کد خبر: ۴۶۸۶۰۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
ظریف با هوشمندی نتانیاهو را در مخمصمه قرار داده است

نتانیاهو گرفتار در تار عنکبوتی ظریف/رایتس ریپورتر: این یک بازی بسیار خطرناک است اما ایرانی‌ها اعراب نیستند

تار عنکبوت ایران در اطراف اسرائیل در منطقه تنیده شده است/جامعه بین‌المللی نیز با نبوغ ظریف مواجه است اما تنها کسانی که به نظر می‌رسد هدف اصلی ظریف را درک کرده باشند اسرائیلی‌ها هستند
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- «مارک لوندئی» تحلیلگر ایتالیایی مسائل خاورمیانه در یادداشت تازه خود به گیر افتادن اسرائیل در وضعیت دشواری در برابر ایران و متحدان منطقه‌ای‌اش اشاره دارد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، این یادداشت‌نویس ایتالیایی می‌نویسد: «ظریف توانست به دلیل مبارزه با داعش، جامعه بین‌المللی را متقاعد کند. در حقیقت ایران به مرز اسرائیل نزدیک شد. شاید تعجب کنید اما سیاستمدار ایرانی یعنی ظریف را تحسین می‌کنم. او بسیار باهوش است و یک تار عنکبوت در اطراف اسرائیل با برنامه‌ریزی طولانی‌مدت با استفاده از موضوع داعش و مبارزه با آن گروه ایجاد کرده است. نتانیاهو اخیرا هشدار داد که ایران و نماینده‌اش حزب‌الله در حال پر کردن خلاء ایجاد شده پس از نابودی داعش هستند. ظریف و نیروهای نظامی ایرانی که به کمک او شتافتند از مبارزه علیه تروریست‌های داعش به عنوان فرصتی بی‌سابقه برای گسترش حضور و تقویت توان نظامی ایران در خاورمیانه استفاده کردند؛ فرصتی که به آنان اجازه داد تا نیروهای ایرانی را در چند مایلی مرز اسرائیل مستقر کنند. اکنون مداخله ایران در سوریه اجتناب‌ناپذیر است و از سوی آن دولت، قابل توجیه شده چرا که می‌گوید در حال مبارزه علیه داعش است. این یک شاهکار واقعی است علاوه بر وارد شدن نیروهای ایرانی در مرز با اسرائیل این پیام نیز از تهران منتقل می‌شود که حزب‌الله و نیروهای ایرانی در حال نجات مردم بیگناه سوریه از دست داعش هستند. چگونه می‌توان ظریف چنین نابغه‌ای را تحسین نکرد؟»

نتانیاهو گرفتار در تار عنکبوتی ایران/رایتس ریپورتر: این یک بازی بسیار خطرناک است

این تحلیلگر در ادامه می‌نویسد: «نتانیاهو گفته است که سیاست اسرائیل مشخص است و تلاش برای جلوگیری از نزدیک‌شدن ایران و حزب الله در سوریه به مرزهای اسرائیل است. این سخنان صرفا لفاظی نیستند این دقیقا همان کاری است که اسرائیل محبور است انحام دهد. اینجا اما مخمصمه اصلی برای اسرائیل است. اگر اسرائیل دست به اقدام نظامی در سوریه برای جلوگیری از رسیدن نیروهای مورد حمایت ایران به مرزهایش بزند با محکومیت از سوی جامعه بین‌المللی مواجه می‌شود و اگر کاری نکند ایران با خیال راحت موقعیت خود را در مرز با اسرائیل مستحکم می‌سازد. در نتیجه، اسرائیل هر کاری انجام دهد باز هم با واقعیت افزایش نفوذ ایران مواجه است. بازهم تکرار می‌کنم چگونه می‌توان نابغه‌ای چون ظریف و همراهان او را تحسین نکرد»؟

این تحلیلگر اشاره می‌کند همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شود ارتش اسرائیل به حمله علیه کاروان‌های حزب‌الله برای جلوگیری از رسیدن تسلیحات به دست آن گروه ادامه می‌دهد. درباره روسیه، پوتین و نتانیاهو اخیرا توافق کردند که اقدامات نظامی هماهنگی داشته باشند و روس‌ها از اقدام حزب‌الله در خاک سوریه جلوگیری کنند. این توافق اما اکنون به سطل زباله سپرده شده است و ارزشی ندارد! تار عنکبوت ایران در اطراف اسرائیل در منطقه تنیده شده است. کار تا جایی پیشرفته که حتی حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان نیز اخیرا اسرائیل را به نابود کردن راکتور هسته‌ای دیمونا تهدید کرد. هیچ تدیدی برای دستکم گرفتن وجود ندارد. حزب الله حماس نیست و ایرانی‌ها اعراب نیستند. من اعتقاد دارم که اسرائیل با خطرناک‌ترین تهدید وجودی برای موجودیت‌اش از زمان تاسیس تا به امروز مواجه شده است. باور دارم که ژنرال‌های اسرائیلی تلاش می‌کنند تا هرکاری که بتوانند برای رفع تهدید در مرزهای اسرائیل انجام دهند. در ماه‌های آینده باید دید اسرائیل چه می‌کند اما این قطعا یک بازی بسیار خطرناک است.»

این تحلیلگر در پایان می‌نویسد: «جامعه بین‌المللی نیز با نبوغ ظریف مواجه است اما تنها کسانی که به نظر می‌رسد هدف اصلی ظریف را درک کرده باشند اسرائیلی‌ها هستند». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
34
38
آنچه كه از محتواي اين تحليل بر مي آيد اين است كه به وسيله يك حامي سياست خارجي دولت خاتمي نوشته شده كه ظزيف را از بدنامي برجام نجات دهد و گرنه ظريف كجا !!! و مدافعان حرم كجا ؟ وقتي رئيس جمهور از حمله موشكي سپاه دلخور است چگونه ميتوان پيروزي هاي ايران در سوريه را به ظريف نسبت داد ؟ مگر قبول كنيم در تحليل از اسم سردار سليماني هم مي ترسيده اند كه به جاي آن ظريف نوشته اند !
سراج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
20
29
سلام - یعنی اسراییلی های جنایتکار حاج قاسم سلیمانی را ندیدند!
الله اکبر!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
41
15
من یه حقیقت را می گویم امیدوارم افتاب چاپ کنی اون اینه که اسرائیلی های بسیاری هستند که بدون اینکه گناهی در اشغال فلسطین داشته باشند در انجا به دنیا آمده اند و بزرگ شده اند و اونجا وطنشونه و جای دیگه نمی توانند برن و در واقع بیرون کردن اسرائیلی ها از اونجا به نوعی ظلم در حق اینهاست پس بهترین کار صلح و تشکیل دو کشور مستقله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
28
35
آیا این سیاست ظریف بوده است یا ژرف اندیشی مقام معظم رهبری!
سیروس اریامنش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
1
1
افتاب جان دل بندم توهم زدیه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین