کد خبر: ۴۶۸۶۷۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

ترامپ، اوباما را مقصر مداخله روسیه در انتخابات آمریکا دانست

رئیس‌جمهور آمریکا با مقصر دانستن رئیس‌جمهور پیشین این کشور در پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اوباما این تهدید را در سال ۲۰۱۴ می‌دانست اما هیچ کاری انجام نداد زیرا وی نمی‌خواست روسیه را عصبانی کند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، به نظر می‌رسد دونالد ترامپ در مقصر دانستن باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین این کشور در مساله دخالت روسیه به گزارش منتشر شده توسط نشریه پولتیکو استناد می‌کند.

دونالد ترامپ در پیامی در توئیتر با اشاره به این گزارش نوشت: اوباما سه سال پیش درباره مداخله روسیه می‌دانست اما وی نمی‌خواست روسیه را عصبانی کند.

براساس گزارش منتشر شده توسط پولتیکو دولت اوباما چندین بار از سال ۲۰۱۴ درباره طرح‌های روسیه مبنی بر دخالت در سیستم سیاسی آمریکا هشدار داده بود.

ترامپ در توئیت خود تنها به بخشی از اظهارات یک مقام اطلاعاتی که اعلام کرده بود دولت اوباما می‌توانست در اینباره اقدامات بیشتری انجام دهد توجه کرده است.

اولین هشدار درباره دخالت روسیه در سیستم سیاسی آمریکا در بهار سال ۲۰۱۴ مطرح شد اما هیچ جزئیاتی درباره طرح روسیه اعلام نشد.

در حال حاضر دولت ترامپ درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال گذشته در این کشور تحت فشار قرار گرفته است. این در حالی است که روسیه بارها هرگونه دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین