کد خبر: ۴۶۸۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

آمریکا توپ را به زمین کره‌شمالی انداخت/ مذاکره به "اون" بستگی دارد

در حالی که رهبر کره‌شمالی تصمیم‌گیری درباره حمله به گوآم را به تاخیر انداخته، آمریکا می‌گوید مذاکره با پیونگ‌یانگ به موضع‌گیری کیم جونگ اون بستگی دارد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی تصمیم‌گیری درباره شلیک موشک به سمت گوآم را به تاخیر انداخته و منتظر است ببیند ایالات متحده آمریکا چه خواهد کرد و همزمان آمریکا می‌گوید که هرگونه مذاکره با کره‌شمالی به اون بستگی دارد.

ایالات متحده و کره‌جنوبی هم آماده رزمایش‌های مشترک بیشتر هستند که کره‌شمالی را خشمگین‌تر می‌کند و کارشناسان هشدار دادند پیونگ‌یانگ هنوز هم می‌تواند طرح تحریک‌آمیزش را جلو ببرد.

رهبر کره‌شمالی دوشنبه در اولین حضورش در انظار عمومی پس از دو هفته به فرماندهی ارتش کشورش رفت و طرحی برای شلیک چهار موشک برای فرود آمدن در نزدیکی گوآم را بررسی کرد.

او گفت: اگر یانکی‌ها در اقدامات بی ملاحظه و خطرناک افراطی‌اشان در شبه جزیره کره و اطراف آن اصرار کنند و خویشتنداری جمهوری دموکراتیک خلق کره را محک بزنند، آن وقت تصمیم مهمی اتخاذ می‌کنیم.  

با این وجود مقام‌های آمریکایی در روزهای اخیر لحن نرم‌تری گرفته‌اند. رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه در پاسخ به خبرنگاران گفت: تصمیم با کیم جونگ اون است که بخواهد با آمریکا وارد مذاکره شود. ما همچنان مایل هستیم که راهی برای مذاکره پیدا کنیم اما این مساله به او بستگی دارد.

هدر ناوئرت،‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که تصمیم کره‌شمالی برای تعویق در تصمیم‌گیری کافی نیست و پیونگ‌یانگ باید نشان دهد که واقعا روی هدف خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره مصمم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین