کد خبر: ۴۶۸۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶

زوج جپاروف - جباری و آرزوهای منصوریان؛ ترکیب میانی استقلال غیرقابل مهار خواهد شد

سرمربی استقلال بعد از به جان خریدن انتقادات فراوان به خاطر دل بستن به دو هافبک بازی‌ساز و پابه سن گذاشته، حالا امیدوار است بعد از ملی‌پوش ازبک شاهد آماده شدن مجتبی جباری از نظر بدنی و بازگشت او به همان بازیکن ۹۰ دقیقه‌ای سال‌های گذشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه خبرورزشی نوشت: «شک نکنید اگر محرومیت فیفا گریبان ما را نمی‌گرفت و سرور به استقلال اضافه می‌شد، می‌توانستیم شانس قهرمانی هم داشته باشیم.»؛ این بخشی از صحبت‌های خودمانی علیرضا منصوریان در جمع دوستانش بعد از درخشش اخیر ملی‌پوش ازبکستانی بود که نشان می‌داد سرمربی استقلال کاملاً از جپاروف و عملکردش در تیم راضی است. بازیکنی که با شوت دیدنی و بازی‌سازی خود در میانه میدان در مصاف با تراکتورسازی تفاوت میان دو تیم را رقم زد تا استقلال به اولین برد و همچنین اولین گل فصل برسد. منصوریان در حالی این‌گونه جذب درخشش ستاره ازبکستانی شد که در آخرین روزهای نقل و انتقالاتی استقلال در تابستان به مدیران باشگاه تأکید کرده بود مانع جدایی سرور جپاروف شوند چون این بازیکن از نقش غیرقابل انکاری در پلان‌های تاکتیکی او در لیگ هفدهم برخوردار است حتی با وجود حضور گسترده آبی‌ها در بازار و خریدهای پرشمار اما منصوریان به قدری روی خواسته خود بر ماندن جپاروف در تیم پافشاری داشت که باشگاه قید پیشنهاد چندصد میلیون تومانی برای فسخ قرارداد با ملی‌پوش ازبک را زد و...

درخشش سرور جپاروف در ترکیب استقلال که هر هفته بیشتر از هفته قبل به چشم می‌‌آید، منصوریان را مقابل مدیریت باشگاه روسفید کرد و حالا این مربی جوان در انتظار ضلع دوم از پازل تاکتیکی است که نوید داده بود تشکیل دهد تا استقلال در مسیر خوشبختی قرار بگیرد. پازلی که روی مشورت‌های مختلف با بزرگان فوتبال ایران همچنین تئوری‌های دستیار ایرلندی طراحی شد و برای تکمیل آن زوج «جپاروف - جباری» حرف اول و آخر را می‌زد. سرمربی استقلال بعد از به جان خریدن انتقادات فراوان به خاطر دل بستن به این دو هافبک بازی‌ساز و پابه سن گذاشته، حالا امیدوار است بعد از ملی‌پوش ازبک شاهد آماده شدن مجتبی جباری از نظر بدنی و بازگشت او به همان بازیکن ۹۰ دقیقه‌ای سال‌های گذشته باشد تا با این زوج میانه میدان را قبضه کرده و تمام رقبای استقلال را در لاک تدافعی فرو ببرد. منصوریان اعتقاد دارد با درخشش جپاروف و جاافتادن او در ترکیب اصلی، همچنین رسیدن هشت شاکی استقلالی‌ها به فرم مطلوب بدنی که قدم به قدم در حال طی شدن است، ترکیب میانی این تیم برای حریفان غیرقابل مهار خواهد شد.

علیرضا منصوریان در پلان‌های تاکتیکی این فصل استقلال بنا به توصیه مک‌درموت بهره بردن از ۳-۵-۲ مدرن یا ۲-۴-۴ باکس را در دستور کار قرار داده است، پلان‌هایی که به اعتقاد این مربی زوج جپاروف - جباری می‌تواند مهره‌های تعیین‌کننده در آنها باشد. میک مک‌درموت که اشراف کاملی به توانایی و عملکرد بازیکنان به عنوان بدنساز و تئوریسین تاکتیکی دارد، در آخرین نشست فنی مربیان استقلال روی این دو پلان و همچنین بهره بردن همزمان از جپاروف و جباری تأکید داشت و مدعی بود این دو نفر می‌توانند مکمل‌های خوبی در استقلال باشند. زوجی که می‌تواند تداعی‌کننده خاطرات خوش زوج رؤیایی جباری - جان‌واریو در سال‌هایی باشد که استقلال را به قهرمانی در لیگ برتر می‌رساند. از همین‌رو منصوریان برای دیدن جباری آماده و سرحال در کنار جپاروف در ترکیب اصلی بی‌تابی می‌کند چون کاملاً اطمینان دارد با این زوج، استقلال در مسیر خوشبختی گام برداشته و روزهای رؤیایی را برای طرفداران به ارمغان می‌آورد.

در آخرین تست‌های آمادگی جسمانی که میک مک‌درموت به صورت محرمانه از بازیکنان استقلال انجام و گزارش مکتوب آن را در اختیار سرمربی قرار داد، مشخص شد روند آمادگی هشتِ شاکی آبی‌ها رو به صعود قرار دارد و جباری تا هفته پنجم نهایت بعد از اولین وقفه رقابت‌های لیگ برتر به خاطر بازی‌های ملی به آمادگی صددرصد خواهد رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین