کد خبر: ۴۶۸۵۰۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

جهرمی: روزی ارتباط تهدید امنیتی بود اما امروز برقرار نبودن اطلاعات تهدید امنیتی است/قاضی‌پور :باید دادگاهی می شدید نه وزیر/حسین افضلی: نمی‌توان جوانی را پیدا کرد که سابقه چهار دوره وزارت دارد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را آغاز کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، مجلس شورای اسلامی پس از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، وارد بررسی صلاحیت محمدجواد آذری‌جهرمی؛ وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

***بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات***

قاضی‌پور: آقای جهرمی آیا با وزیرشدن می‌خواهید سیاست‌های واعظی را اجرا کنید؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس با انتقاد از برنامه های وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت:‌ آیا شما با وزیر شدن می‌خواهید سیاست‌های واعظی را اجرا کنید یا به دنبال اجرایی کردن سیاست‌های بالادستی هستید؟

نادر قاضی‌پور در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: آیا فردی که دارای لیسانس قدرت است توانایی انجام امور تخصصی مربوط به وزرات ارتباطات را دارا است. تعداد زیادی فارغ التحصیل و دکترا در حوزه مربوط به ارتباطات داریم. لیسانس قدرت چه کاری می‌تواند انجام دهد؟



وی افزود: تداوم برنامه وزیر پیشنهادی با برنامه های وزارت ارتباطات و همچنین برنامه ششم توسعه یکی نیست و ضعف دانش و فناوری در این خصوص وجود دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: به شما می گویند پدر تلگرام، گفته شده سرورهای تلگرام به ایران آمده، کجا است که این موضوع دیده نمی شود. شما مشکل تلگرام را چگونه حل کرده اید؟

قاضی پور خاطرنشان کرد: شما با وزیر شدن می خواهید سیاست واعظی را اجرا کنید یا اینکه می خواهید سیاست های بالادستی را اجرا کنید؟

زرآبادی: اگر جوانگرایی با تخصص همراه نباشد فرصت سوزی است

نماینده مردم قزوین در مجلس با تاکید بر اینکه اگر جوانگرایی با تخصص همراه نباشد فرصت سوزی است گفت:‌ مجلس مخالف خصوصی سازی نیست اما نقش دولت در این مورد نقش حیاتی است که اگر غیر از این باشد لطمات جبران ناپذیری را به کشور وارد می‌کند.

سیده حمیده زرآبادی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات سخن می گفت،‌ اظهار کرد: از نگاه جوان گرایانه آقای روحانی تشکر می‌کنم اما اگر جوانگرایی با تخصص همراه نباشد فرصت سوزی است.



وی با اشاره به گزارش معاونت نظارت مجلس گفت:‌ در میزان انطباق برنامه‌های پیشنهادی با اسناد بالادستی بر اساس گزارشی که ارائه شده آقای جهرمی برای ۴۱ درصد وظایف قانونی وزارتخانه برنامه‌ای را ارائه نکرده است که نشان از عدم اشراف ایشان به وزارتخانه دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه ارتباطات یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی استفاده از اینترنت و نقش اساسی زیرساخت این شبکه است که موجب اقتدار جمهوری اسلامی ایران در فضای سایبری می‌شود.

زرآبادی در ادامه اظهار داشت:‌ بنده در رابطه با نقاط ترافیکی در شبکه‌های ارتباطی از آقای جهرمی سوال کردم. البته که ایشان تبحر خاصی در استفاده از اصطلاحات فنی دارند، در هر حال شبکه زیرساخت نسبت به روز اول کمتر از یک سوم کاهش داشته است و از هر نظر شبکه امروز هیچ کدام از ارکان اصلی را ندارد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین بیان کرد:‌ مجلس مخالف خصوصی سازی نیست اما نقش دولت در اجرای حاکمیت حیاتی است که اگر غیر از این باشد لطمات جبران ناپذیری را به کشور وارد می‌کند.

افضلی: آذری جهرمی جوانی جسور و آشنا به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است

نماینده اقلید با اشاره به سوابق و عملکرد وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: رییس‌جمهور با معرفی آقای آذری جهرمی مطالبه همه مردم در استفاده از جوانان را پاسخ داده است. فردی کاملا علمی و جوان که می‌تواند در این وزارتخانه به بهترین نحو برنامه‌های دولت را پیش ببرد.

حسین افضلی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اکنون فضای مجازی همچون اسب تراوا شده است با این توصیف که دیگر دشمن پشت دروازه شهر نیست و وسط شهر امکان آتش زدن اسب تراوا وجود ندارد پس تنها راهکار مقابله با آن آماده کردن فضای مجازی و کنترل آن است.


وی شناخت دقیق فضای مجازی را منوط به وجود مدیری عالم و آگاه دانست و گفت: آقای آذری جهرمی فردی کاملا علمی و جوان است که به ساختارهای این وزارتخانه آشناست. او متعلق به خانواده شهداست که میزان پایبندی خود به انقلاب، نظام و ولایت فقیه را نشان داده است.

این نماینده مجلس معرفی آذری جهرمی برای وزارت ارتباطات را پاسخ رییس‌جمهور به مطالبه مردم دانست و گفت: باید به جوانان اعتماد کنیم، جوان‌هایی همچون شهید حججی که برای این نظام و انقلاب فداکاری‌هایی می‌کنند. باید از پتانسیل آنها استفاده کنیم که یکی از این جوان‌ها آقای آذری جهرمی است.

وی آذری جهرمی را مدیری جوان، جسور و فداکار توصیف کرد و گفت که انتظار می‌رود او بعد از رای اعتماد شرایط را به گونه‌ای فراهم کند که بتوان از فضای سایبری به همراه تولید و ایجاد اشتغال استفاده کرد.

سبحانی‌فر: عده‌ای از ترس قطع شدن منافع‌شان دست به تخریب آذری جهرمی می‌زنند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را فردی متخصص و توانمند خواند و گفت که تخریب‌های مطرح شده نسبت به آذری جهرمی بخصوص در فضای مجازی ناشی از ترس عده‌ای برای قطع شدن منافع‌شان است.

رمضانعلی سبحانی‌فر به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه علنی نوبت عصر امروز، گفت: امروز فضای مجازی به عرصه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و کسب و کار تبدیل شده است بخشی که جوان است و باید نیرویی جوان آن را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه طول فیبر نوری از ۵۱ به ۶۱ هزار کیلومتر افزایش یافته است، گفت: روزگاری صحبت از قطعی اینترنت بود اما اکنون شاهد افزایش سرعت اینترنت هستیم به طوری که پنهای باند به ۷۰ هزار گیگابایت رسیده است و پهنای باند رایگان به تولیدکنندگان محتوای ایرانی اسلامی داده می‌شود.

نماینده مردم سبزوار با بیان اینکه گوشی‌های همراه از اینترنت ۳G و ۴G تبدیل شده است، گفت: تمام سرورهای ایران در خارج از کشور به داخل انتقال یافته و امروز سروری خارج از کشور نداریم.

سبحانی‌فر با بیان اینکه با بستن فضای مجازی نمی‌توان مشکلات را رفع کرد، گفت: آقای جهرمی کسی است که اشراف به حوزه کاری‌اش دارد و عملکرد او باعث جمع شدن فساد سیستماتیک شده است.

وی گفت که نمایندگان به این وزیر پیشنهادی به عنوان مدیری متخصص و توانمند و از خانواده شهدا رای اعتماد دهند.

پورمختار: وزارت ارتباطات را به وزارت اطلاعات تبدیل نکنید

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت که وزیر پیشنهادی ارتباطات با هفت سال سابقه حضور در این وزارتخانه توان چرخاندن این دستگاه عریض و طویل را ندارد.

محمدعلی پورمختار به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت:‌ یکی از ویژگی‌های آقای جهرمی پنهانکاری و عدم شفافیت ایشان است. همه وزرای پیشنهادی برنامه خود را به صورت مکتوب به مجلس ارائه کردند. در برنامه ایشان تحصیلاتشان بر خلاف همه وزرای پیشنهادی دیگر اعلام نشده و تنها نوشته شده «دانش آموخته مهندسی برق دانشگاه صنعتی آب و برق» و مشخص نیست تحصیلات ایشان در چه مقطعی است.



پورمختار با بیان اینکه وزارت ارتباطات در طول برنامه ششم باید ۲۰ درصد رشد داشته باشد، گفت: به نظر من فردی با این سابقه اندک توان وزارت و مدیریت در وزارت ارتباطات را ندارد به ویژه اینکه در دوران مسئولیت ایشان اشکالاتی وجود داشته از جمله اپراتورهای متعددی در کشور هست که به شدت به مردم اجحاف می‌کنند و ایشان توان این را نداشته که بر اینها نظارت کند و حقوق مردم را حفظ کند حالا در سمت وزارت چه خواهد کرد؟

این نماینده مجلس گفت: نگرانی من این است که وزارت ارتباطات را نباید به وزارت اطلاعات تبدیل کنیم.

رضایی: آذری‌جهرمی برای دسترسی مردم به گردش آزاد اطلاعات هزینه داده است

رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: آذری جهرمی هزینه‌های فراوانی برای دسترسی مردم به گردش آزاد اطلاعات و فضای مجازی داده است.

محمدرضا رضایی کوچی در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، کاهش نرخ سرویس‌های ارتباطی به ویژه کاهش قیمت اینترنت خانگی توسط آذری جهرمی را در خور تحسین دانست.



نماینده مردم جهرم در مجلس افزود: ایشان موفق به کاهش ۱۵ درصدی هزینه‌های غیر ضرور و افزایش ۲۰ درصدی درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت شد، اگر درآمد ۶۰۰ میلیارد تومانی این شرکت را هم به این درصد بیفزاییم درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: توجه به صیانت فرهنگی و دغدغه‌های مرتبط با فضای مجازی در برنامه‌های ایشان به خوبی گویاست.

رییس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: عملکرد ایشان در حذف رفتارهای سیستماتیک ایجاد فساد و مبارزه با قاچاقچیان ترافیک بین‌المللی بهبود فرایندهای مالی چشم گیر است. ایشان بر مواد مربوط به وزارتخانه در برنامه ششم توسعه تسلط کاملی دارد. اقدام شجاعانه رییس‌جمهور در معرفی این مدیر جوان جای تقدیر فراوان دارد.

وزیر پیشنهادی ارتباطات: مردم به خوبی می‌دانند کیفیت شبکه ارتباطات در 2 سال چه بوده و امروز به چه پیشرفتی رسیده است

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز در شرایطی هستیم و به شکلی در عرصه ارتباطات به پیشرفت رسیدیم که اگر لحظه‌ای شبکه مختل شود به جای اینکه چهار سال گذشته را به یاد بیاوریم تصور می‌کنیم که هزاران سال عقب مانده‌ایم و مردم به خوبی می‌دانند کیفیت شبکه ارتباطات در دو سال پیش به چه شکل بوده و امروز به چه پیشرفتی رسیده‌ایم.

محمدجواد آذری جهرمی که در دفاع از برنامه‌های خود در جلسه رای اعتماد به کابینه دولت دوازدهم سخن می‌گفت، بیان کرد: اگر مسیر حرکتی ما نادرست بود چرا وقتی بنده معرفی شدم سندیکای تولید تجهیزات مخابراتی تشکر می‌کند از معرفی من به عنوان وزیر پیشنهادی؟

وی افزود: موفقیت‌ها در سال‌های اخیر کاری تیمی بوده که همه بخش‌های وزارت ارتباطات در آن شریک هستند و همه درگیر بودند که پروژه 12 سال زمین مانده شبکه ملی اطلاعات را اجرا کردند و این ظلم است که بگوییم شبکه ملی اطلاعات اجرا نشده است؛ البته ما قبول داریم که در بعد محتوا و خدمات کمبود داریم.

وی تاکید کرد: اینها نشان‌دهنده عزم ملت در سال 92 و وفای عهد دولت و رئیس‌جمهور در پیگیری وعده‌ای است که به مردم داده شده و بنده هم به عنوان عضو کوچکی از این خانواده تلاش کردم.

آذری جهرمی تصریح کرد: در بعد اقتصادی حجم مبادلات مالی بازار آی‌سی‌تی کشور از 21 هزار میلیارد تومان به 36 هزار میلیارد تومان رسید و 15 هزار میلیارد تومان در این چهار سال رشد داشت. به لحاظ شاخص‌های پهنای باند به ازای هر شهروند از یک کیلوبیت در ثانیه به 35 کیلوبیت در ثانیه رسیدیم و آنهایی که می‌فرمایند ما نسبت به تولید محتوای بومی بی‌تفاوتیم بدانند امروز 40 درصد ظرفیت پهنای باند به تولید محتوای داخلی اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: با افتخار اعلام می‌کنیم که بعد از چهار سال فعالیت و توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات در حوادث مهم ما یک ثانیه قطعی در شبکه‌ها نداریم و فرهنگ حاکم در جامعه عوض شده، روزی ارتباط تهدید امنیتی بود اما امروز برقرار نبودن اطلاعات تهدید امنیتی است. البته دکترین ما در عرصه فضای مجازی یک دکترین بیشتر نیست و آن دکترین مقام معظم رهبری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
وکیل مردم وقتی در حال پاک کردن صورت مسئله باشه دیگه چی میشه گفت
قبل شبکه های اجتماعی کشور گل و بلبل بود
توییتر و فیس بوک رو فیلتر کردید ،چی شد؟
چند سال بعد همه شما اکانت دار شدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
0
0
لیسانس قدرت؟
منظور برق و قدرته؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
1
انتخاب ایشان دهن کجی به 24 میلیون رای چند ماه قبل است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین