کد خبر: ۴۶۸۳۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۶

۴ فایده ورزش به غیر از کاهش وزن

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که ورزش کردن تنها برای کاهش وزن است و در صورتی که فردی تناسب اندام داشته باشد نیازی به ورزش کردن ندارد. با این حال ورزش فواید زیادی دارد و انجام ندادن آن می‌تواند به بدن آسیب بزند.
آفتاب‌‌نیوز :
فعال بودن و ورزش کردن فوایدی علاوه بر کاهش وزن دارد  که عبارتند از:

1. استرس کمتر:

بعد از ورزش کردن فرد احساس شادابی و نشاط می‌کند ، زیرا با انجام ورزش بدن هورمون آندورفین ترشح می‌کند که در هنگام خوشحالی معمولا در بدن ترشح می‌شود. همچنین ورزش نشانه‌های افسردگی را کاهش می‌دهد و باعث آرامش هر چه‌ بیشتر می‌شود.

2. بهتر شدن پوست:

ورزش می‌تواند در درمان بیماری‌های پوستی معجزه کند. در صورتی که به صورت منظم ورزش کنید شاهد تاثیرات آن بر روی پوست خود خواهید بود ، زیرا به هنگام ورزش جریان خون در پوست بیشتر می‌شود و سموم از پوست خارج می‌شود. 

3. بهتر شدن سلامت قلب:

یک چهارم افراد در آمریکا به دلیل بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند.  ورزش کردن باعث افزایش سلامت قلب می‌شود و در کاهش فشار خون و کلسترول بالا تاثیرگذار است. در صورتی که  پنج بار در هفته‌ به مدت نیم ساعت ورزش کنیم شاهد تاثیرات ورزش بر روی سلامت قلب خواهید بود.

4. بهتر شدن کیفیت خواب:

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از سایت MNT، در صورتی که به صورت مرتب ورزش کنید خواب منظم‌تری خواهید داشت و کمتر شاهد بی خوابی‌های شبانه خواهید بود. طبق مطالعات انجام شده ورزش 65 درصد کیفیت خواب را افزایش می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین