کد خبر: ۴۶۸۹۶۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
با تشدید تنش ها در شبه جزیره کره

کره شمالی در حال خرید سریع مواد غذایی از چین

گزارش ها حاکی است که به دلیل تشدید تنش ها میان کره شمالی و آمریکا و به رغم تحریم های شورای امنیت سازمان ملل، پیونگ یانگ به سرعت در حال خرید و تامین مواد غذایی از چین است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، این در شرایطی است که آمریکا از چین خواسته است بر اساس تحریم های سازمان ملل از ارایه چنین کمک هایی به کره شمالی خودداری کند.

یک رسانه هنگ کنگی گزارش کرده است که در سال گذشته میلادی چین همچنان بزرگترین تامین کننده مواد غذایی برای کره شمالی بوده است.

بسیاری از مردم در کره شمالی با کمبود این مواد روبرو هستند و «ساوت چاینا» روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور به بشدت به چین وابسته است.

این نشریه می افزاید که بسیاری از مواد غذایی از چین به کره شمالی صادر می شود و صادرات دستکم 30 قلم از این مواد در سال گذشته میلادی به کره شمالی بعضا بین 13 تا 30 درصد افزایش یافته است.

این روزنامه می نویسد که صادرات برنج در سه ماهه اول سال 2016 میلادی به کره شمالی سه میلیون و 500 هزار تن بوده و در سه ماه بعدی به 11 میلیون تن افزایش یافته است.

البته بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل صادرات مواد غذایی به کره شمالی ممنوع نشده است اما چین برای کاستن از کمک هایش به کره شمالی تحت فشار واشنگتن و متحدانش قرار دارد.

چین با این احوال از این هفته اعلام کرد که واردات محصولات دریایی از کره شمالی را متوقف کرده است که می تواند نزدیک به 190 میلیون دلار درامد ارزی آن کشور را کاهش دهد.

سازمان ملل اعلام کرده که کره شمالی از سال 1990 به این طرف با کمبود موادغذایی روبرو بوده است و 70 درصد از جمعیت کشور به کمک های غذایی دیگر کشورها و این سازمان وابسته هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین