کد خبر: ۴۶۸۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷

پاسخ ذوالنوری به اظهارات کواکبیان در مخالفت با او

نماینده مردم قم در مجلس در واکنش به مخالفت‌های مصطفی کواکبیان به اظهاراتش در زمان بررسی کلیات برنامه دولت دوازدهم به ارائه توضیحاتی در قالب تذکر ماده ۷۹ پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، حجت‌السلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: بنده به عنوان مخالف کلیات برنامه دولت دوازدهم مطالبی را مطرح کردم که یکی از آنها ناظر به نبود آموزه‌های دینی در برنامه پیشنهادی بود.

وی افزود: نظام ما بر پایه آموزه‌های دینی و فرهنگی بنا شده است. در نظام اسلامی فقه سیاسی و تربیتی وجود دارد که به همین دلیل بین نظام دینی و غیردینی تفاوت‌هایی وجود دارد بر همین اساس بنده در صحبت‌هایم به این نکته اشاره کردم که برنامه دولت باید مبتنی بر آموزه‌های اسلامی باشد که با مطالعه دقیق این برنامه پیشنهادی هیچ رنگ و بویی از تاثیر آموزه‌های دینی در آن مشاهده نمی‌شود.

این عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس گفت: من نعوذباالله نگفتم دولت و نظام سکولار است بلکه گفتم که چون در این برنامه هیچ اشاره‌ای به آموزه‌های دینی و اسلامی نشده چه تفاوتی با برنامه کشور سکولار دارد که در آن اصلا آموزه‌های دینی جایگاهی ندارد؟

ذوالنوری افزود: آقای کواکبیان در صحبت‌های خود به عنوان موافق کلیات برنامه دولت این موضوع را مطرح کرد که برخی اینجا را با تریبون خطبه‌های نماز جمعه اشتباه می‌گیرند؛ این یعنی آیا در خطبه‌های نماز جمعه منطق، عقل و ادب نیست؟ چرا به نماز جمعه و خطیب آن اهانت می‌کنید؟ حتی اگر من حرف اشتباهی زده باشم شما باید به حرف من نگاه کنید و استدلال‌تان را مطرح کنید؛ نه اینکه توهین نمایید و بگویید بعضی معنی سکولار را نمی‌فهمند. من ادعای فهمیدن ندارم اما این را می‌دانم ما به عنوان نماینده قسم خورده‌ایم و بر اساس همین قسم اگر حرفی درست است باید آن را قبول کنیم و نادرست را رد کنیم.

ذوالانوری در پایان گفت: در برنامه‌ ارائه شده دولت به حقوق شهروندی اشاره شده، حقوقی که شامل تامین مسکن، بیمه، تحصیل و شغل می‌شود. باید به راه‌های رسیدن به این حقوق نیز فکر شود که چنین چیزی در برنامه دولت دیده نمی شود.

به گزارش ایسنا بعد از صحبت‌های ذوالانوری، کواکبیان با فریادهایی خواستار بیان تذکر شد که علی لاریجانی در پاسخ به او، گفت: آقای ذوالانوری به شما توهین نکرده که می‌خواهید تذکر دهید. شما در صحبت‌هایتان این را گفتید که بعضی اینجا را با خطبه‌های نماز جمعه عوضی گرفته‌اند و این یعنی تلویحا می‌خواستید تعرضی داشته باشید. در موضوع سکولار نیز صحبت‌هایتان اشکال داشت.

علیرغم این توضیحات لاریجانی باز هم کواکبیان خواستار بیان تذکر شد که لاریجانی به این جمله بسنده کرد که سکوت را رعایت کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین