد یاسین،‌ عضو شورای استان الانبار در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق با اشاره به افتتاح دائمی گذرگاه مرزی عرعر در این استان (۴۳۰ کیلومتری جنوب غرب الرمادی) با هدف تبادلات تجاری با عربستان اظهار داشت، بازگشایی این گذرگاه فرصت‌های شغلی ایجاد کرده و اقتصاد الانبار را به ویژه با عبور کامیون‌های کالا و اجناس مختلف رونق خواهد داد.

فهد الراشد، دیگر عضو شورای استان الانبار نیز در گفت‌وگو با سومریه نیوز تاکید کرد، سفیر عراق در ریاض، سرکنسول عربستان در بغداد و استاندار الانبار این گذرگاه واقع در مرز عراق با عربستان را افتتاح کردند.

الراشد افزود: با افتتاح گذرگاه عرعر روابط میان عراق و عربستان تقویت شده و اقتصاد الانبار رونق خواهد گرفت، همچنین این مساله در بازگشت ثبات و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان استان موثر خواهد بود.

گذرگاه مرزی عرعر در استان الانبار از حدود ۳۰ سال قبل بسته شد و تنها هر ساله به روی حجاج باز شده و پس از بازگشت‌شان دوباره بسته می‌شود.

دولت عراق تعداد زیادی نیروهای ارتش و نیروهای گارد مرزی را برای حفظ امنیت مسیر صحرایی منتهی به این گذرگاه به خدمت گرفته و همچنین پرواز جنگنده‌ها در این منطقه در راستای افشای طرح‌های تروریستی احتمالی در جریان است.

بازگشایی این گذرگاه بعد از بهبود روابط میان دو کشور در نتیجه سفر عادل الجبیر، وزیر دفاع عربستان به عراق در ماه فوریه و سفر حیدر العبادی به عربستان است.

همچنین خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد که کابینه این کشور در جلسه‌ای به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور در کاخ السلام در جده با تشکیل شورای هماهنگی عربستان-عراق موافقت کرد.

بن سلمان در ادامه وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری را به عنوان رئیس شورای مذکور در بخش مربوط به عربستان منصوب کرد.

ولیعهد عربستان در این جلسه نتایج دیدارش با جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق را به اطلاع اعضای کابینه رساند و بار دیگر بر عزم کشورش برای تقویت ثبات عراق و توسعه روابط خود با این کشور در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.

اللعیبی به تازگی در عربستان با بن سلمان و خالد الفالح، وزیر انرژی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین