کد خبر: ۴۶۸۴۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴

کامیابی‌نیا: این پرسپولیس خوره قهرمانی است!

شماره ۱۱ می‌پوشد اما جدیت بالایی در حین مسابقه دارد. سبک بازی‌اش بی‌شباهت به «کلود ماکلله» هافبک دفاعی سابق تیم ملی فرانسه و رئال‌مادرید نیست ولی به او لقب «گتوزو» داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه خبرورزشی نوشت: با توجه به اینکه سابقه بازی در خط حمله را دارد، می‌تواند راحت گل بزند و این تفاوت او با سایر هافبک‌های دفاعی است. در آستانه بازی پرسپولیس و سیاه‌جامگان مشهد با کمال کامیابی‌نیا گپ زدیم که در زیر از نظرتان می‌گذرد.

اوضاع و احوال پرسپولیس در آستانه بازی با سیاه‌جامگان مشهد چگونه است؟
عالی است. تا به حال در سه بازی گذشته ۹ امتیاز کسب کرده‌ایم و به دنبال آن هستیم که چهارمین بازی را هم با برد پشت سر بگذاریم و به عنوان صدرنشین لیگ ایران به مصاف الاهلی عربستان برویم.

لابد خبر دارید که الاهلی این هفته مقابل الاتفاق عربستان شکست خورد؟
ما کاری به حریف نداریم. می‌دانیم شرایط بازی با الاهلی در عمان و امارات خیلی فرق می‌کند و باید ششدانگ باشیم. اینکه الاهلی در لیگ عربستان باخته یا برده، تمرکز ما را به هم نمی‌زند و به کار خودمان فکر می‌کنیم.

خودت چطور؟ کاملاً آماده‌ای؟
بله، خدا را شکر بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت به شرایط خوب گذشته برگشتم و می‌خواهم باز هم سطح خودم را بالاتر ببرم. امسال اهداف زیادی دارم.

اهداف تیمی یا انفرادی؟
هم تیمی و هم انفرادی. امسال، سال جام جهانی است و تلاش می‌کنم با حداکثر توان تمرین کنم و مسابقه بدهم تا در لیست نهایی آقای کی‌روش باشم. می‌خواهم مسافر جام جهانی روسیه شوم و این هدف انفرادی من است. هدف تیمی هم چند تا داریم؛ اولی تکرار قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، بعد قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا و حتی جام حذفی و سوپرجام!

این که شد ۴ جام قهرمانی؟
من از هدف حرف زدم. هدف تیمی همه ما بازیکنان پرسپولیس این است که امسال جام درو کنیم. البته می‌دانیم حریفان بیکار نیستند و آن‌ها هم تلاش می‌کنند اما این پرسپولیس به قول فوتبالی‌ها خوره قهرمانی است!

جالب شد! اتفاقاً با علیرضا بیرانوند هم که حرف می‌زدیم، همین را می‌گفت و مدعی شد این پرسپولیس از جام گرفتن خسته نمی‌شود.
دقیقاً منظور من از خوره قهرمانی همین بود. این حرف مرا حمل بر خودستایی نگذارید. برای همه تیم‌های لیگ برتر احترام قائل هستم اما پرسپولیس امروز به یک شخصیت بالا رسیده است. تیم ما شخصیت قهرمانی پیدا کرده و این موضوع را کنار تیم با تمام وجود حس می‌کنم که بچه‌ها به یک جام راضی نیستند و قهرمانی‌های بیشتری می‌خواهند.

ولی هفته گذشته اخبار متفاوتی به گوش رسید مبنی بر اینکه برخی بازیکنان به منشا پاس نمی‌دهند و...
متأسفانه در فوتبال ما این شایعات و حاشیه‌سازی‌ها طبیعی است. وقتی یک تیم موفق می‌شود و بالا می‌رود، همه می‌خواهند با جار و جنجال و شایعه‌سازی آن را پایین بکشند. من به شما می‌گویم تیمی که بازیکنان آن به هم پاس ندهند، نمی‌تواند قهرمان و صدرنشین باشد. این وصله‌ها به بازیکنان پرسپولیس نمی‌چسبد و از شما رسانه‌ها هم خواهش می‌کنم این داستان ساختگی را تمام کنید.

بگذریم! حالا پیش‌بینی می‌کنی نتیجه بازی پرسپولیس و سیاه‌جامگان چه شود؟
حداقل دو تا می‌زنیم و برنده می‌شویم. البته سیاه‌جامگان حریف سرسختی است ولی ما هم در خانه بازی می‌کنیم و حمایت هواداران پرسپولیس را داریم.

زنندگان این ۲ گل چه کسانی خواهند بود؟
بنویسید یکی را مهدی طارمی می‌زند، یکی هم گادوین منشا!

(به شوخی) پس به منشا پاس هم می‌دهید؟
در پرسپولیس این شوخی‌ها جایی ندارد و همه به هم پاس می‌دهیم.

کریم باقری هم خیلی از تو تعریف می‌کرد و از جنگندگی‌ات و در خدمت تیم بودن تو می‌گفت. در این رابطه حرفی نداری؟
آقاکریم که بزرگ همه ما پرسپولیسی‌هاست. باور کنید هنوز هم او را در تمرین می‌بینم، انرژی می‌گیرم. وقتی شوت می‌زند صدای زوزه ضربه‌اش را می‌شنویم و حسرت می‌خوریم که همبازی آقاکریم نبودیم. برای من یکی باعث افتخار است شاگردی او را می‌کنم.

با توجه به اینکه کریم باقری به گواه اغلب کارشناسان بهترین هافبک دفاعی فوتبال ایران بوده است، توصیه‌ای هم به تو می‌کند؟
همیشه حواسش به من و بقیه هافبک‌ها هست. تجربه آقاکریم به درد من یکی خیلی خورده است.

کمال کامیابی‌نیا با وجود آن که هافبک دفاعی است اما خیلی خوب گل می‌زند. زیاد تمرین می‌کنی یا اینکه...؟
نه، خیلی تمرین گلزنی نمی‌کنم، من قبلاً فوروارد بودم و زمان مربی‌گری آقای مهدی تارتار در راه‌آهن هافبک دفاعی شدم. شاید این سابقه بازی در خط حمله باشد که بعضی اوقات به من کمک می‌کند. البته وظیفه هافبک دفاعی گلزنی نیست و باید بیشتر مراقب باشم گل نخوریم! (می‌خندد و با ما خداحافظی می‌کند).
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین